پیش ‌بینی قیمت پروفیل ساختمانی در سال ۱۴۰۳

پروفیل ساختمانی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار، پیش‌بینی قیمت آهن و فولاد در سال ۱۴۰۳ کمی دشوار است، اما با این حال از تاثیر نرخ ارز بر قیمت پروفیل ساختمانی نیز نباید غافل شد.

به گزارش کاماپرس، پروفیل ساختمانی در بخش‌های مختلف ساختمان مانند در و پنجره مورد‌ استفاده قرار می‌گیرد. البته برخی از پروفیل‌های ساختمانی با هدف افزایش استحکام در ساختمان نیز به کار می‌روند. به طور کلی انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالا، داشتن مقاومت بالا در برابر فشارهای وارده، متناسب بودن ابعاد و ضخامت برای مقابله با خوردگی و ضربه، جوش‌پذیری بالا و دقت ابعادی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل ساختمانی به شمار می‌رود.

در این گزارش عوامل موثر بر قیمت پروفیل‌ ساختمانی در سال ۱۴۰۳ بررسی شده است.

 

عوامل موثر بر قیمت پروفیل‌ ساختمانی در سال ۱۴۰۳

برای پیش‌بینی دقیق قیمت پروفیل در سال ۱۴۰۳ باید عوامل متعددی بررسی شوند که عرضه و تقاضا در ساختمان‌سازی و نوسانات قیمت دلار از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آن‌ها به شمار می‌روند. تحلیل و بررسی نمودارهای قیمت تیرآهن، میلگرد و پروفیل در ماه‌های اخیر می‌تواند یک معیار قوی برای پیش‌بینی قیمت پروفیل ساختمانی در آینده باشد. به علاوه، قیمت‌های جهانی هم تاثیر قابل توجهی بر بازار داخلی آهن‌آلات خواهند داشت.

برآورد قیمت‌های جهانی در بهار سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که احتمالا با افزایش قیمت دلار به صورت ناگهانی، شیب افزایش قیمت‌ها نسبت به سه سال گذشته صعودی خواهد بود. انقباض بودجه سال ۱۴۰۳ و عدم توافق میان ایران و غرب می‌تواند منجر به افزایش قیمت دلار شود؛ در نتیجه افزایش قیمت آهن‌آلات و محصولات فولادی مانند قیمت پروفیل ساختمانی در سال ۱۴۰۳ دور از انتظار نیست.

در ادامه به صورت جزئی‌تر اثرات این عوامل بر قیمت پروفیل ساختمانی بررسی شده است.

میزان عرضه و تقاضای پروفیل

مقدار عرضه و تقاضا بر قیمت پروفیل تاثیر بسیاری دارد؛ به طوریکه هرچه تولید و عرضه در بازار بیشتر شود، قیمت این محصولات نیز به همان اندازه کاهش می‌یابد. از طرفی دیگر با افزایش میزان مصرف و تقاضا، قیمت‌ها روند افزایشی خواهد داشت.

میزان تقاضای پروفیل ساختمانی در صنعت ساختمان‌سازی

تقاضای پروفیل ساختمانی در بازار ساخت و ساز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت آن داشته باشد. در سال‌های اخیر، رکود ناشی از تورم در بازار ساختمان‌سازی، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تقاضا و عرضه‌ این محصولات در بازار داشته که این موضوع باعث شک و تردید سرمایه‌گذاران درباره‌ احیای بازار مسکن شده است؛ به همین خاطر براساس پیش‌بینی‌ها احتمال تورم زیاد در بازار مسکن سال ۱۴۰۳ وجود دارد. به عبارت دیگر، بازار مسکن در نیمه نخست سال و به‌ویژه بهار ۱۴۰۳ تحت تاثیر تورم قرار خواهد گرفت.

این تحلیل‌ها باعث ترغیب سرمایه‌گذاران به ورودشان به بازار شده و با افزایش تقاضا برای تولید محصولات فولادی، نرخ آهن‌آلات مانند قیمت پروفیل ساختمانی هم افزایش می‌یابد.

نوسانات قیمت دلار در سال ۱۴۰۳

با افزایش نرخ دلار، قیمت محصولاتی مانند پروفیل ساختمانی هم رشد می‌کند. در سال‌های اخیر، ارزش پول ایران نسبت به ارزهای رایج جهانی مانند دلار و یورو کاهش یافته و این موضوع باعث افزایش هزینه واردات مواد اولیه برای تولید آهن‌آلات شده است؛ در نتیجه، قیمت آهن‌آلات مانند قیمت پروفیل هم افزایش پیدا کرده است.

پروفیل ساختمانی

اطلاع از آخرین قیمت پروفیل ساختمانی با «آیرومارت»

آیرومارت از سه شرکت معتبر مانند «پیشرو صنعت نفت آسیا» پدید آمده است. این مجموعه به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و همچنین آموزش نیروی انسانی متخصص است.

علاقه‌مندان برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آیرومارت می‌توانند با شماره تلفن‌های 02145306 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی iromart.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز