چرا خودروهای برقی قطعات یدکی ندارند؟

اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد + جزییات-کاماپرس
ژیوار

وزیر صمت در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با اشاره به بدمصرفی ایرانیان در زمینه سوخت از مشکل احتمالی در زمینه تأمین سوخت در آینده خبر داد.

به گزارش کاماپرس، علی آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص قطعات مربوط به خودروهای برقی، گفت: بخش اعظمی از قطعات خودروهای برقی با خودروی بنزینی مشترک بوده و بخش‌هایی از آن نیز مانند نیروی پیشرانه و سیستم ترمز متمایز است. ترمز خودروهای برقی الکترومغناطیسی است البته ترمز مکانیکی نیز دارند. پیشرفت‌هایی که در نمایشگاه می‌بینیم امیدوارکننده است.

بیشتر بخوانید:

علی‌آبادی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که چرا در نمایشگاه هیچ قطعه‌ای را مربوط به خودروی برقی نمی‌بینیم و خودروسازها به این سمت حرکت نکرده‌اند را این‌گونه جواب داد: به من عکس این موضوع را گفته‌اند و من هم هنوز همه نمایشگاه را ندیده‌ام اما گزارش آن را خواهم گرفت.

دریان سفر امید

وی افزود: اگر خودروسازها به این سمت نروند باخته‌اند و فرصت را از دست خواهند داد.

وزیر صمت درخصوص مصرف سوخت و لزوم استفاده از خودروهای برقی گفت: ممکن است در آینده برای تأمین سوخت دچار مشکل بشویم زیرا مصرف سوخت در کشور ما استاندارد نیست. این فاصله از استاندارد یکی به‌خاطر محصولاتی است که استفاده می‌کنیم و یکی سبک مصرف ما. ما مصرف‌کننده بسیار بدی شده‌ایم و شدت انرژی در ایران خیلی بالا است. شدت انرژی به میزان انرژی مصرف شده به واحد GDP می‌گویند. ممکن است کسی بگوید موتور من مصرف انرژی خیلی پایینی دارد. این نشان‌دهنده efficiency آن موتور است اما من از شدت انرژی (energy intensity) حرف می‌زنم.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز