پیش بینی قیمت دلار تا پیش از انتخابات

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به عدم تاثیر صدور قطعنامه علیه ایران در تغییر نرخ دلار، قیمت این ارز هم اکنون در کانال 58 هزار تومان تثبیت شده‌است.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در حال حاضر در کانال 58 هزار تومان است. پس از اینکه شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای ایران تشکیل جلسه داد، این قیمت تغییر چندانی نداشت.  به همین دلیل تحلیل‌گران معتقدند که قیمت 58 هزار تومان محدوده حمایتی برای قیمت دلار محسوب می‌شود.

در واقع پس از صدور قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران قیمت دلار به نیمه 59 هزار و 500 تومان رسید. سپس این حباب از بازار غیررسمی دلار خارج شد. قبلا نوسان قیمت دلار از کانال 57 هزار تومان تا 60 هزار تومان بود. در هفته‌های اخیر میزان نوسان دلار یک کانال بالاتر آمده؛ به طوری که قیمت دلار هم‌اکنون تا 58 هزار تومان بیشتر نوسان نمی‌کند.

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

به نقل از دنیای اقتصاد در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که بازار ارز قبل از انتخابات ریاست جمهوری به یک خواب کوتاه مدت فرو رفته است. به همین دلیل دامنه نوسان بازار نیز کمتر شده‌است. از سوی دیگر مقامات کشوری اعلام کرده‌اند برای رفع مشکلات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و رفع تحریم‌ها اولویت با دیپلماسی است. به همین دلیل تحلیلگران می‌گویند بازار ارز ایران با ریسک سیاسی قابل‌توجهی مواجه نیست.

از طرف دیگر همزمان با افت قیمت دلار در ایران، قیمت اونس جهانی طلا نیز افت داشته‌است. همین موضوع منجر به افزایش رکود در معاملات بازار طلا نیز شده‌است. این موضوع به کاهش قیمت سکه و حباب آن ختم شد.

در شرایط کنونی با توجه به اینکه قیمت دلار در محدوده 58 هزار تومان تثبیت شده، در صورتی که قیمت اونس جهانی طلا افت داشته باشد شاهد ریزش قیمت سکه در ایران خواهیم بود. زیرا در شرایط کنونی هر سکه بهار آزادی حدود 5.5 میلیون تومان و هر قطعه نیم سکه حدود 7 میلیون تومان حباب دارد. بنابراین پیش بینی می‌شود با افزایش رکود معاملات بازار سکه و طلا میزان حباب معاملات سکه نیز کاهش یابد.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز