چانگان cs35 بخریم یا بسترن B30 + مشخصات فنی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

چانگان cs35 و بسترن B30 دو عضو چینی و پرطرف‌دار خانواده خودروهای موجود در ایران هستند، با این وجود چانگان CS35 بخریم یا بسترن B30 ؟

به گزارش کاماپرس، چانگان cs35 و بسترن B30 متعلق به دو کلاس متفاوت کراس‌اوور و سدان هستند و شاید مقایسه آن‌ها از نظر طراحی ظاهری، چندان صحیح به نظر نرسد.

با این حال، به دلایلی نظیر شرایط خاص بازار خودروی کشور و هم‌چنین قرارگرفتن این دو محصول چینی در رده قیمتی مشابه، می‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.

معرفی چانگان CS35

از پاییز ۱۳۹۵، سایت سایپا کاشان به مونتاژ این کراس‌اوور چینی پرداخت و آن را با حدود ۳۰ _۴۰ درصد کاهش قیمت، به دست متقاضیان داخلی رساند. چانگان CS35 با توجه به قیمت منطقی و طراحی ظاهری مناسب موفق به جلب توجه شمار قابل‌ملاحظه‌ای از متقاضیان با توان مالی متوسط به سوی خود شد و  یکی از کراس‌اوورهای محبوب و تقریبا ارزان‌قیمت لقب گرفت.

 معرفی بسترن b30

در سمت مقابل، بسترن b30 در قالب یک سدان جمع‌وجور حضور دارد. این خودرو، محصول سال ۲۰۱۵ کمپانی فاو (FAW) است و از اوایل ۱۳۹۶ توسط گروه بهمن به‌عنوان جانشین بسترن B50F، در خطوط تولید این شرکت حاضر و رهسپار بازار شد. بسترن بی ۳۰ برخلاف تصور عامه، از لحاظ ابعادی، بزرگ‌تر از مدل B50F است و بر پلتفرم یکی از محصولات شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان توسعه یافته است.

مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35 با بسترن بی ۳۰

کراس‌اوور جمع‌وجور چینی حاضر در این مقایسه، به جهت تامین قوای محرکه خود به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶سوپاپ با حجم 1.6 لیتر متکی است. حداکثر قدرت حاصل از این موتور در دور موتور ۶۰۰۰ به‌دست‌ آمده و ۱۱۳ اسب‌بخار برآورد شده است. بیشینه گشتاور این موتور نیز برابر با ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است که توسط جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک یا گیربکس ۵‌سرعته دستی (به تعداد محدودتر) به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

اما دیگر هماورد چینی این میدان، یعنی بسترن بی30 نیز از موتوری با حجم و توان تقریبا مشابه نیرو دریافت می‌کند؛ به نحوی که حداکثر توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۱۰۷ اسب‌بخار و ۱۵۵ نیوتن‌متر عنوان شده است. یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک نیز ماموریت انتقال قدرت به چرخ‌های جلوی بسترن را بر عهده دارد. در این بین، بسترن بی ۳۰ از چالاکی بالاتری برخوردار است و رضایت بیشتری را از نحوه عملکرد فنی خود در ذهن راننده ایجاد خواهد کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز