چری با یک خودرو برقی جدید به جنگ هیوندای آمد

Omoda E5-کاماپرس
ژیوار

چری هم به جمع سازندگان خودروی برقی پیوست و ماه آینده شاسی بلند برقی جدید چینی، Chery Omoda E5، با ویژگی‌های بسیار خوب و البته قیمت رقابتی وارد بازار می‌شود. گفته می‌شود این خودروی برقی قرار است با بی‌وای‌دی Atto 3، ام‌جیZS EV و هیوندای Kona Electric رقابت کند.

به گزارش کاماپرس، چری به تازگی جزئیات اولین خودروی برقی خود را برای طرفداران منتشر کرده است و انتظار می‌رود قیمت آن در حدود 40 هزار دلار باشد.

ویژگی‌های خودروی برقی جدید چری

اگر بخواهیم کمی بیشتر از خودروی برقی جدید چری بدانیم باید بگویم که Omoda E5 یک شاسی بلند جمع و جور که شباهت‌های ظاهری تقریبا زیاد خود را از مدل بنزینی Omoda 5 وام گرفته است. هرچند در طراحی جلوی این خودرو دیگر خبری از جلوپنجره‌های قدیمی نیست اما به‌جای آن یک بخش بسته قرار گرفته که محلی هم برای شارژ خودرو در نظر گرفته شده است.

Omoda E5-کاماپرس

چراغ‌های این خودرو LED پویا و چرخ‌های آلیاژی‌اش آیرودینامیکی است. آنطور که گفته شده قرار است این خودرو در دو نسخه پایه BX و نسخه فول EX عرضه ‌شود. هر دو نسخه این خودرو دارای یک موتور برقی با توان ۱۵۰ کیلووات و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر هستند. از سوی دیگر باتری ۶۱ کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن فسفات (LFP) به این خودرو امکان پیمایش تا ۴۳۰ کیلومتر را میدهد. همچنین طبق ادعایی که چری مطرح کرده، می‌تواند باتری خودرو را طی 30 دقیقه  از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ برساند. البته با استفاده‌ از شارژر سریع DC.

دریان سفر امید

تجهیزات داخلی Chery Omoda E5

آنطور که از ظواهر پیداست، نسخه BX قرار است با تجهیزاتی از جمله صندلی‌های پارچه‌ای با جزئیات چرم مصنوعی ارائه شود. همچنین شارژر بی‌سیم دستگاه‌ها، یک سیستم صوتی ۶ بلندگو که از برند Sony انتخاب شده و دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در این خودرو تعبیه شده است. از سوی دیگر این خودرو یک تایر یدک به اندازه‌ی کامل دارد که نمونه آن تاکنون در هیچ خودروی برقی دیگری دیده نشده است.

بیشتر بخوانید:

نسخه EX این خودرو نیز شامل ویژگی‌های بیشتری چون صندلی‌های چرمی مصنوعی، صندلی‌های جلو و عقب گرمکن‌دار، نورپردازی داخلی، سانروف است. البته درِ صندوق عقب برقی، دو بلندگوی اضافی برای سیستم صوتی و دوربین دید پرنده، یا همان دوربین ۳۶۰ درجه از دیگر ویژگی های خودرو برقی جدید چری است.

Omoda E5-کاماپرس

خدمات ویژه فروش

گفته می‌شود Chery Omoda E5 با گارانتی هفت ساله و بدون محدودیت کیلومتر به همراه هفت سال خدمات امداد جاده‌ای ارائه می‌شود. البته به مدت هفت سال هم برنامه خدمات سرویس با قیمت ثابت به خریداران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز