چطور به عنوان مهماندار در شرکت ماهان استخدام شویم؟

مهماندار-شرکت-ماهان-کاماپرس
ژیوار

از جذاب‌ترین بخش‌های کار مهماندارها بازدید از شهرها و کشورهای مختلف و تقویت مهارت‌های اجتماعی آنهاست. اما معمولا این افراد به دلیل کار زیاد و استرس، دچار خستگی و بی‌خوابی‌های همیشگی بوده و به دلیل شیفت‌های کاری متنوع نمی‌توانند برای روزهای مهم سال برنامه ریزی خاصی داشته باشند. بنابراین به نظر می‌رسد برای اشتغال موفق در این حوزه باید واقعا عاشق آن بود.

اگر می‌خواهید در یکی از شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان مهماندار استخدام شوید، پیش از هر اقدامی باید بدانید برای رسیدن به این آرزوی شغلی، چه ویژگی‌ها و مهارت‌های خاصی نیاز است.

کاماپرس در این گزارش، نحوه استخدام در شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان مهماندار را بررسی می‌کند.

مهمانداری از طریق دانشگاه و حتی دوره‌های موسسات خصوصی

برای ورود به حرفه مهمانداری، می‌توان در مقطع کاردانی رشته مهمانداری خواند و حتی بعد از آن در برخی دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزاد و سراسری با انتخاب رشته مهمانداری، گردشگری یا هوانوردی به تحصیل و کسب مهارت بیشتر، برای مهمانداری هواپیما ادامه داد. اما در کنار این، موسسات دولتی و خصوصی بسیاری هم هستند که خودشان دوره‌هایی را برگزار می‌کنند و بعد از برگزاری امتحان‌ از بین همان متقاضی‌ها، نیروی خود را انتخاب می‌کنند. شرکت ماهان هم به همین صورت در دوره‌های مختلف نیروی مهماندار جذب می‌کند.

در این دوره‌ها مباحثی مثل آشنایی با سیستم‌های کنترل هواپیما، آشنایی با دوره‌های کمک‌های اولیه، دوره CRM، آشنایی با کالاهای خطرناک برای هواپیما و فرود اضطراری را آموزش می‌دهند.

دریان سفر امید

استخدام مهماندار شرکت ماهان در سال 1403

شرکت ماهان دوره‌های مختلفی را برای برای جذب نیروی مورد نیاز خود برگزار می‌کند. بنابراین این دوره‌ها معمولا زمان بندی خاصی ندارد. پس در مورد زمانبندی استخدام شرکت هواپیمایی ماهان ۱۴۰۳ نمی‌توان برنامه یا تاریخ مشخصی را عنوان کرد. هر دوره هم ممکن است تنها در یک یا چند عنوان شغلی خاص مانند مهماندار، نیروی خدماتی و یا کارشناس امنیت شبکه استخدام صورت گیرد. اما با این حال علاقه مندان به مهمانداری هواپیما برای پیگیری جزئیات برگزاری دوره و استخدام به سایت این شرکت با آدرس jobs.mahan.aero مراجعه کنند و در بخش فرصت‌های شغلی آن برای ثبت نام و عضویت اقدام نمایند.

شرکت-ماهان-مهماندار-کاماپرس

شرایط استخدام به عنوان مهماندار هواپیما

برای شروع به کار مهمانداری باید بین 20 تا 27 سال سن داشته باشید. در کنار آن سلامت کامل جسمی و روحی از نکات مهم دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد. نکته پر اهمیت دیگر مهارت بالا و تسلط بر زبان انگلیسی خواهد بود که داشتن مهارت زبانی دیگر از مزیت‌های کار شما به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید همیشه اندام و ظاهر مهماندارها مهم بوده و باید شاخص‌های ظاهری مثل قد 160 تا 189 و وزن متناسب با آن را هم داشته باشید. با این حساب مهماندارهای آقا باید دارای کارت پایان خدمت و معافیت هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اهمیت تعامل و کار تیمی در شغل مهمانداری هواپیما

همچنین مهمانداری یک کار تیمی به حساب می‌آید و نیاز است افراد توانایی بالا در تعامل و انجام کار تیمی را داشته باشند. حتی لازم است تا مهماندارها سواد واکنش مناسب در بدترین شرایط را هم کسب کرده باشند. به علاوه آنکه این افراد باید ظاهر آراسته و مرتب داشته باشند، بیانی شیوا و رسا هم از دیگر ضرورت‌های این کار به حساب می‌آید.

شغلی برای تمام کشورها

اگر در این شغل ثابت قدم باشید و در امتحانات شرکت ماهان نتیجه موفقیت آمیزی به دست آوردید، می‌توانید برای مدارک بین‌المللی هم اقدام کنید که در این صورت امکان سفرهای خارجی برای شما بیشتر مهیا خواهد شد که این امر به جایگاه کاری و میزان درآمد شما نیز کمک بزرگی می‌کند.

در این مجموعه راه‌های بسیاری برای ترفیع وجود دارد، مثلا با شرکت در دوره‌های business class هم می‌توانید به یک سرمهماندار تبدیل شوید. توجه داشته باشید که ماهان یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌های هوایی کشور است، که با 40 فروند ناوگان هوایی بخش قابل توجهی از پروازهای داخلی و خارجی را در طول روز پوشش می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهان ایر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز