چرا بلیت هواپیما ارزان نشد؟

ژیوار

برخی کارشناسان و فعالان صنعت گردشگری معتقدند شرکت های هواپیمایی به زودی مجبور به کاهش قیمت بلیت ها خواهند شد و پافشاری آنها برای پایین نیامدن قیمت بلیت به بهانه کمبود مسافر بی فایده است.

کاهش قیمت دلار بر ارزان شدن بسیاری از کالاها تاثیر مستقیم گذاشت، در این میان انتظار می رفت کالاها و خدماتی که با ارز سر و کار بیشتری دارند، کاهش قیمت بیشتری داشته باشند اما این طور نبود؛ بلیت هواپیما و سفر خارجی یکی از همین خدمات است.

به گزارش کاماپرس، هواپیمایی ها مدعی هستند شیوع ویروس کرونا در حال حاضر آن ها را ضررده کرده است و مسافری ندارند که بخواهند بلیت ارزان یا گران به آن بفروشند.

حرمت‌الله رفیعی درباره اثرگذاری ریزش نرخ ارز روی قیمت بلیت هواپیما که در چند ماه اخیر موضوعی پرواکنش بوده است، به ایسنا گفت: در تمام مقاطع گذشته چنین بوده است؛ وقتی نرخ ارز بالا می‌رفت، قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کرد. اما زمانی که نرخ ارز پایین می‌آمد، بلیت هواپیما هیچ تغییری را تجربه نمی‌کرد و قیمت‌ها همانطور بالا می‌ماند. حالا هم وضعیت همین است. ارز در چند روز گذشته روند کاهشی پیدا کرده اما هیچ تاثیری روی قیمت بلیت هواپیما نداشته است.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی مدعی‌اند ۶۰ درصد هزینه‌هایشان ارزی است. از طرفی یکی از بهانه‌های افزایش قیمت، نرخ ارز بود.  اگر اینطور است چرا حالا که ارز ریزش کرده قیمت بلیت هواپیما تغییر نمی‌کند!؟

دریان سفر امید

رفیعی که پس از جلسه روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه کمسیون عمران مجلس درباره افزایش بلیت هواپیما، مصاحبه می‌کرد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی که از ابتدای آبان ماه قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی افزایش داده‌اند، با وجود مخالفت‌های گسترده از وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری گرفته تا نمایندگان مجلس و وزیر گردشگری، هنوز هیچ تغییری نکرده است و با وجود انکار شرکت‌های هواپیمایی، همچنان با همان نرخ بالا فروخته می‌شود.

سازمان هواپیمایی: به زودی بلیت ارزان می شود

افزایش نرخ بلیت هواپیما درحالی که پروازهای داخلی با ۴۸ درصد کاهش در دوران کرونا مواجه شده است، اعتراض وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برانگیخت. شرکت‌های هواپیمایی گفته بودند در صورت الزام به رعایت پروتکل پرواز با ۶۰ درصد ظرفیت در زمان همه‌گیری ویروس کرونا با درنظر گرفتن نوسانات ارز، قیمت بلیت هواپیما را افزایش می‌دهند.

پس از آن، شرکت‌های خدمات گردشگری گزارش کردند نه تنها قیمت بلیت هواپیما ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته که ایرلاین‌ها برای تعیین کف قیمت، بلیت‌های ارزان را حذف کرده‌اند. از سوی دیگر آژانس‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی تهدید شده‌اند در صورت اعمال نکردن قیمت‌های جدید، دسترسی آن‌ها به سیستم فروش قطع می‌شود.

تورج دهقانی زنگنه ـ رییس سازمان هواپیمایی ـ روز گذشته گفت: ان‌شاءالله قیمت کنونی بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت. مقرر شد که سازمان هواپیمایی نشستی را برای آنالیز هزینه های ایرلاین ها برگزار کرده تا پس از آن، شورای عالی هواپیمایی نرخ نامه جدید را اعلام رسمی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم صنعت گردشگری، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز