چرا واردات خودروهای کارکرده خارجی در دقیقه ۹۰ متوقف شد؟

ژیوار

اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر اجتناب از ثبت سفارش خودروی کارکرده توسط اشخاص حقیقی، پیش از ابلاغ دستورالعمل و ضوابط اجرایی، ابهاماتی درخصوص فعالیت سامانه ثبت سفارش کارکرده‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد واردات خودروهای کارکرده خارجی که در دولت سیزدهم مصوب شد در همین دولت نیز خاتمه یافته تلقی شده است.

آیین‌نامه خودروهای کارکرده تکلیف تامین منابع ارزی ورود دست‌دوم‌ها را مشخص کرده است؛ با‌این‌حال این سوال مطرح است که آیا بانک مرکزی ماهیتا می‌تواند مانع از ثبت سفارش اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه شود؟

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

دنیای اقتصاد طی گزارشی، از یک وارد‌کننده خودرو در مورد ثبت سفارش خودروهای کارکرده سوال کرده و او به این نکته اشاره داشته است که ثبت سفارشی باز نشده است، با این حال خبر می رسد که از دو روز پیش، ثبت آماری واردات خودروهای کارکرده برای افراد حقیقی باز شده؛ اما، پس از ابلاغِ نامه‌ بانک مرکزی، به صورت موقت، ثبت سفارش متوقف شده است.

به نظر می‌رسد، بانک مرکزی اطلاعیه مربوط به شیوه‌نامه ارزی را صادر کرده است. از سوی دیگر برخی کارشناسان اطلاعیه شیوه‌نامه ارزی خودروهای کارکرده توسط بانک مرکزی را اقدامی درست می‌خوانند و معتقدند بانک مرکزی بنا بر تجربه کمبود ارزی در خودروهای نو و وعده‌های بی‌سرانجام به متقاضیان خودروهای خارجی، خواستار آن بوده که این تجربه برای خودروهای کارکرده تکرار نشود.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز