چگونه می‌ توانیم ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به عنوان یکی از بهترین ویزاهای تحصیلی جهان، کار چندان دشواری نیست. به خصوص اینکه این اقدام توسط یکی از موسسات فعال در این زمینه انجام شود. امروزه بسیاری از ایرانیان برای تحصیل و کار علاقمند به مهاجرت هستند و استرالیا به دلیل شرایط مناسبی که دارد می‌تواند به گزینه اول مهاجرت تحصیلی جوانان ایرانی تبدیل شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و مدارک لازم برای این کار پرداخته است.

چرا ویزای تحصیلی کشور استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا به دلیل دانشگاه‌های بسیار معتبر این کشور یکی از گزینه‌های اصلی برای جوانان علاقه‌مند به تحصیل در بیشتر کشورهای جهان است. سطح تحصیلات در این کشور بسیار بالا است و دولت نظارت دائمی و مستمر بر عملکرد دانشگاه‌ها دارد. به همین دلیل مدارک کسب شده در استرالیا نیز می‌تواند در زمره مدارک تحصیلی تراز اول دنیا باشد.

از سوی دیگر، استرالیا از نظر کیفیت زندگی یکی از کشورهای برتر جهان است و با کشورهای اسکاندیناوی در این زمینه رقابت می‌کند. زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، حمل و نقل و خدمات در این کشور بسیار پیشرفته است و دولت استرالیا با دادن مشوق‌های بیشتر به دانشجویان این زیرساخت‌ها را برای استفاده دانشجویی و دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا مهیا کرده است.

همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی، فرصت‌های تحقیقاتی، ویزای شغلی، اقامت و بسیاری دیگر از خدمات برای دوران دانشجویی و پسا دانشجویی در این کشور وجود دارد. در واقع استرالیا با بهبود شرایط، این کشور را به یک کشور دانشگاهی تبدیل کرده است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا

داشتن برخی از شرایط اولیه می‌توان به شما برای دریافت آسان ویزای تحصیلی استرالیا کمک کند. داشتن این شرایط شرط لازم برای دریافت این ویزا است اما شاید شرط کافی نباشد و بسته به موقعیت و شرایط، ویزای تحصیلی هر شخص تایید یا رد می‌شود.

از جمله مهم‌ترین شرایط برای دریافت این ویزای تحصیلی شرح ذیل است:

  • داشتن شرایط سنی مناسب یکی از شروط است. اگرچه این محدودیت به صورت دقیق از سوی دولت استرالیا اعلام نشده است اما به جز مقطع دکترا، برای سایر مقاطع تحصیلی سن شما باید متناسب با آن دوره باشد.
  • برای دریافت ویزا ابتدا باید از یک دانشگاه یا موسسه تحصیلی استرالیا پذیرش داشته باشید. هر چقدر دانشگاهی که پذیرش گرفته‌اید معتبرتر باشد، شانس شما برای دریافت ویزا نیز بیشتر می‌شود.
  • داشتن بورسیه تحصیلی نیز می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بیشتر کند. دوران دانشجویی در استرالیا به خصوص در مقطع دکترا بسیار سخت و همراه با تحقیقات است و به همین دلیل شما قادر به کار کردن نخواهید بود. به همین دلیل دولت استرالیا داشتن بورسیه را برای مطمئن شدن از تامین مالی شما، مهم می‌داند.
  • داشتن تمکن مالی نیز از نظر دولت استرالیا بسیار مهم است و شما باید مدارکی ارائه دهید که مشخص کند می‌توانید از عهده مخارج دانشگاه و تحصیل خود برآیید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا

استرالیا نیز همانند بیشتر کشورهای جهان، برای تایید ویزا، مدارکی را به صورت آنلاین از متقاضی درخواست می‌کند. این ویزای تحصیلی به مدت زمان تحصیل و چند ماه اضافی داده می‌شود و به همین دلیل مدارک ارائه شده می‌تواند به شما برای دریافت ویزای دقیق و کافی کمک کند. از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار زمانی کافی
  • مدرک تاییده دانشگاه به صورتیکه شما باید یک تائیدیه ثبت نام برای یک دوره تمام وقت در یکی از موسسه های ثبت شده دانشگاهی در CRICOS داشته باشید.
  • مدارک زبان انگلیسی
  • داشتن بیمه تحصیلی به مدت زمان تحصیل از یکی از شرکت‌های بیمه استرالیا
  • داشتن سلامت کامل و عدم وجود مشکلات شخصیتی
  • مدارک تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • مدارک هویتی و اقامتی
  • تسهیلات رفاهی برای افراد زیر 18 سال

دریافت آسان ویزای تحصیلی استرالیا به کمک «گروه اعزام دانشجو آریا»

موسسه مدیریت مشاوره آریا به صورت تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و دریافت ویزای تحصیلی در کشورهای استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند. این موسسه فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده و از همان زمان مجوز رسمی فعالیت در این حوزه را از وزارت علوم دریافت کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02188240445 تماس گرفته و یا به سایت رسمی موسسه در آدرس aryagroup.co.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آریا
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز