چرا هر ساختمانی به سیستم فشار مثبت نیاز دارد؟

شاخص-کاماپرس
ژیوار

سیستم فشار مثبت (Pressurization Systems) در شرایط کنونی یکی از راهکارهای مدیریت پروژه‌های ساخت و ساز و تأمین ایمنی ساختمان‌ها محسوب می‌شود. این سیستم‌ با ایجاد فشار مثبت، از ورود گازهای سمی و شیمیایی جلوگیری می‌کند و در مواقع بحران سبب تخلیه راحت‌تر افراد محصور و کنترل سریع‌تر آتش‌سوزی می‌شود. به گزارش کاماپرس، سیستم فشار مثبت فقط به منظور مدیریت بحران به کار نمی‌رود، بلکه در شرایط عادی نیز هوای راه‌ پله‌ها، مسیرهای منتهی به آسانسور و مسیرهای خروجی را به درستی تهویه می‌کند. به طور کلی تجهیز ساختمان‌ها به سیستم فشار مثبت، از ایجاد خسارات جانی و مالی در سطح گسترده جلوگیری می‌کند.

این گزارش به بررسی دلایل استفاده از سیستم فشار مثبت و کاربرد آن در ساختمان ‌پرداخته است.

نحوه عملکرد سیستم فشار مثبت

اجزای اصلی سیستم فشار مثبت به عنوان یکی از مناسب‌ترین روش­‌ها برای سیستم تهویه راه‌ پله، شامل فن (Pressurization Fans)، حسگرهای فشار (Pressure Sensors)، سیستم کنترل مرکزی و دمپرهای هوا

(Air Dampers) است. فن‌های تعبیه شده در فشار مثبت معمولا توان بالایی دارند و در هر لحظه حجم زیادی از هوای تازه را به داخل مجتمع هدایت می‌کنند. در سیستم‌های پیشرفته، وجود حسگرهای فشار هوا نیز موجب کنترل میزان فشار موجود در اتمسفر شده و اطلاعات از طریق این حسگرها به سیستم کنترل مرکزی ارجاع داده می‌شود. با توجه به این اطلاعات، سیستم کنترل مرکزی، سرعت و توان فن‌ فشار مثبت را به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند تا حجم هوای تازه ورودی نسبت به گازهای آلوده بیشتر شود. وجود دمپرهای هوا نیز سبب کنترل حجم ورودی و خروجی هوا به منظور کنترل فشار مثبت به بهترین شکل ممکن می‌شود.

1-کاماپرس

اهمیت سیستم فشار مثبت ساختمان

سیستم فن فشار مثبت به گونه‌ای طراحی شده‌ که با ایجاد جریان هوای تازه به فضای داخلی، اختلاف فشار مثبت ایجاد کرده و از تجمع و ورود  گازهای خطرناک و شیمیایی در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری می‌کند. تجهیز و نصب سیستم فن فشار مثبت مستلزم بررسی محیطی و انتخاب صحیح و مناسب نوع فن، طراحی دقیق مهندسی و رعایت استانداردهای لازم در این زمینه است.

دریان سفر امید

3-کاماپرس

کاربرد سیستم فشار مثبت راه پله

وجود سیستم تهویه راه‌پله و راهرو، از تجمع گازهای سمی در محیط جلوگیری می‌کند. همچنین در صورت بروز هرگونه حریق، با تخلیه حجم قابل توجهی از دود، در وهله نخست از گرمایش بیشتر فضا و گسترش آتش و انتقال به طبقات دیگر جلوگیری کرده و فضا را برای گریز افراد محصور در آتش محیا می‌کند؛ فن فشار مثبت همچنین سبب کاهش مخاطرات تنفسی می‌شود؛ بنابراین با وجود چنین سیستم تهویه قوی، روند کنترل دود و آتش توسط آتش‌نشانان با سرعت بیشتری انجام و در کنار آن سبب حفظ جان دیگر افراد حاضر در ساختمان می‌شود.

در صورت عدم نظارت صحیح بر تجهیز اصولی ساختمان به سیستم تهویه فشار مثبت، احتمال وارد شدن خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیر به ساکنان ساختمان و افراد محصور در مراکز تجاری پرتردد در مواقع اضطراری وجود خواهد داشت.

2-کاماپرس

خرید سیستم فشار مثبت از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات مدیریت دود و تهویه هوا، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه مکان‌های وسیع عمومی و خصوصی و استراتژی‌های مناسب برای این منظور به کاربران ارائه می‌دهد و در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین و با ارائه راهکار مناسب، سعی در پاسخگویی به نیاز جامعه هدف با حداکثر بازدهی دارد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سیستم فشار مثبت می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 38392000-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بستانچی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز