چند مدیرعامل زن در حوزه فناوری ایران فعالیت می کنند؟

ژیوار

رییس کمیسیون فاوای اتاق ایران فقدان بانک اطلاعاتی فعالان حوزه فناوری اطلاعات را یکی از ضعف‌های این بخش عنوان و اضافه کرد: این ضعف در حوزه زنان پررنگ‌تر است اما کمیسیون با همراهی تشکل‌ها، این بانک اطلاعاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش کاماپرس، سادینا آبایی در نشست رونمایی از دبیرخانه دائمی رویداد جهانی «دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات»، به آمار جهانی از فعالیت زنان در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: اگرچه در سطح جهانی، نسبت مردان در رشته‌های فنی و مهندسی و ریاضیات بالاتر از زنان است اما در ایران این نسبت برعکس بوده و درصد زنان بالاتر است.

وی با بیان اینکه در سطح جهان، زنان 22 درصد از نیروی کار فعال در شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این رقم در ایران بسیار پایین و شاید حدود 5  درصد باشد. از طرف دیگر فضای حاکم بر تولید محصولات و ابزارهای موجود در حوزه فناوری مردانه است، چرا که اکثر طراحان مرد هستند و تعداد کمی مربوط به زنان است.

وی با اشاره به اثرگذاری اندک در فضای مجازی، گفت: تولید محتوای باارزش و دیتای قابل بهره‌برداری بسیار کم است، با این حال نباید خود را از سطح جهانی دور نگه داریم. فاصله بین زنان ایران در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات با زنان جهان نسبت به مردان کم است، بنابراین باید اول بتوانیم برابری خود را نشان دهیم و بعد مزیت‌ها را پررنگ کنیم.

دریان سفر امید

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که به طور مثال زنان کاربر فیسبوک در حد کامنت‌گذاری  فعالیت می‌کنند، بیان کرد: کیفیت استفاده از اینستاگرام با میانگین 3.19 نسبت به حد متوسط در دست خانم‌هاست. وقتی به ما فضا داده شود، می‌توانیم نرم‌های جهانی را تغییر دهیم.

وی با اشاره به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس نیز تصریح کرد: از میان فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف، 700 مدیرعامل زن در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و 10 هزار زن نیز در هیات مدیره شرکت‌های فناوری عضویت دارند.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، آبایی در پایان با اشاره به ترکیب شورای عالی فضای مجازی، گفت: این شورا اگر از حضور زنان بهره‌مند شود، خروجی آن قطعا با تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های متفاوتی همراه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز