چگونه ویزای کار دانمارک را دریافت کنیم؟ + جزییات

مهاجرت کاری به دانمارک-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

از کشورهای برتر اتحادیه اروپا، دانمارک است که اقتصاد پایدار این کشور، به رفاه اجتماعی بالای جامعه منجر شده است. توسعه یافتگی در کنار مولفه‌‌هایی مانند داشتن مردمانی شاد، دانمارک را به یکی از مقصدهای محبوب در چند سال اخیر تبدیل کرده است. از طرفی سیستم آموزشی با کیفیت، فناوری پیشرفته‌ و نرخ بیکاری زیر 5 درصد در دانمارک متقاضیان زیادی را جذب این کشور کرده است. در این بین مهاجرت کاری دانمارک یکی از راه‌های پرطرفدار، برای گرفتن تابعیت این کشور مرفه است، چراکه بازار کار دانمارک یکی از بهترین بازارهای شغلی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در ابتدا باید بدانید برای ورود به بازار کار دانمارک به یک جاب آفر از یک کارفرمای دانمارکی نیاز دارید. به بیان دیگر داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور مهمترین شرط دریافت مجوز کار در دانمارک است. در مرحله بعد هم یادگیری زبان دانمارکی امری مهم بین کارفرمایان این کشور محسوب می‌شود. داشتن تخصص و مهارت‌های مرتبط نیز به شما در پیشبرد کارتان کمک می‌کند.

مراحل اخذ ویزای کاری دانمارک

در مرحله نخست باید طرح ویزای کاری را انتخاب، شناسه سفارش پرونده را ایجاد و هزینه ویزا را واریز کنید. بعد از آن چک لیست مدارک ویزای کار را تهیه و درخواست خود را ارسال کنید و بعد از گرفتن بیومتریک منتظر پاسخ از طرف دولت دانمارک باشید.

مشاغل موردنیاز برای ویزای کار دانمارک

دولت دانمارک معمولا سالی یک بار لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند و در یک سری از شغل‌ها با کمبود نیروی کار مواجه است. اگر از این مشاغل باخبر باشید می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در شغل مورد نظر مشغول به کار شوید. اما در مورد مشاغل پر رونق دانمارک می‌توان به رشته‌های پزشکی، مدیریتی، مهندسی، آموزشی، حقوقی، فناوری اطلاعات، حسابداری، کشاورزی و فنی اشاره کرد. در این مشاغل باید تحصیلات عالی دانشگاهی داشته باشید، البته در برخی شغل‌های فنی نیازی به مدرک تحصیلی عالیه نیست.

مهاجرت کاری به دانمارک-کاماپرس

انواع ویزای کاری دانمارک

برای رفتن به دانمارک لازم است با پرکاربردترین ویزاهای کاری آشنایی داشته باشید:

ویزای طرح لیست مثبت: اگر تخصص شما در دسته شغل‌هایی باشد که دانمارک با کمبود نیرو در آن مواجه است می‌توانید از این نوع ویزا استفاده کنید، که می‌توان از مهندسی، پزشکی و حسابرسی نام برد. حداقل مدرک لیسانس هم از دیگر شرط‌های این نوع ویزا است.

طرح محدودیت پرداخت: اگر تخصص شما در دسته شغل‌های پردرآمد دانمارک باشد می‌توانید از این ویزا استفاده کنید. البته پیش شرط آن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای دانمارکی است و مبلغ حقوق نیز نباید از 60 هزار و 180 یورو در سال کمتر باشد.

بیشتر بخوانید:

طرح گرین کارت: در این ویزا باید امتیازهایی را در زمینه سن، زبان، تحصیلات داشته باشید تا به شما حق زندگی و کار داده شود.

ویزای تجاری: متقاضیانی که قصد اقامت کوتاه مدت برای کار در دانمارک دارند می‌توانند از این نوع ویزا که بین 90 تا 180 روز اعتبار دارد، استفاده کنند.

ویزای استخدام برای مقاصد مطابقت آموزشی دانمارک: این ویزا مخصوص افرادی است که مجوز پزشکی، پرستاری و یا دندانپزشکی را دریافت کردند و قصد دارند به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند.

ویزای مدیران مزرعه و دامداران، ویزای محقق، ویزای جستجو کار هم از دیگر ویزاهای کاری دانمارک شمرده می‌شود.

اخذ اقامت دائم ویزای کاری دانمارک

کسانی که قصد دارند اقامت دائم دانمارک را بگیرند، بعد از 4 سال حضور، باید ویزای خود را تمدید کنند. همچنین یکی دیگر از راه‌ها این است که فرد مهاجر، 8 سال در این کشور زندگی و کار کند و به دولت دانمارک مالیات پرداخت کرده باشد. البته یک روش دیگر هم برای اخذ اقامت دائم در این کشور ازدواج با یک شهروند دانمارکی است.

مدارک لازم ویزای کاری دانمارک

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • فرم تکمیل شده وکالت نامه
  • ارائه مدرک تحصیلی

انتهای پیام

مرتبط با : راشینویزا 724ویکو
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز