پیش فروش ایران خودرو با وعده تحویل خودرو 1 سال و 9 ماه بعد

لست سکند

داستان تاخیر در تحویل خودرو به خریداران همچنان ادامه دارد. با اینکه خودرو سازان همان زمان پیش فروش و قرعه کشی از خریداران ودیعه دریافت می کنند، اما ممکن است خودرو را یک سال بعد یا حتی بیشتر به خریدار تحویل بدهند.

به گزارش کاماپرس، پیش فروش محصولات جدید ایران خودرو در حالی چند روز پیش انجام شد که زمان تحویل این خودروها فروردین تا آذر سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. یعنی بین ۱سال و ۹ ماه تا دو سال بعد. در طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو هم ۵ محصول جدید شامل دنا پلاس، پژو ۲۰۷ دستی، پارس تی‌یو۵، رانا پلاس و سورن پلاس ارائه شد. یعنی ثبت نام و پیش فروش در آذر ۹۹ انجام می شود اما موعد تحویل خودروها دو سال بعد است.

البته این گونه واگذاری ها جدید نیست. چند سالی است که بازی پیش‌فروش و تحویل چندماهه تا چند ساله، کاملاً به نفع خودروساز و به ضرر خریدار ادامه دارد. به گزارش اقتصاد سر آمد داوری درباره‌ی خوش‌قولی ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی، با توجه به قراردادهای بلندمدت آن‌ها با خریداران، نیازمند گذشت زمان است اما شرایط موجود در صنعت قطعه‌سازی ایران، نگران‌کننده و تاثیرگذار بر روند تولید خودرو در کشور ما است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

هیچ قانونی برا ی حمایت از خریدار نیست

راز آسمان پایتخت

تجربه نشان داده خریدار خودرو در ایران نمی‌تواند شکایتی از بدقولی‌ها‌ی شرکت تولیدکننده یا واردکننده داشته باشد. حتی در قراردادهای تحویل قطعی با قیمت نهایی مشخص، فروشنده می‌تواند با تکیه بر تبصره‌های قانونی مختلف یا استناد به شرایط موجود بر بازار، از عمل به تعهدات خودداری کند.

در مقابل، خریدار مجبور به صبر و پرداخت مبالغ بیشتر از تعهد در قرارداد خواهد بود؛ یا اینکه انصراف می‌دهد و سرمایه‌ی خود را با اندک سود، دریافت خواهد کرد. با این اوصاف، نمی‌توان و نباید امیدی به پاسخگویی پیش‌فروش‌های انجام شده، توسط برندهای رنو، پژو، نیسان، میتسوبیشی، کیا و هیوندای داشت، چراکه این شرکت‌ها، تابع تحریم‌های امریکا علیه ایران هستند و حاضر به فروش خودرو و قطعات نخواهند بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش فروش ایران خودرو با وعده تحویل خودرو 1 سال و 9 ماه بعد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز