چگونه از مشاور حقوقی تلفنی کمک بگیریم؟

ژیوار

تکنولوژی‌های نوین بعد مسافت را در روابط اجتماعی و کاری انسان‌ها از بین برده‌اند و این موضوع در مشاوره‌های حقوقی نیز به چشم می‌خورد. امروزه خدمات حقوقی فقط به صورت حضوری ارائه نمی­شود، بلکه می­توان از روش­های غیرحضوری نیز این خدمات را دریافت کرد. به دلیل محبوبیت مشاوره تلفنی و اینترنتی، موسسات حقوقی و وکلا نیز رغبت زیادی برای ارائه این نوع از مشاوره‌ها از خود نشان می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی درباره نحوه استفاده از مشاور حقوقی تلفنی پرداخته است.

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

تلفن، در دسترس‌ترین وسیله برای ارتباط است و رتبه اول را در ارتباطات کاری و اجتماعی انسان‌ها دارد. این دسترسی آسان و فوری باعث شده که مشاوره تلفنی در حوزه‌های مختلف مانند حقوقی نیز به یک روش محبوب تبدیل شود؛ به ویژه اینکه بعد مسافت باعث می‌شود مراجعه حضوری به وکیل ساعت‌ها وقت ببرد.

استفاده از مشاور حقوقی تلفنی می‌تواند برخی هزینه‌ها از جمله حمل و نقل، حق­الوکاله و امثال آن را نیز پایین بیاورد؛ چرا که به دلیل ماهیت غیرحضوری بودن مشاوره، وکلا نیز رقم کمتری مطالبه می‌کنند. در این حالت حریم خصوصی افراد بیشتر حفظ می‌شود و آنان می‌توانند بدون نیاز به صحبت رو در رو برای تمامی مسائل مورد نیاز خود مشاوره حقوقی بگیرند که این موضوع به­ویژه در مشاوره‌های حقوقی مربوط به امور خانواده بیشتر به چشم می‌خورد.

دریان سفر امید

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری؟

جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد و هر فردی باید با بررسی مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها و بر اساس نیاز خود، یکی از آنها را انتخاب کند. علیرغم مزایای ذکر شده، مشاوره تلفنی می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. برای نمونه صحبت رو در رو می‌تواند تاثیرگذاری و نتیجه بهتری داشته باشد. در مشاوره تلفنی، متقاضی و مشاور حقوقی تلفنی از زبان بدن یکدیگر اطلاع ندارند و صدا تنها واسطه انتقال احساسات است. علاوه بر این، در این روش ممکن است به دلیل مشکلات فنی، ارتباط دچار نقص شود و قطعی یا اختلال در تلفن می‌تواند به مشاوره ضربه بزند. البته این مشکل در تلفن‌های اینترنتی بیشتر به چشم می‌خورد.

همچنین بزرگترین ایراد مشاوره تلفنی، امکان­‌پذیر نبودن رد و بدل کردن مستندات است و به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت نیاز به ارائه مستندات در یک پرونده حقوقی، از روش مشاوره حضوری برای استفاده از نظرات وکیل استفاده شود.

چگونه مشاوره تلفنی بهتری داشته باشیم؟

برای کسب نتایج بهتر از یک مشاوره تلفنی باید به نکات بسیاری توجه کرد که ‌مهم‌ترین و اولین گام، انتخاب یک وکیل مناسب است. وکیل مجرب یا مشاور حقوقی تلفنی کاربلد باید در زمینه موضوع پرونده تخصص و اطلاعات کافی داشته و در عین حال از تبحر لازم در مشاوره تلفنی بهره­مند باشد. توصیه اصلی در این زمینه استفاده از خدمات موسسات حقوقی است؛ چرا که این موسسات سابقه بیشتری در مشاوره تلفنی دارند و به دلیل استفاده از وکلای مختلف در حوزه‌های متفاوت حقوقی، مشاور حقوقی تلفنی مناسبی را در اختیار متقاضی قرار می‌دهند.

زمان در مشاوره تلفنی بسیار مهم است؛ لذا بهتر است نکات مهم پرونده که باید در اختیار مشاور قرار گیرد را از قبل آماده کرد. همچنین اگر لازم است که متن مستنداتی به اطلاع مشاور حقوقی تلفنی برسد، حتما از قبل باید این مستندات را نیز آماده کرد.

روش محاسبه هزینه مشاور حقوقی تلفنی

روش‌های مختلفی برای محاسبه هزینه مشاوره تلفنی حقوقی وجود دارد، اما در بیشتر مواقع این هزینه بر اساس زمان تعیین می‌شود. یعنی هر چه زمان بیشتری با مشاور حقوقی تلفنی صحبت کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در برخی از مواقع نیز هزینه مشاوره تلفنی می‌تواند بر اساس قرارداد شما با وکیل یا موسسه یا به صورت بخشی از هزینه کلی پرونده حقوقی شما محاسبه شود. در هر حالت بهتر است که قبل از آغاز مشاوره از میزان هزینه و جزئیات دقیق آن اطلاع کافی داشت.

انتخاب بهترین مشاور حقوقی تلفنی از ” موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان “

موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان از جمله موسسات حقوقی است که با کادری باتجربه از وکلای پایه یک دادگستری، دعاوی بسیاری را در تهران و سایر شهرهای ایران برعهده گرفته و با موفقیت به پایان رسانده است. این موسسه در حوزه‌های تخصصی وکالت مانند وکالت ملکی، ارث، حقوقی، کیفری، کلاهبرداری و سایر شاخه‌های تخصصی وکالت، خدمات خود را به متقاضیان ارائه می‌کند. این موسسه خدماتی همچون مشاوره‌ حقوقی حضوری، تلفنی و آنلاین و تنظیم اوراق قضایی را نیز انجام می­‌دهد.

علاقه­مندان برای مشاوره حقوقی، انتخاب وکیل و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان به آدرس www.haghgostar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09193756168 و 02191300023 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز