چرا باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه، ضرورت استفاده از شامپوی بدون سولفات توسط بسیاری از متخصصان به مردم توصیه می‌شود. سولفات در حقیقت همان ماده‌ای است که به شامپو کف غلیظی می‌دهد. اما سوال این است که استفاده از شامپوی بدون سولفات چه مزیتی دارد؟ آیا واقعاً باید از این نوع شامپوها استفاده کرد؟ 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ آرایشی و بهداشتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از آنجایی که شامپوهای بدون سولفات فاقد این ماده کف‌کننده و تمیزکننده هستند و به همین دلیل ممکن است به هیچ وجه کف ایجاد نکنند. بنابراین، ممکن است برخی تصور کنند که این شامپوها به دلیل عدم داشتن خاصیت تمیزکنندگی، برای شست و شوی موها مناسب نیستند. اما آیا واقعاً اینطور است؟

ضرورت استفاده از شامپوی بدون سولفات

سولفات‌ها، سورفکتانت‌های فوق‌العاده‌ای هستند. این ماده، هم روغن و هم آب را جذب می‌کند و انواع مختلفی از آن وجود دارد. سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات از جمله سولفات‌های رایج در صنعت مراقبت از مو هستند که از وازیلن و روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند. هر چند که وجود این ماده در شامپو باعث پخش شدن بهتر کف می‌شود؛ اما این مسئله به معنی پاکیزگی بیشتر نیست!

وجود سولفات در شامپو باعث می‌شود تا علاوه بر آلودگی‌ها، تمام چربی‌های مو شسته شود. در صورتی که مو برای سالم باقی ماندن، نیاز به کمی رطوبت و چربی طبیعی دارد. سولفات، رطوبت مو را کاملاً از بین می‌برد و این مسئله موجب خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شود. به علاوه، پوست سر به دلیل خشک شدن بیش از حد، مستعد تحریک می‌شود. این ماده ممکن است منجر به عوارض دیگری مانند تحریک چشم و پوست نیز بشود. 

راز آسمان پایتخت

به همین دلیل، بسیاری از پزشکان استفاده از شامپوهای بدون سولفات را به مردم و به خصوص افرادی که موهای خشک، آسیب‌دیده، رنگ شده و کراتینه شده دارند توصیه می‌کنند. اما کدام برند، کیفیت بهتری دارد؟ در ادامه، چند برند شامپوهای بدون سولفات محبوب و با کیفیت معرفی خواهد شد؛

شامپوهای بدون سولفات اوجی ایکس

اوجی ایکس از جمله معتبرترین تولیدکنندگان محصولات زیبایی و مراقبت از مو است که از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. اوجی ایکس یک برند آمریکایی است و محصولات این برند برای موهای مختلف و برای استفاده آقایان و بانوان مناسب است. این برند، شامپوهای بدون سولفات خود را در انواع مختلفی مانند شامپوی روغن کراتین، شامپوی بیوتین و کلاژن، شامپوی روغن نارگیل میراکل، شامپوی کراتین برزیلی، شامپوی روغن آرگان مراکش و… به بازار عرضه می‌کند. 

شامپو روغن کراتین (کراتین اویل) اوجی ایکس یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت است که باعث ترمیم و تقویت موهای آسیب‌دیده میشود. این محصول علاوه بر تقویت موها موجب بلندی و درخشندگی مو نیز می‌شود. 

شامپوهای بدون سولفات هیربرست

محصولات این برند ساخت کشور انگلستان بوده و برای استفاده آقایان و خانم‌ها مناسب است. شامپوهای هیربرست با مواد گیاهی فرمولاسیون شده و غلظت خوبی دارند. به علاوه، در ترکیبات این شامپوها از روغن‌های مغذی برای تقویت مو استفاده شده است. 

هیربرست محصولات خود را بر اساس نیازهای متنوع انواع موها تولید می‌کند. شامپوی مخصوص موهای فر و مجعد، شامپوی ضد چربی و شوره، شامپوی مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده از جمله شامپوهای بدون سولفات این برند محسوب می‌شود. 

شامپوهای بدون سولفات مائویی

این برند آمریکایی، محصولات خود را با بهترین مواد طبیعی و مرغوب دنیا تولید می‌کند. محصولات مائویی با ترکیب آلوئه‌ورا و نارگیل تولید شده و در نتیجه، خاصیت رطوبت‌رسانی فوق‌العاده‌ای دارند. استفاده از شامپوهای مائویی موجب جلوگیری از بروز موخوره، تقویت موهای آسیب‌دیده و آبرسانی به موها می‌شود. 

شامپوهای بدون سولفات مائویی در انواع مختلفی چون شامپوی میوه آگاوه، شی باتر، روغن نارگیل، شیر نارگیل و آلوئه‌ورا، دانه وانیل و… تولید می‌شود.

شامپوهای بدون سولفات نیچرز پارادایس

نیچرز پارادایس یک برند معروف آلمانی است که محصولات خود را برای استفاده آقایان و خانم‌ها تولید می‌کند. شامپوهای نیچرز پارادایس پایه گیاهی داشته و فاقد پارابن و گلوتن هستند. محصولات این برند دارای خاصیت تقویت‌کنندگی، آبرسانی، ترمیم‌کنندگی، نرم‌کنندگی و ضد ریزش است. این برند نیز محصولات خود را با تنوع وسیع برای انواع مختلف موها تولید می‌کند. 

شامپوی آب نارگیل و کره پاپایا، شامپوی میوه کاکتوس و آلوئه‌ورا و شامپوی میوه آکای بری و گوارانا از جمله پرطرفدارترین شامپوهای بدون سولفات برند نیچرز پارادایس به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : سوراو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز