چرا استفاده از سرور مجازی هزینه ها را کاهش می دهد

سرور مجازی - کاماپرس
ژیوار

دنیای تجارت در چند سال اخیر دستخوش تغییرات شدیدی شده است. در مقایسه با مشاغلی مانند کسب‌وکارهای سنتی، کسب‌وکارهای بیشتری از اینترنت و فضای مجازی برای فروش کالاها یا خدمات خود استفاده می‌کنند. کارآفرینی آنلاین به دلیل آزادی عمل بیشتر، هزینه‌های نگهداری کمتر و امکان فعالیت از هر مکانی خواهان بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، با وجود میلیاردها نفری که از تلفن یا رایانه خود برای برقراری ارتباط، یادگیری و آموزش و خرید استفاده می‌کنند، طبیعی است که فکر کنیم کسب‌وکارهای آنلاین با زندگی روزمره انسان‌ها عجین شده‌اند. بااین‌حال، راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست. برای تضمین تراکنش‌های ایمن و سریع به تجهیزات مناسب، اتصال پایدار و ابزارهای دیگر نیاز است. یکی از این ابزارها سرور خصوصی مجازی یا سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی می‌تواند با هزینه‌ای کمتر کسب‌وکار دیجیتال را توسعه دهد؛ اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟

کاماپرس در این گزارش درباره مزایای استفاده از سرور مجازی و vps آسیاتک برای کسب‌وکار آنلاین که در نهایت باعث کاهش هزینه‌ها می‌شوند توضیح می‌دهد.

VPS چیست؟

اگر بخواهیم برخی از اصول VPS را به طور خلاصه بیان کنیم باید بگوییم که سرور خصوصی مجازی بخشی از یک سیستم‌عامل و بخشی از سرور مادر است. سرور مجازی مانند یک سرور اختصاصی نیست که در آن به کل سرور دسترسی پیدا کنید. در این هاستینگ، روش کار به این صورت است که با استفاده از مجازی‌سازی، VPS منابع خصوصی را در اختیار سرورهای چندکاربره قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، شرکت‌های بیشتری می‌توانند از سرورهای اختصاصی در همان سرور مادر استفاده کنند. آنها با استفاده از یک‌لایه نرم‌افزاری یا Hypervisor از یکدیگر جدا می‌شوند؛ نرم‌افزاری که به تقسیم سرورهای مجازی کمک می‌کند. این روش برای بارهای کاری کم‌حجم‌تر عالی است؛ زیرا کسب‌وکارها از آن برای میزبانی سرورهای وب، پایگاه‌های داده، فایل‌های مشتری و ایمیل‌ها، ایجاد سرویس‌های ابری برای مشتریان، اجازه دورکاری برای کارمندان خود و موارد دیگر استفاده می‌کنند. حالا ببینیم که سرور خصوصی مجازی یا vps آسیاتک چگونه می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد و در نهایت به کاهش هزینه‌هایتان کمک کند.

vps- کاماپرس
آیا سرور مجازی می‌تواند برای کسب‌وکار آنلاین شما مفید باشد؟

بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ، کسب‌وکار خود را در اینترنت با استفاده از VPS اداره می‌کنند. با‌این‌حال، کارآفرینان مبتدی اغلب مطمئن نیستند که آیا استفاده از آن برایشان سودمند است یا خیر. بنابراین، اگر شما از این دسته از افراد هستید، باید درباره مزایای این نوع سرور و سودی که در پایان برای شما دارد بدانید. در ادامه به برخی از مزیت‌هایی که کسب‌وکار شما پس از اجرای میزبانی VPS از آن بهره‌مند می‌شود، اشاره شده است.

تجربه کاربری بهتر

راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین به معنای دانستن ارتباط مستقیم بین سود و تجربه کاربر است. یکی از عواملی که بر تجربه کاربر و در نهایت سفارش بیشتر محصولات و خدمات شما تأثیر می‌گذارد، سرعت وب‌سایت شما است. سرعت بار‌گذاری و سادگی کلی فرآیند باعث می‌شود افراد در وب‌سایت شما بمانند یا آن را ترک کنند. اگر سرعت بارگذاری بیش از دو یا سه ثانیه است، باید کاری برای بهبود آن انجام دهید. در این شرایط، vps آسیاتک ممکن است راهکار مناسبی باشد؛ زیرا شما قدرت CPU مجازی و سایر منابع را با وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک نمی‌گذارید. این امر به طور قابل‌توجهی بر سرعت وب‌سایت شما که برای پاسخ به درخواست‌های کاربران به آن نیاز دارد، تأثیر می‌گذارد.

دریان سفر امید

ایمنی و قابلیت اطمینان

هنگامی که با سایر وب‌سایت‌ها سرور مشترک ندارید، خطرات ناشی از عملکرد ناموفق را به حداقل رسانده و در جهت امنیت وب‌سایت خود گام مهمی برداشته‌اید. علت مهمی برای قابلیت خصوصی‌بودن سرور خصوصی مجازی وجود دارد. این قابلیت، ثبات و اعتمادپذیری را برای کاربران فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که شما بتوانید پلتفرم خود را ایمن نگه دارید. علاوه بر این، امنیت اطلاعات بدون شک یکی از اولویت‌های اصلی هر کسب‌وکار امن و قابل‌اعتماد است. سروری مانند  vps آسیاتک تضمین می‌کند که تمام داده‌هایی که برای شرکت یا مشتریان خود میزبانی می‌کنید، ایمن باقی می‌مانند. شما می‌توانید تمام پروژه را زیر نظر داشته باشید و مطمئن باشید که عاملی امنیت داده‌هایتان را تهدید نمی‌کند. وقتی وب‌سایت امن‌تری داشته باشید هم قطعاً کاربران و مشتریان شما بیشتر خواهند شد.

کنترل بهتر

هنگامی که به سرور چندکاربره وابسته نباشید، کنترل وب‌سایت و داده‌ها آسان‌تر است. در این شرایط، به سرور خود دسترسی ریشه (root access) دارید، بنابراین، می‌توانید آن را با نیازهای خودتنظیم کنید بدون اینکه منتظر باشید شخص دیگری اجازه دسترسی را بدهد. کنترل بیشتر به معنای امنیت بیشتر است، بخصوص در دنیای امروز که هر روز میلیون‌ها حمله سایبری اتفاق میفتد. به همین دلیل است که یادگیری محافظت از خود در برابر ایمیل‌های فیشینگ، رمزگذاری‌های ضعیف و حفره‌های تنظیمات امنیتی برای راه‌اندازی یک تجارت آنلاین ایمن و پرسود ضروری است.

vps- کاماپرس

مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن نسبت به هاستینگ سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی دامنه شما را از نظر فیزیکی جدا می‌کنند، بنابراین هزینه نگهداری آن بسیار بیشتر است. سرور مجازی مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا از یک سرور فیزیکی مشترک استفاده می‌کند که می‌توانید آن را اجاره کنید و هزینه‌های نگهداری را کاهش دهید. می‌توانید یک برنامه ماهانه متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، vps آسیاتک با اندازه‌ها و سرعت‌های مختلف انتخاب کنید و کمتر از یک سرور اختصاصی هزینه کنید.

در دسترس‌بودن

یکی دیگر از دلایلی که میزبانی VPS برای مشاغل آنلاین کوچک گزینه مناسبی است، دردسترس‌بودن سرورها به‌عنوان پشتیبان است. در صورت بروز مشکل میزبان در سرور شما، VPS به طور خودکار به میزبان بعدی موجود تغییر می‌کند. این برای مشاغل کوچکی که نمی‌توانند دو سرور اختصاصی بخرند عالی است. بنابراین این گزینه هم مقرون‌به‌صرفه و هم ایمن است.

مقیاس‌پذیری

هنگام برشمردن تمام مزایای استفاده از vps آسیاتک برای کسب‌وکار آنلاین، نمی‌توانیم از مزیت مقیاس‌پذیری صرف‌نظر کنیم. این بدان معناست که شما می‌توانید این طرح را بسته به ترافیک فعلی وب‌سایت خودتنظیم کنید. این ویژگی تضمین می‌کند که هیچ پولی را هدر نمی‌دهید؛ اما همچنان در صورت لزوم یک برنامه پرترافیک دارید. برخی از کسب‌وکارها دوره اوج مربوط به تعطیلات یا فصول مختلف سال را دارند. بنابراین، ممکن است در این زمان‌ها به منابع بیشتری نیاز داشته باشند. بااین‌حال، پس از سپری‌شدن دوره پرترافیک، می‌توانند در صورت نیاز، طرح موردنظر خود را کاهش دهند.

vps- کاماپرس

خرید vps آسیاتک؛ راهی برای کاهش هزینه‌ها

پس از بررسی تمامی مزایای استفاده از سرورهایی مانند vps آسیاتک برای کسب‌وکار آنلاین خود، به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که این کار می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای کسب‌وکار شما باشد یا نه. تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که مطمئن شوید شرکت میزبان مناسب را انتخاب کرده و بسته هاست مناسب را انتخاب کنید. این کار به‌شدت به‌اندازه کسب‌وکار شما و نیازهای آن بستگی دارد. طرحی که انتخاب می‌کنید باید از تمامی ترافیک وب‌سایتتان پشتیبانی کافی داشته باشد. بااین‌حال، نیازی نیست که زیاده‌روی کنید یا هزینه زیادی بپردازید. همچنین، فراموش نکنید که هزینه‌های اضافی را که ممکن است با قیمت اولیه طرح همراه باشد، بررسی کنید. گاهی اوقات در پرداخت ماهانه اصلی، خدمات تعمیر و نگهداری لحاظ نمی‌شود، بنابراین باید هزینه آنها را نیز پرداخت کنید. درهرصورت، قبل از انتخاب یک طرح، برای جلوگیری از پرداخت هرگونه هزینه اضافه، کمی زمان برای ارزیابی نیازهای خود اختصاص دهید.

برای انتخاب سرور خصوصی مجازی هم ما به شما vps آسیاتک را پیشنهاد می‌دهیم. vps آسیاتک تمام مزایایی که در نهایت به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما منجر می‌شوند را دارد. شما می‌توانید با چند کلیک ساده در بسیاری از هزینه‌های سرور خود صرفه‌جویی کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل هم از پشتیبانی شبانه‌روزی آسیاتک کمک بگیرید.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز