پژو 206 جایگزین می‌شود / عرضه دو محصول جدید ایران خودرو

لست سکند

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو از طراحی و تولید دو محصول جدید این شرکت خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اسب بخار، به گفته محسن رضایی‌منش، ایران خودرو دو محصول با نام‌های کا 125 که کراس اووری در کلاس سی است، و همینطور کراس لوک تی اف 21 را در کلاس سگمنت بی آماده و به زودی عرضه خواهد کرد.

در همین زمینه بخوانید:

رضایی‌منش اشاره کرد که طراحی جزئیات کا 125 به اتمام رسیده و در حال قالب سازی است؛ نمونه اولیه این خودرو اواخر امسال به صورت پروتوتایپ ساخته می‌شود. البته صنعتی‌سازی و تولید انبوه آن نیز تا آخر سال به نتیجه می‌رسد. همچنین پروژه تی اف 21 نیز که در تعطیلات نوروز 1401 مدل مفهومی آن تولید شد و 13 فروردین مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت، احتمالا طی 18 ماه آینده عرضه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو ادامه داد: در نظر داریم خودروهای قدیمی را فیس اوت کنیم و بر اساس برنامه‌ها و ظرفیتی که وجود دارد تغییراتی در حوزه‌های جیکو فیکسچر و اتوماسیون خط انجام شود؛ پس از عملی شدن برنامه این خودرو در 1402 به بازار خواهد آمد.

رضایی‌منش اشاره کرد که باتوجه به ظرفیت‌های بازار  و نیاز آن تی اف 21 به کلاس خودروهای اقتصادی ورود کرد.

این مقام مسئول درباره پلتفرم این محصولات جدید گفت: خودرو کا 125 نیز به همان پلتفرم ای کی پی 1 خودرو تارا مجهز شده. البته پلتفرم فقط شاسی و بدنه نیست؛ برق، پاورترین، تزئینات و … را نیز شامل می‌شود. خودرو تی اف 21 نیز بر پلتفرمی از نوع پی 200 است که اگر این محصول افزایش تیراژ داشته باشد امکان دارد تولید محصولات 206 متوقف شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز