چرا تقاضا برای خرید دلار کاهش یافت؟

پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده؟ / قیمت ها کاهش می یابد؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در هفته‌های اخیر قیمت دلار در محدوده بین 58 تا 60 هزار تومان در نوسان بوده است. یکی از مهمترین دلایل کاهش تقاضا برای خرید دلار ابهام در آینده اقتصادی در نتیجه انتخابات ایران و آمریکا است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران معتقدند در صورتی که یک فرد ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا شود بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران تشدید می‌شود. این مساله منجر به کاهش درآمد نفتی دولت و همچنین کاهش صادرات شرکت‌های خصوصی می‌شود.

هرچند این مساله می‌تواند قیمت دلار را افزایش دهد، اما از آنجاکه در یک سال اخیر ایران رشد قابل توجهی در درآمدهای نفتی داشته و از طرف دیگر ذخایر ارزی ایران در کشورهای دیگر ماهه کره جنوبی، عراق و … آزاد شده‌، به همین دلیل منابع ارزی دولت برای کنترل بازار بهبود یافته‌است. در نتیجه فعلا دولت می‌تواند نوسانات ارزی را کنترل کند.

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین با توجه به اینکه ایران انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد پیش‌بینی سیاست بین المللی ایران قابل پیش‌بینی نیست. با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مذاکرات غیر‌مستقیم بین ایران و آمریکا در عمان انجام شده بود، این گمانه‌زنی وجود دارد احتمالا رئیس جمهور جدید مذاکرات جدیدی را بر سر برجام آغاز خواهد کرد. این مساله می‌تواند نوسانات قیمت ارز را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار طلا و ارز منتظر مشخص شدن سیاست‌های رئیس جمهور بعدی ایران در قبال برجام و مذاکرات خواهد بود.

نکته دیگری که بازار ارز و طلا را هفته های اخیر تحت تاثیر قرار داده کاهش قیمت اونس طلا بوده‌است. این موضوع منجر به رکود در بازار طلا و سکه شده‌است. بنابراین با در نظر گرفتن رکودی که در بازارهای جهانی فراگیر شده‌است احتمالا قیمت طلا و ارز در بازار ایران فعلا تغییر چندانی نداشته باشد.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز