چگونه فندک زیپو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

زیپو
ژیوار

زیپو، مارک تجاری فندک بنزینی است که از سال ۱۹۳۲ میلادی در ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود. این کارخانه در طی 9 دهه گذشته، هزاران مدل و طرح فندک تولید کرده است. این کمپانی تولید کننده فندک‌های بنزینی آمریکایی توانسته از سال‌ نخست تاسیس تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون فندک زیپو تولید و عرضه کند. نکته حائز اهمیت این است که نمونه‌های تقلبی بسیاری از فندک‌های زیپو در بازار وجود دارد که با دانستن مشخصه‌های فندک‌های تقلبی می‌توان فندک زیپوی اصل تهیه کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی فندک زیپوی اصل و تقلبی و شيوه تشخیص این دو از یکدیگر ‌پرداخته است.

مشخصات بدنه فندک‌ زیپو

بدنه فندک‌ زیپوی تقلبی کمی باریک‌تر و بلندتر از فندک زیپوی اصل است. همچنین ضخامت بدنه‌ فندک‌های تقلبی گاهی کمتر یا بیشتر از نمونه‌های اصلی آن است. جای جوش لولا روی در و بدنه فندک‌های زیپو از مشخصه‌های دیگر اصل یا تقلبی بودن آن است. در زیپوهای اصل جای جوش لولا تقریبا به شکل بیضی و محو بوده، اما در بیشتر نمونه‌های تقلبی، جای جوش لولا به شکل دایره است. همچنین لولای فندک زیپوی اصل، در فندک را در زاویه حدود 45 درجه متوقف می­کند، اما در زیپوهای تقلبی، در تا آخر پایین می‌رود. قسمت زیرین بدنه فندک زیپوی اصل حکاکی‌های عمیق و ظریفی دارد.

فندک زیپو-کاماپرس

مشخصات چرخ سنگ چخماق فندک

فلز زیرین چرخ سنگ چخماق و مغزی آن از دو جنس متفاوت ساخته که به وسیله‌ جوشکاری به یکدیگر متصل شده و خش‌دار است. چرخ سنگ چخماق، فلزی آلیاژی دارد که در طول فرآیند برش و صیقل دادن، سطح ناهمواری پیدا می‌کند و این یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد فندک زیپوی اصل است.

دریان سفر امید

زیپو

مشخصات مغزی‌ فندک‌های زیپو

مغزی فندک مهم‌ترین بخش آن است؛ چراکه اگر مغزی کیفیت نداشته باشد، شعله مناسب تولید نمی‌کند و به عبارتی کارکرد درست زیپو به مغزی آن وابسته است. مغزی‌ها دارای اجزای متفاوتی همچون بدنه و پنبه هستند. بدنه مغزی اصلی، لبه‌های فلزی یکسانی دارد و بر روی هم چفت شده وجوش خورده‌اند که از استحکام بالایی نیز برخوردارند. روی بدنه‌ مغزی‌های فندک زیپوی اصل تولید شده قبل از سال 2010 عبارت MADE IN ZIPPO U.S.A​ و از سال 2010 به بعد عبارت ZIPPO MADE IN U.S.A ​حک شده است.

روی بدنه‌ مغزی مانند قسمت زیرین زیپو، تاریخ تولید آن حک شده است، اما به دلیل اینکه مغزی و فندک دارای دو خط تولید مجزا هستند، تاریخ تولید حک شده باید با هم متفاوت باشد. شباهت تاریخ تولید مغزی و فندک نشان دهنده تقلبی بودن آن نیست، اما اگر تاریخ تولید روی مغزی حک نشده باشد، می‌توان گفت که آن فندک تقلبی است.

پنبه مغزی فندک زیپوی اصل به طور استاندارد در حدود هفت میلی متر ضخامت دارد، اما در فندک‌های تقلبی، فشردگی پنبه‌ها کمتر و باریک‌تر است. از سال ۲۰۱۱ پنبه‌های مغزی با عبارت life to fill با رنگ قرمز نشانه‌گذاری شده‌اند و قبل از آن سال به رنگ مشکی دیده می‌شدند.

زیپو

مشخصات بارکد جعبه زیپو

پشت جعبه فندک‌های زیپو بارکدی وجود دارد که با اسکن آن می‌توان از اصالت فندک مطلع شد. این بارکد، اطلاعاتی از تولید محصول ارائه می‌دهد. فندک‌های تولید شده در مناطق آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه دارای بارکد اصالت بوده که پشت جعبه فندک زیپوی اصل چسبیده شده است.

مشخصات دفترچه فندک زیپو

در جعبه فندک زیپوی اصل، دفترچه راهنمایی وجود دارد که شامل آدرس و اطلاعات تماس نمایندگی‌های موجود زیپو در سراسر جهان است. وجود این دفترچه ضروری است، اما دلیل کافی برای اصالت کالا نیست. محصولات تولیدی زیپو در پنج منطقه‌ مختلف اروپا، آسیای شرقی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، مرکزی و آمریکای جنوبی تولید می‌شود. فندک‌های تولید شده در آسیای شرقی دارای دفترچه‌های ژاپنی بوده و بر خلاف دیگر مناطق، انگلیسی نیست؛ در نتیجه، انگلیسی نبودن دفترچه‌ راهنمای زیپو اصالت آن را زیر سوال نخواهد برد.

زیپو

بررسی قیمت فندک‌های زیپو

قیمت بالای فندک‌های زیپو اصالت آن‌ها را تضمین نمی‌کند. می‌توان با جست‌­وجوی کد و مدل فندک در سایت زیپو از قیمت اصلی آن به دلار آگاه شد. به عنوان نمونه اگر قیمت فندک مورد نظر در سایت کمپانی زیپو ۳۰ دلار است، با مقایسه قیمت پیشنهادی می­توان متوجه هدف سودجویانه برخی فروشندگان ‌شد. فندک‌های زیپو به داشتن گارانتی مادام العمر معروف هستند و اگر فندک به تعمیر نیاز پیدا کرد، فروشگاه‌های معتبر، آن را به صورت رایگان تعمیر خواهند کرد.

خرید فندک زیپوی اصل از “ایران لایتر”

فروشگاه اینترنتی ایران لایتر با بیش از هشت سال سابقه کار، مرجع تخصصی خرید انواع فندک‌های اورجینال بنزینی و گازی است. این فروشگاه در زمینه پخش و خرده‌فروشی فندک‌های مطرح با قیمت مناسب، به صورت آنلاین کار خود را آغاز کرده است و می‌توان از مشاوره‌ رایگان تمام وقت تیم ایران زیپو، قبل و بعد از خرید بهره‌مند شد. مجموعه‌ ایران لایتر از تمامی سرویس‌های ارسال دولتی و خصوصی در سراسر کشور و همچنین ارسال با پیک برای تهران و حومه پشتیبانی می‌کند. این فروشگاه اینترنتی برای تجربه‌ خریدی بهتر، تمامی محصولات خود را با تضمین اصالت و کیفیت ارائه می‌دهد؛ لذا در صورتی که محصول مورد نظر به هر دلیلی باب میل نبود یا مشکل داشت، می‌توان آن را تعویض یا مرجوع کرد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ایران لایتر می­‌توانند به نشانی اینترنتی https://iranlighter.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09917714629 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران لایتر
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز