پشت پرده فروش تابلوهای نقاشی معروف ایرانی در دبی

موزه امام علی-کاماپرس
ژیوار

روزنامه سازندگی در گزارشی بحث‌برانگیز مدعی شده است که ۳۰ عدد از تابلوهای فاخری که در موزه امام علی نگهداری می‌شده پنهانی به دبی رفته و در آنجا فروخته شده است.

به گزارش کاماپرس این موضوع زمانی عجیب‌تر می‌شود که موزه امام علی وابسته به شهرداری تهران است.

از 16 اثر هیچ اطلاعی در دست نیست

آنطور که سایت World art Dubai، اعلام کرده 14 اثر از ۳۰ اثر ارزشمند هنرمندان کشورمان که از موزه امام علی خارج شدند فروخته شده و از ۱۶ اثر دیگر هیچ خبری در دست نیست.

به نقل از سازندگی، پنج اثر از عنایت‌الله نظری‌نوری، چهار اثر از علی‌اکبر صادقی، دو اثر از هانیبال الخاص، رضا هدایت و رضوان صادق‌زاده و یک اثر از آیدین آغداشلو، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صادق تبریزی، احمد خلیلی‌فرد، خسرو خسروی، آنه محمد‌تاتاری، حبیب توحیدی، مهدی حسینی، احمد وکیلی، علی ذاکری، طاهر شیخ‌الحکما، علی شیرازی، نعمت لاله‌ای و بابک خدابنده از کشور خارج و از موزه دوبی سر درآورده‌اند.

به احتمال زیاد 16 تابلویی که اطلاعاتی از آن نداریم، هنوز فروخته نشده باشند و امید آن می‌رود که مسئولین آنها را دوباره به کشور بازگردانند. اما سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که این تابلوها کجا و دست چه کسانی هستند.

دریان سفر امید

برخی گمانه‌ها حاکی از این است که آن 16 تابلو نیز مانند 14 اثر دیگر فروخته شده‌اند اما چون در سایت‌های فروش محصولات هنری ثبت نشده‌اند، نمی‌توان از فروش آنها اطمینان حاصل کرد یا آنها را ردیابی کنیم.

موزه امام علی-کاماپرس

30 میلیارد تومان ارزش تنها یکی از آثار

براساس اعلام ناصر امانی، یکی از اعضای شورای شهر تهران، ارزش تنها یکی از آثار به سرقت رفته ۳۰ میلیارد تومان است.

طبق آنچه روزنامه سازندگی نوشته اوایل امسال یک نامه به موزه می‌رسد که طبق شنیده‌ها یکی از مدیران شهرداری که اسمی از او برده نشده، شخصا مجوز خروج۳۰ اثر هنری برجسته را امضا کرده اما آنطور که از شواهد پیداست حتی خود آن فرد نیز برای بازگشت آثار پیگیری انجام نداده است.

بیشتر بخوانید:

شهرداری تهران و مدیران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری پاسخگو باشند

این اولین بار نیست که آثار هنری، فاخر و گران‌بها ناپدید می‌شوند و بعدا خبر فروش آنها در کشورهای دیگر رسانه‌ای می‌شود. آثاری که در دهه‌های گذشته خارج از موزه‌ها معامله شده‌اند و هیچ آماری از آنها وجود ندارد.

با اینکه برای گفتن این حرف‌ها دیر شده اما این زمان، موقعیت مناسبی است تا شهرداری تهران، مدیران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و موزه امام علی پاسخگوی این اتفاق باشند.

ناگفته نماند که موزه‌ امام علی گنجینه‌ با ارزش و میلیون دلاری از آثار پرویز تناولی و سهراب سپهری دارد. در این موزه نقاشی های بی تکرار قهوه خانه ای و آثار با ارزش دیگری هم نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان