پشت پرده قرارداد نجومی تپسی با یک شبکه تلویزیونی فاش شد

ژیوار

شرکت تپسی، در پاسخ به درخواست اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی برای شفاف‌سازی در مورد قرارداد تولید برنامه تلویزیونی با موسسه نیک مهر اندیشان، جزئیاتی از این قرارداد و برآوردهای مرتبط با آن را منتشر کرده است. این اطلاعات در ارتباط با یک برنامه تلویزیونی با ارزش حدود 205 میلیارد تومان است که تپسی به عنوان اسپانسر در آن حضور دارد.

به گزارش کاماپرس، تپسی در پاسخ به انتقادات احتمالی درباره عدم افشای به موقع اطلاعات قرارداد، توضیح داده است که افشای زودهنگام این قرارداد می‌توانست به رقبای شرکت اجازه دهد تا برنامه‌ریزی‌های خود را برای مقابله با برنامه رشد شرکت انجام دهند.

همچنین، با توجه به عدم نهایی شدن قرارداد پخش با سازمان صدا و سیما، افشای این اطلاعات قبل از زمان پخش اولین قسمت برنامه می‌توانست به زیان شرکت و سهامداران باشد. بنابراین، تصمیم گرفته شد تا افشای اطلاعات به زمان پخش موکول شود. با این حال، با مشورت کارشناسان بورس، اطلاعیه‌ای برای افزایش شفافیت منتشر شد.

مبلغ قرارداد تپسی با شبکه نسیم چقدر است؟

قیمت قرارداد پس از چندماه چانه‌زنی نهایی شد و در سامانه کدال اعلام شد که قرارداد تپسی و موسسه نیک مهر اندیشان به ارزش 204 میلیارد و 782 میلیون تومان برای ساخت برنامه تلویزیونی در شبکه «نسیم» بوده است. تپسی به عنوان اسپانسر در این برنامه تبلیغات خواهد داشت.

تپسی توضیح داده است که قیمت‌گذاری این قرارداد به دلیل نبود تعرفه مصوب، با مذاکرات و چانه‌زنی چندماهه انجام شده است. تهیه‌کننده قیمت پیشنهادی خود را ارائه داد که پس از مذاکرات، به قیمت نهایی مندرج در قرارداد تعدیل و کاهش یافت. بخشی از این قیمت به دلیل وابستگی برنامه به یک بازی تعاملی در اپلیکیشن تپسی است که امکان شرکت در مسابقه بدون نصب این نرم‌افزار وجود ندارد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید: 

تپسی به دنبال جدب کاربران جدید است

تپسی هدف دارد با این برنامه، آگاهی برند خود را افزایش دهد و کاربران جدید جذب کند. برنامه به مدت نزدیک به یک سال و شامل 100 قسمت خواهد بود و می‌تواند به افزایش آگاهی از برند تپسی کمک کند.  شبکه نسیم نزدیک به 40 میلیون مخاطب دارد و پیش بینی شده که این برنامه نیز از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما خواهد بود.

تپسی تخمین می‌زند که طی 100 قسمت برنامه، 4 میلیون کاربر جدید جذب کند و هر شب 40 هزار کاربر جدید اپلیکیشن تپسی را نصب کنند. با توجه به داده‌های تاریخی، هر مسافر جدید در سال اول 68 هزار تومان درآمد برای تپسی ایجاد می‌کند، بنابراین درآمد جدید حاصل از جذب این کاربران طی یک سال پس از ثبت‌نام مجموعاً 272 میلیارد و 160 میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : تپسی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز