چگونه ویزای کار آلمان بگیریم؟

ژیوار

کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت کاری در بین ایرانیان بوده و موقعیت‌های شغلی بسیار ایده‌آلی برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. این کشور به دلیل کمبود نیروی کار انسانی، شرایط آسانی برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته است تا بتواند این کمبود را جبران کند.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان برای کار کردن در این کشور نیاز به دریافت ویزای کار آلمان دارند و دریافت ویزای کار آلمان نیز مستلزم آماده‌سازی مدارک متعدد و طی کردن فرآیندهای نسبتا طولانی است.

در این گزارش نکاتی درباره ویزای کار آلمان و شرایط شغلی در این کشور ارائه شده است.

شغل های مورد نیاز آلمان

با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به سالمندی است، این کشور در بسیاری از مشاغل تخصصی با کمبود نیروی کار مواجه شده‌ است و به همین جهت افراد در صورت داشتن تخصص در مشاغل مورد نیاز می‌توانند به راحتی در این کشور مشغول کار شوند. مشاغل مربوط به رشته‌های مهندسی مانند نرم‌افزار و سخت‌افزار، برنامه‌نویسی، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، خودرو و مکانیک از موارد مورد نیاز در آلمان است. مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، اتوماسیون صنعتی، مخابرات، اپتیک و لیزر و مهندسی شیمی نیز از سایر شغل‌های مورد نیاز در این کشور است.

علاوه بر مشاغل مرتبط با رشته‌های مهندسی، افراد با تخصص در رشته‌های پزشکی نیز از شانس زیادی برای دریافت پذیرش شغلی در آلمان برخوردارند. پزشکی عمومی، ارتوپدی، مامایی، هوشبری، رادیولوژی و دستیار اتاق عمل از مهم‌ترین تخصص‌های پزشکی مورد نیاز در کشور آلمان است.

دریان سفر امید

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار آلمان

طبق قوانین کشور آلمان، محدودیت سنی برای دریافت ویزای کار در این کشور وجود ندارد، ولی باید در نظر داشت که متقاضیان در بازه سنی 26 تا 40 سال از شانس بیشتری برخوردارند. متقاضیان در این بازه سنی معمولا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و تجربه کاری مناسبی به دست آورده‌اند. کارفرمایان نیز تمایل کمتری به استخدام متقاضیان بالاتر از 45 سال دارند؛ چرا که حقوق این افراد حداقل 3685 یورو در ساعت و این مبلغ بالاتر از سطح متوسط درآمد افراد در آلمان است و به همین جهت افراد باید حتما رزومه قوی در زمینه تخصص خود داشته باشند.

انواع ویزای کار آلمان

ویزا جاب آفر آلمان: این ویزا نوعی پیشنهاد کاری است که توسط کارفرما به متقاضی ارائه می‌شود. بسیاری از افراد از طریق شرکت‌های آلمانی پیشنهاد کاری دریافت می‌کنند و به عبارتی این شرکت‌ها برای متقاضیان دعوت‌نامه ارسال می‌کنند که برای کار وارد کشور آلمان شوند. کارفرمایان رزومه متقاضیان را بر اساس سوابق کار، مدرک تحصیلی و مدارک زبان بررسی می‌کنند و برای آنان درخواست کار می‌فرستند.

ویزا جست‌وجو کار یا جاب سیکر: این ویزا به مدت شش ماه اعتبار دارد و در این مدت افراد می‌توانند به جست‌وجوی کار مورد نظر خود بپردازند. در این مدت در صورتی که افراد شغل مورد نظر خود را پیدا کنند، می‌توانند اقامت کاری بگیرند و در غیر این صورت باید کشور آلمان را ترک کنند.
ویزا آوسبیلدونگ آلمان: این ویزا یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است. دوره‌های آوسبیلدونگ نوعی دوره‌های کارآموزی هستند که توسط شرکت‌ها برای تربیت نیروی کار برگزار می‌شوند.

شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

یکی از مهم‌ترین امتیازها برای دریافت ویزای کار آلمان، سابقه کار است. اداره مهاجرت آلمان اهمیت قابل توجهی برای افراد باتجربه و حرفه‌ای قائل می‌شود. حداقل میزان سابقه کار برای دریافت ویزای کار آلمان نیز سه سال است. یکی دیگر از مهم‌ترین شروط دریافت ویزای کار آلمان، داشتن مدرک در سطح B2 است.

متقاضیان برای دریافت ویزای کاری باید به اداره مهاجرت آلمان اثبات کنند که از پس هزینه‌های زندگی در این کشور بر می‌آیند و به همین منظور لازم است اسناد مالی ضروری مانند ضمانت‌نامه و حساب بانکی را به اداره مهاجرت ارائه کنند.

متقاضیان کار از طریق دریافت ویزای کاری وارد آلمان می‌شوند. در این شرایط ویزای همراه، یکی از مهم‌ترین مسائل و چالش‌هایی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. بر اساس قوانین مهاجرتی و بین‌المللی، ویزای همراه برای خانواده متقاضیان کار صادر می‌شود. این در حالی است که افراد با داشتن ویزا جست‌وجوی کار که به مدت شش ماه اعتبار دارد، نمی‌توانند ویزای همراه برای اعضای خانواده خود بگیرند و این کار مستلزم داشتن اقامت آلمان است. در صورتی که افراد درخواست ویزا همراه آلمان داشته باشند، باید مدارک لازم برای فرزندان زیر 18 سال و همسر خود را عرضه کنند. افراد با داشتن ویزای همراه می‌توانند از تحصیل رایگان در آلمان و همه خدمات شهروندی در این کشور بهره‌مند شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار آلمان

متقاضیان برای دریافت ویزای کار آلمان باید پاسپورت، ترجمه مدارک تحصیلی، دو قطعه عکس، سند تمکن مالی و انگیزه‌نامه ارائه کنند. همچنین رزومه کاری، بیمه سلامت و مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از سایر مدارک ضروری برای دریافت ویزای کاری آلمان است. برای اخذ ویزا همراه آلمان ارائه پاسپورت، سند ازدواج، سند سرپرستی، بیمه سلامت و ویزای اقامت ضروری است.

دریافت آسان ویزای کار آلمان از طریق «الوویزا»

الوویزا با نام تجاری الو سپهر، یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های مسافرتی است که از سال 1376 فعالیت خود را با هدف اصلاح ساختار مهاجرتی کشور آغاز کرده است. این مجموعه در هفت شاخه مختلف مهاجرتی فعالیت می‌کند و بهترین روش‌ها و خدمات مهاجرتی قانونی و به‌صرفه‌ از منظر اقتصادی را به متقاضیان ارائه می‌کند. این مجموعه به عنوان کارگزار کامل خدمات مهاجرتی شناخته می‌شود و در کل مسیر دشوار و طولانی مهاجرت به افراد یاری می‌رساند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://elovisa.ir/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188686488 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز