چرا شنبه باید دومین روز تعطیل هفته باشد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، فعالان اقتصادی از نمایندگان مجلس انتظار دارند که در سال جهش تولید، روز شنبه را به‌عنوان دومین روز تعطیل هفته درنظر بگیرند.

به گزارش کاماپرس، شهرام زارع، رییس اتاق شهرکرد، با بیان اینکه در 16 سال گذشته عناوین سال با تمرکز بر تولید انتخاب می‌‌شوند، گفت: یکی از الزامات تحقق جهش تولید به عنوان نام سال 1403، تمرکز بر افزایش سطح مناسبات ایران با کشورهای هدف صادراتی است. بنابراین اگر خواهان تحقق جهش در تولید و مشارکت مردم و بخش خصوصی در این رابطه باشیم، باید زمینه را برای تقویت دیپلماسی اقتصادی مهیا شود که یکی از ابزار آن، کاهش تعداد روزهایی است که به دلیل تعطیلی هفتگی با سایر کشورها در ارتباط نیستیم.

وی تاکید کرد: در این رابطه کلیه فعالان اقتصادی، بازرگانان، صنعتگران و تولیدکنندگان دارای رویکرد اقتصادی، انتظار دارند که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شاهد رویکرد متفاوت دولت و مجلس باشیم و زمینه برای گسترش سطح روابط ایران با سایر کشورهای هدف صادراتی مهیا شود. در این میان انتخاب روزهای تعطیل هفته به گونه‌ای که بتوان میزان قطعی ارتباط خود با دنیا را کاهش داد، اقدامی موثر است. متاسفانه امروز در ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز همین قطعی ارتباط وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

زارع با تاکید بر اهمیت بسترسازی برای تحقق شعار جهش تولید، تصریح کرد: بسیار مطلوب است که نمایندگان مجلس از همین ابتدای سال نشان دهند که به دنبال بسترسازی برای جهش تولید هستند و با انتخاب روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی هفته، امکان آن را فراهم کنند تا قطعی ارتباط اقتصاد کشور با دنیا به جای 4 به 3 روز کاهش پیدا کند.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، از زمانیکه ساماندهی روزهای تعطیل هفته در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته، فعالان اقتصادی با تمرکز بر ضرورت کاهش روزهای قطعی ارتباط ایران با سایر کشورها، خواستار انتخاب روزهای جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل هفته هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز