چرا این روزها کسی خودرو خرید و فروش نمی کند؟

آریاک سفر

بازار خودرو با وجود چالش‌های سیاسی اتفاق افتاده در 10 روز اخیر، نوسان چندانی نداشته است و همچنان در یک ثبات نسبی به سر می‌برد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی بازار خودرو در 10 روز گذشته حاکی از متوسط رشد قیمت خودروهای داخلی به میزان 1.2 درصد، تقریبا 9 میلیون تومان، و اتومبیل‌های مونتاژی به میزان 0.5 ، تقریبا 10 میلیون تومان، درصد است. قبل از این 10 روز، اتفاقات مربوط به جنگ اسرائیل و لبنان و پرتاب پهبادهای ایرانی به سمت سرزمین‌های اشغالی باعث التهاب شدید بازار خودرو کشور شده بود. اما به نظر کارشناسان، اکنون حساسیت بازار خودرو نسبت به اتفاقات منطقه و مسائل جنگی تا حدود زیادی کمتر شده است.

بیشتر بخوانید:

به چه دلایلی کمترین تغییر قیمت خودروها اتفاق افتاده است؟

با نگاهی به بازار ارز می‌توان فهمید که طی 10 روز گذشته قیمت دلار چندان نوسان نداشته و برخلاف انتظار گروهی، در مسیر رشد سریع قرار گرفته است. طبق بررسی‌های انجام شده، نرخ دلار 10 روز پیش 60 هزار و 500 تومان بود و اکنون در محدوده 63 هزار و 600 تومانی نوسان دارد. ثبات نسبی نرخ دلار باعث شده تا قیمت خودروهای مختلف نوسانات چندانی را تجربه نکند.

دریان سفر امید

گذشته از عدم نوسان شدید نرخ دلار، معامله گران هم انگیزه چندانی برای معامله ندارند. بازار خودرو کشور طی چند ماهه اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. طوری که هر چند روز یکبار قیمت خودرو به شدت افزایش پیدا می‌کرد و دوباره در مسیر کاهشی قرار می‌گرفت. این مورد هم باعث شده تا خیلی از معامله گران تا زمان ثبات نسبی شرایط، از خرید و فروش دست بکشند.

علاوه بر موردهای ذکر شده، به گفته برخی از کارشناسان قیمت بعضی از خودروهای داخلی به سقف خود رسیده است و به همین دلیل اگر عرضه کننده تحت تاثیر هر شرایط و وضعی قیمت بالاتر پیشنهاد بدهد، خریداری برای آن‌ها نخواهد بود. به همین دلیل است که نوسان نرخ خودروها کمتر شده است.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان