چرم طبیعی بهتر است یا چرم مصنوعی

چرم طبیعی یا مصنوعی_کاماپرس
آریاک سفر

برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی باید به نکات زیادی دقت کنید. مثلاً باید بدانید که چرم طبیعی همیشه گران‌تر است، چون در کنار دوام بالایی که دارد از زیبایی و ظرافت خاصی هم برخوردار است. اگر چرم طبیعی را درست نگه‌داری کنید می‌توان تا سال‌ها از محصول چرمی استفاده کرد. ولی چرم مصنوعی به‌مرورزمان دوام و رنگ خود را از دست می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، چرم محصولی همواره شیک و ارزشمند است و هرگز از مد نمی‌افتد. دانستن تفاوت‌های چرم طبیعی و مصنوعی سؤالی است که اغلب برای افراد به وجود می‌آید.

تفاوت چرم طبیعی با چرم مصنوعی چیست؟

چرم طبیعی از طبیعت و پوست حیوانات ساخته می‌شود. چرم اصولاً از پوست حیوانات مختلفی مانند گاو، گاومیش، بز، گوسفند و گاهی حیوانات عجیب‌تر به دست می‌آید، بنابراین در بافت‌ها و الگوهای مختلف وجود دارد. مثلاً چرم به‌دست‌آمده از گوسفند، نرم و عالی برای کیف پول است، درحالی‌که چرم به‌دست‌آمده از گاومیش به دلیل استحکام ذاتی خود بهتر است برای روکش مبلمان استفاده شود. چرم مصنوعی ازنظر ظاهری بسیار شبیه به چرم اصل است، اما تفاوت‌هایی نیز دارد. چرم مصنوعی از نفت ساخته می‌شود تا حدودی شبیه پلاستیک کاملاً سفت‌وسخت است و رطوبت را جذب نمی‌کند. محصولات ساخته‌شده از چرم مصنوعی ممکن است ازلحاظ هزینه مقرون‌به‌صرفه باشند، اما این چرم‌ها معمولاً به‌سرعت پوسته‌پوسته می‌شوند و در مقایسه با چرم طبیعی خیلی بادوام نیستند.

تفاوت قیمت چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی در مقایسه با چرم مصنوعی قیمت بالاتری دارد، این تفاوت قیمت به دلیل روش به دست آوردن، ساخت و تولید چرم طبیعی است. چرم‌های طبیعی فقط در مکان‌های مشخصی تولید می‌شوند و لباس‌های چرم طبیعی، از چرم گاو، گاومیش، گوسفند و بز تولید می‌شود که باقیمت‌های بالاتری نسبت به چرم مصنوعی به فروش می‌رسند، از ویژگی‌های چرم طبیعی عمر طولانی و تأمین گرمای بدن در زمستان است.

چرم طبیعی یا مصنوعی_کاماپرس

دریان سفر امید

جذب آب چرم طبیعی و مصنوعی

آسان‌ترین روش برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی، انجام آزمودن مقاومت در برابر آب است. کافی است کمی آب روی کت چرم یا لباس چرمی بریزید، خواهید دید که چرم طبیعی تنها در چند ثانیه آب را جذب می‌کند. درحالی‌که اگر آب روی چرم مصنوعی ریخته شود، جذب نشده و فقط از روی سطح چرم می‌لغزد. این به دلیل وجود پلاستیک در چرم مصنوعی است که آب را جذب نمی‌کند. البته به خاطر داشته باشید که چرم اصل به‌طور ذاتی نمی‌تواند آب زیادی را تحمل کند و اگر خیلی خیس شود ممکن است خراب شود.

مقایسه چرم طبیعی و مصنوعی از روی ظاهر

چرم مصنوعی را حتی می‌توان با بررسی ظاهری از چرم طبیعی تشخیص داد. بااینکه چرم طبیعی و مصنوعی در نگاه اول خیلی شبیه به نظر می‌رسند، اما ازآنجایی‌که چرم اصل چون کاملاً طبیعی است، با منافذی که در سراسر خود دارد، ناهموار و قابل‌تشخیص است. داشتن خط و خش و ایراداتی که باعث ناصافی سطح می‌شود از ویژگی‌های چرم طبیعی است؛ اما چرم مصنوعی دارای سطحی صاف، یکدست و یکنواخت است. یکدست نبودن چرم طبیعی به‌این‌علت است که قسمت‌های مختلف پوست یک گاو یا گوساله دارای شکل‌های متفاوتی است و حتی سن حیوان در شکل چرم تأثیر دارد. از طرفی لکه‌های قابل‌مشاهده روی چرم طبیعی گاهی شامل لکه‌ها، اسکارها، علائم کشش، آثار نیش حشرات، بریدگی‌ها و می‌شود.

دوام و ماندگاری چرم طبیعی و مصنوعی

اگر از چرم طبیعی درست مراقبت کنید تا آخر عمر در شرایط خوبی باقی می‌ماند و حتی باگذشت سال‌ها ظاهر جذاب‌تری پیدا خواهد کرد، برخلاف چرم مصنوعی که اگر از آن مراقبت نکنید، مدت کوتاهی عمر می‌کند و هر چه زمان بیشتری استفاده شود، چروک و پوسته‌پوسته شده و ظاهر بدی به خود می‌گیرد. این به این دلیل است که مواد پایه مورداستفاده در چرم مصنوعی فاقد قابلیت تنفس هستند، همچنین مقاومت کمتری در برابر حرارت دارند که منجر به خراب شدن سریع‌تر آن می‌شود. در مقابل چرم طبیعی پوست حیواناتی است که بیشتر تحت تأثیر رطوبت و آب قرار می‌گیرد.

چرم طبیعی یا مصنوعی_کاماپرس

مقایسه تهویه در چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی چون از پوست حیوانات ساخته‌شده منافذ روی سطح آن باعث ورود و خروج هوا و آب می‌شود. این منافذ در محصولات ساخته‌شده از چرم مصنوعی وجود ندارد. بنابراین چرم طبیعی بهتر از چرم مصنوعی تنفس می‌کند که می‌توانید آن را برای مدت طولانی‌تری بدون احساس ناراحتی بپوشید. مخصوصاً اگر فعالیت‌های متوسط ​​تا شدید انجام می‌دهید که ممکن است باعث تعریق بیشتر شما بشود.

مقایسه بوی چرم طبیعی و مصنوعی

بااینکه تقلید ظاهر چرم طبیعی روی چرم مصنوعی امکان‌پذیر شده است، اما بوی چرم طبیعی را نمی‌توان در کارخانه ساخت. چرم طبیعی دارای رایحه‌ای خاص است. ازآنجایی‌که چرم مصنوعی به‌صورت مصنوعی ساخته می‌شود، هیچ بویی ندارد یا ممکن است رایحه ضعیف پلاستیک یا مواد شیمیایی از آن استشمام شود.

مقاومت چرم طبیعی و مصنوعی در برابر سوختن

روش دیگری که برای تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی از یکدیگر وجود دارد زیاد توصیه نمی‌شود، اما می‌توان به‌عنوان راه‌حل نهایی آن را به کار برد، این راه، قرار دادن یک تکه چرم در برابر آتش است. چرم طبیعی در برابر آتش بسیار مقاوم است و در شعله آتش نمی‌سوزد. فقط در لبه‌ها کمی چروک و زغال می‌شود؛ اما چرم مصنوعی می‌تواند کاملاً بسوزد و بوی پلاستیک در حال سوختن بدهد. البته بدانید که چرم طبیعی هم در صورت قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض شعله آسیب می‌بیند، ولی به‌سرعت چرم مصنوعی پلاستیکی نمی‌سوزد.

چرم طبیعی یا مصنوعی_کاماپرس

چرم طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

چرم مصنوعی به‌مراتب بهتر از چرم طبیعی است؛ با پیشرفت تکنولوژی و صنعت پتروشیمی و نساجی چرم مصنوعی، تولید این چرم دیگر مثل قدیم نیست و در بسیاری از موارد بسیار باکیفیت‌تر از چرم طبیعی می‌شود. از طرفی تنوع رنگ‌بندی چرم صنعتی از ویژگی‌های مثبت این محصول در مقابل چرم طبیعی محسوب می‌شود. امروزه دیگر برای حمایت از حیوانات در برابر تبدیل پوست آن‌ها به چرم، واکنش‌هایی در مقابل این صنعت رخ‌داده و بسیاری از کسب‌وکارها به تولید چرم طبیعی پایان داده‌اند.

چرم پرسیس، جشنواره تخفیف 20 درصدی تا پایان مهر

فروشگاه چرم پرسیس یک مرکز خرید در فضای آنلاین است که در آن مجموعه‌ای از محصولات از بهترین برندهای ملی ایران انتخاب و گردآوری‌شده تا شما در کمترین زمان آن‌ها را ببینید و پس از مقایسه، درنهایت با اطمینان خاطر از اصالت کالاها، خریدی لذت‌بخش و متفاوت داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی چرم پرسیس، ارائه‌دهنده انواع محصولات چرمی ازجمله، کیف، کفش و اکسسوری های جذاب است. طرفداران محصولات چرم اصل، می‌توانند با اطمینان نسبت به اصالت کالاها و چرم بکار رفته در آن، از این فروشگاه خرید کنند. تحویل کالا در منزل و پشتیبانی 24 ساعته هنگام خرید و پس از تحویل محصول از ویژگی‌های این سایت است. از دیگرمزیت‌های این مجموعه، امکان خرید قسطی اجناس موجود در سایت است. در حال حاضر جشنواره تخفیف 20 درصدی روی تمام محصولات تا پایان مهرماه تمدید وجود دارد.علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت محصولات چرم پرسیس و خرید آن‌ها می‌توانند به وب‌سایت https://persisleather.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 28421139-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان