چشم انداز بازار فروش خودرو در سال 2023

ژیوار

مشکلاتی که همه‌گیری ویروس کرونا در سه سال گذشته در بازار جهانی خودرو ایجاد کرد، بیش از زمان تعطیلی تولید در جنگ جهانی دوم بود. کارشناسان این بازار پیش‌بینی می‌کنند که سال 2023 میلادی به احتمال زیاد، سال ثبات نسبی در بازار خرید و فروش خودرو است. هر چند که اوضاع همچنان به روال سابق باز نمی‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در ادامه امسال، مشکلات مربوط به زنجیره تامین کمی کاهش پیدا می‌کند. همچنین، با افزایش عرضه خودرو فشار کمتری بر قیمت فعلی خودروها وارد می‌شود. در حال حاضر، کاهش قیمت در بازارهای خرد قابل مشاهده است؛ اما خریداران اتومبیل‌های دست دوم همچنان با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه، 4 پیش‌بینی مهم بازار خودرو در سال 2023 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استقبال از خودروهای الکتریکی افزایش پیدا می‌کند

آمارها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در سال 2019 میلادی کمتر از 326 هزار خودروی الکتریکی خریداری کردند. این مقدار در سال 2022 به عدد 724 هزار خودرو رسیده است. کارشناسان اذعان می‌کنند که اگر مشکلات مربوط به زنجیره تامین وجود نداشت، این رقم بسیار بیشتر می‌شد. این مشکلات در کنار قیمت بالای اتومبیل‌های برقی باعث شده بود تا میزان تقاضا تا حد زیادی کنترل شود. اما با کمرنگ شدن موانع پیش‌رو، عرضه مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی و افزایش هزینه‌های مربوط به سوخت فسیلی، احتمال استقبال خریداران از اتومبیل‌های برقی به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

دریان سفر امید

قیمت خودروهای دست دوم خارجی کاهش پیدا می‌کند

کاهش قیمت خودروهای دست دوم خارجی از اوایل سال 2022 آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند. البته نباید توقع یک افت قیمت ناگهانی را داشته باشیم. خبر خوب دیگر این است که خودروهایی که بیش از 4 سال کارکرد دارند، بیشتر مشمول کاهش قیمت خواهند شد. در صورتی که قیمت دلار در ایران به روند صعودی خود ادامه ندهد، این تغییرات قیمتی در ایران نیز احساس خواهد شد. پت رایان، مدیرعامل اپلیکیشن خرید خودروی «کاپیلوت»، دلیل این اتفاق را مقاومت مصرف‌کنندگان در برابر قیمت‌ها می‌داند.

مدل‌های جدید، بازار را به حرکت درمی‌آورند

عرضه برخی از مدل‌های جذاب، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از این خودروها کیا EV9 است که احتمالاً در نیمه دوم سال 2023 به فروش برسد. این مدل، اولین خودروی شاسی بلند مقرون به صرفه است. به علاوه، EV9 یکی از معدود خودروهای شاسی بلند هفت سرنشینه هم محسوب می‌شود. کیا EV6، هیوندا Ioniq 6 و ولکس واگن ID.Buzz از دیگر مدل‌های جدیدی هستند که تغییرات قابل توجهی را در بازار ایجاد خواهند کرد.

بازار خرید و فروش آنلاین خودرو رونق می‌گیرد

تحلیل‌های بازار نشان می‌دهد که امروزه اغلب خریداران خودرو به ندرت از نمایندگی‌ها راضی هستند. به احتمال زیاد، قرنطینه‌های کووید 19 در سه سال اخیر موجب شده تا اعتماد عمومی به بازارهای آنلاین افزایش پیدا کند. همچنین، صف‌های طولانی انتظار برای خرید خودرو از کارخانه، افراد زیادی را ناامید کرده است. رونق بازارهای خرده‌فروشی آنلاین باعث وسوسه خودروسازان بزرگ دنیا نیز شده است. به طوری که اخیراً مدیرعامل فورد اعلام کرد که این برند قصد دارد تا تمام محصولات برقی خود را به صورت آنلاین به فروش برساند.

نمایشگاه خودرو «همراه مکانیک» اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین فروش خودروهای کارشناسی شده در ایران است. مشاوره تخصصی خرید و فروش خودرو، خرید ماشین صفر و کارکرده با ضمانت 100 درصد کارشناسی، ارائه خدمات پس از فروش مانند بیمه بدنه و حذف واسطه‌ها از جمله مزایای بهره‌مندی از خدمات همراه مکانیک است. فروش خودرو با همراه‌ مکانیک فاقد هرگونه ریسک و خطر است و به همین دلیل، فروشنده نه تنها سود بیشتری می‌کند، بلکه فروش راحت‌ و بی دردسری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز