چگونه دیوار را برای کاغذدیواری اندازه بگیریم ؟ + قیمت

کاغذدیواری- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از متنوع‌ترین و آسان‌ترین و البته کم‌دردسرترین راه‌های تغییر دکوراسیون خانه، نصب کاغذدیواری است. در حال حاضر انواع و اقسام کاغذهای دیواری با نقش و نگار متفاوت در بازار وجود دارند که می‌توانند به کلی فضای خانه را در زمانی اندک متحول کنند.

به گزارش کاماپرس، در چنین شرایطی بسیاری از شهروندان نمی‌توانند محاسبه کنند که چه میزان کاغذدیواری برای کل خانه‌شان لازم است و پیش از خرید، نمی‌توانند به‌درستی قیمت تمام‌شده کل هزینه‌ها را محاسبه کنند؛ در این گزارش خواهیم گفت که چطور می‌توان به مقدار دقیق از کاغذدیواری موردنیاز برای تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار دست پیدا کرد.

کاغذدیواری- کاماپرس

اندازه‌گیری دقیق دیوار برای کاغذ دیواری

برای اندازه‌گیری دیوار برای کاغذ دیواری، ابتدا باید عرض و ارتفاع کامل دیوار را اندازه‌گیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا میزان کاغذ دیواری مورد نیاز خود را محاسبه کنید. همچنین، اگر در دیوار پنجره‌ها یا موانع دیگری وجود دارد، باید مساحت این بخش‌ها را از کل مساحت دیوار کم کنید تا بتوانید تعداد دقیق‌تری از رول‌های کاغذ دیواری مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

برای محاسبه تعداد رول کاغذدیواری مورد نیاز، ابتدا مساحت کل دیوار را با ضرب “عرض در ارتفاع” محاسبه می‌کنید. سپس، این مساحت را بر مساحت هر رول کاغذ دیواری تقسیم می‌کنید تا تعداد رول‌های مورد نیاز را بدست آورید.  برای مثال، اگر دیوار شما 10 متر عرض و 2.8 متر ارتفاع داشته باشد؛ ابتدا مساحت کل دیوار را محاسبه می‌کنید:

10 متر ضربدر 2.8 متر = 28 متر مربع

سپس، این مساحت را بر 53 سانتیمتر (فرض کنید که هر رول کاغذ دیواری 53 سانتیمتر عرض دارد) تقسیم و نتیجه را به متر مربع تبدیل کنید:

28 تقسیم بر 0.53 = حدود 52.83 متر مربع

این روش یک روش دقیق برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز است. پس شما برای چنین فضایی در نهایت به حدود 53 رول کاغذدیواری نیاز دارید. اما توجه داشته باشید که بسته به نوع کاغذ دیواری و نحوه نصب آن، ممکن است نیاز به کمی تغییر در این محاسبات باشد.

کاغذدیواری- کاماپرس

قیمت چند نوع کاغذ دیواری محبوب در بازار

قیمت کاغذ دیواری بسته به نوع برند آن، کشور ساخت و کیفیتش متفاوت است و تقریبا نمی‌توان رنج قیمتی دقیقی برایش پیدا کرد. اما در ادامه قیمت  ۴ مدل محبوب کاغذ دیواری را بررسی خواهیم کرد. بهتر است پیش از هر خریدی کیفیت و برند کالای موردنظرتان را با دقت بررسی کنید.

کاغذ دیواری ایرانی ضد آب با طرح گل و درختچه: این نوع کاغذ دیواری با جنس PVC، قابلیت شستشو داشته و اندازه هر رول آن 53 در 10 متر سانتیمتر است. جنس کاغذ PVC (وینیل) است. نوع طرح درخت و درختچه آن برای تمام فضاها کاربرد داشته و قیمت هر رول آن ۳۹۹ هزار تومان است.

کاغذ دیواری مدرن ایتالیایی: کاغذدیواری‌های ایتالیایی گران هستند و یک رول آن حداقل یک میلیون تومان قیمت دارد. به عنوان مثال کاغذدیواری طرح پتینه برند Tendenza با ابعاد 53 در 10 متر و جنس PVC هر رول آن در بازار قیمتی معادل یک میلیون و 100 هزار تومان دارد.

کاغذ دیواری ایرانی ارزان: کاغذ دیواری را می‌شود از متری ۵۰ هزار تومان در بازار پیدا کرد. اما باید دنبال گزینه‌ای بگردیم که چند سال دوام داشته باشد که زود هم پاره نشود. به عنوان مثال با هزینه متوسط می‌توانید یک کاغذ دیواری با قابلیت شستشو و ضد الکتریسیته ساکن را در ابعاد ۱۰ در ۵۳ سانتیمتر با قیمت رولی ۲۳۲ هزار تومان خریداری کنید.

یک چینی خاص: کاغذ دیواری‌های چینی هم بازار را قبضه کرده‌اند. خرید یک رول کاغذ دیواری چینی درجه یک با مشخصات کاغذ دیواری کلاسیک با قابلیت شستشو و متراژ ۱۰ در ۵۳، برای شما رولی ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

در انتهای باید گفت که هرچقدر که می‌توانید کاغذدیواری را خلوت انتخاب کنید و یا حداقل برای یک قسمت از دیوار طرح شلوغ بخرید. کاغذ دیواری اگر شلوغ باشد، زود خسته‌تان می‌کند و دوباره باید فکری جدید بکنید!

انتهای پیام

مرتبط با : دکوراهومدکورچوب
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز