پنج جاذبه گردشگری فوق العاده که در تور استانبول باید بازدید کرد

ژیوار

شهر قدیمی استانبول به عنوان یک مقصد توریستی پربازدید، شگفتی‌های متعددی به گردشگران ارائه می‌دهد. استانبول در قبل ترکیه با مجموعه‌ای از مساجد و کاشی‌کاری‌های رنگی و معماری چشم‌گیر شناخته می‌شود و برای ماجراجویی در بخش‌های مختلف آن به زمان زیادی نیاز است. گردشگران در تور استانبول می‌توانند به کاوش در تاریخ عثمانی، غذاهای ترکی و یا فرهنگ بیزانس بپردازند. استانبول شهری پر از جذابیت‌های متعدد است و می‌تواند گردشگران با هر سلیقه‌ای را راضی کند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی زیبا‌ترین و مجذوب‌کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور استانبول پرداخته است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی نزدیک به چهار قرن به عنوان مقر امپراطوری عثمانی شناخته می‌شد تا که اینکه در اواسط قرن نوزدهم کاخ دولما باغچه ساخته شد. اتاق‌ها و سراهای این کاخ با کاشی‌کاری‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده پوشیده‌ شده‌اند. باغ‌های پر از لاله و سنبل در اطراف کاخ باعث شده که فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این کاخ باشد. در هر قسمت از این کاخ آثار تاریخی فراوانی از سلسله‌های سلاطین قدرتمند، دیپلماسی و جنگ دیده می‌شود. مهم‌ترین بخش‌های این کاخ شامل حرمسرای عظیم، اتاق شورای سلطنتی و خزانه‌داری است. پارک گلخانه در گذشته به عنوان بخشی از محوطه عظیم کاخ محسوب می‌شد و در حال حاضر به عنوان یک پارک عمومی با درختان ‌چنار سر به فلک‌کشیده تبدیل شده است. گشت‌وگذار در کاخ توپکاپی با چهار حیاط و چندین موزه، به چندین ساعت زمان برای بازدید نیاز دارد.

ایاصوفیه

ایاصوفیه در قرن ششم به دستور امپراطور ژوستینیانوس ساخته شده و گنبد سربه‌فلک‌کشیده، شبستان عظیم و موزاییک‌های طلایی و پرزرق‌ و برق در نگاه اول توجه بسیاری از گردشگران را در تور استابول به خود جلب می‌کند. ایاصوفیه به عنوان کلیسا، مسجد و موزه شناخته می‌شود. ایاصوفیه بعد از ساخت به مدت 900 سال مقر پاتریارک ارتدکس قسطنطنیه بود و پس از آن، در زمان امپراطوری عثمانی به مسجد تبدیل شد. این بنا بعد از تقدیس مجدد به عنوان مسجد ایاصوفیه در سال سال 2020 و بازگشایی گالری آن در سال 2024 عملا به دو بخش تقسیم شده است. طاقچه و شبستان طبقه همکف که برای برگزاری نماز است، با کف‌پوش‌های مرمر باستانی سنگ‎فرش شده است. بازدیدکنندگان غیرمسلمان می‌توانند از گالری طبقه بالا بازدید کنند.

آب انبار باسیلیکا

یکی از شگفت‌انگیز جاذبه‌های دیدنی در تور استانبول، آب انبار باسیلکا است که با فضا مرموز توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. قدمت این بنا به قرن ششم میلادی و دوران امپراطوری بیزانس باز می‌گردد. در این آب انبار 336 ستون عظیم با ارتفاع 9 متر وجود دارد. انعکاس‌ ستون‌ها در آب صحنه بی‌نظیری ایجاد کرده و احساس جادویی القا می‌کند. دو سر مدوسا یکی از مهم‌ترین بخش‌های آب انبار باسیلیکا در سفر استانبول است که یکی از شخصیت‌های مشهور دوران یونان باستان است. دو سر مدوسا به صورت وارونه و رو به پهلو در این آب انبار قرار گرفته است.

دریان سفر امید

برج گالاتا

دیده‌بان استوانه‌ای شکل گالاتا یکی از بلندترین سازه‌ها در تور استانبول است که قرن‌ها قدمت دارد و از آثار به جا مانده از امپراطوری بیزانس است. این برج در گذشته به نام برج مسیح نیز شناخته می‌شد و از آن به عنوان سربازخانه و سیاه‌چال نیز استفاده شده است. برج گالاتا در طول سالیان دراز بارها بازسازی و ترمیم شده است و در حال حاضر فضای داخلی برج با سازه‌های بتنی جایگزین سازه‌های چوبی شده است. نمای خارجی برج گالاتا سنگی است و سقف مخروطی آن از بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شود. گردشگران در تور استانبول می‌توانند به قسمت دیده‌بانی برج بروند و از مناظر پانورامای شهر و غروب خورشید لذت ببرند.

بازار بزرگ

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی در سفر استانبول، بازار بزرگ است که فرصت مناسبی برای کاوش در این بنا قدیمی و خرید کردن برای گردشگران فراهم می‌کند. بازار بزرگ استانبول در قرن پانزدهم ساخته شده و گفته می‌شود که قدیمی‌ترین مرکز خرید در جهان است. بخش‌های متعدد تجارت و فروش عتیقه‌جات، طلا و صنایع دستی همچنان در این بازار فعال و مشغول به کار است. گردشگران در تور استانبول می‌توانند ساعات زیادی را به کاوش در این بازار رنگارنگ و سرزنده بپردازند. این بازار در منطقه فاتیح استانبول واقع شده و این بازار به صورت بخش بخش ساخته شده است که باعث می‌شود افراد بتوانند به راحتی کالای مورد نظر خود را پیدا کنند.

قیمت تور استانبول به چه عواملی بستگی دارد؟

تور استانبول معمولا به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های سفر برای ایرانیان شناخته می‌شود. با این حال لازم به ذکر است که قیمت تور استانبول در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است و عوامل مختلفی مانند آب‌وهوا، تعطیلات، نوع هتل و هزینه‌ی بلیط هواپیما برای قیمت نهایی تور استانبول تاثیر می‌گذارند. به طور کلی گردشگران می‌توانند از تورهای استانبول بین 17 تا 23 میلیون لذت ببرند.

رزرو تور استانبول به یادماندنی با «سلام پرواز»

آژانس گردشگری سلام پرواز با یک دهه سابقه موفقیت‌آمیز در زمینه برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی به مقاصد مختلف و ارائه خدمات گردشگری مشغول به فعالیت است. کادر مجرب و حرفه‌ای این مجموعه در تلاش است که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در زمینه خرید بلیط هوایی، رزرو هتل و بیمه مسافرتی را ارائه کند. همچنین فرآیندهای مربوط به اخذ ویزا برای کشورهای مجاز گذرنامه ایرانی، به عهده سلام پرواز است. تورهای استانبول سلام پرواز از شهرهای مختلف تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://salamparvaz.com مراجعه کنند و یا با شماره 02122221500 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام پرواز
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز