پشت پرده تولید سوسیس هات داگ در کارخانه (ویدیو)

لست سکند

تکنولوژی ساخت هات داگ و سوسیس صدها سال قبل به وجود آمده است و این محصولات غذایی از قدیمی ترین انواع غذاهای فرآوری شده هستند. حتی در کتاب اودیسه هومر نیز که در قرن نهم پیش از میلاد نوشته شده به غذایی شبیه سوسیس اشاره شده است. در ادامه ویدیویی از ساخت هات داگ در یک کارخانه مدرن و امروزی را تماشا می کنیم.

به گزارش کاماپرس، منشاء اصلی محصولی که ما امروزه به نام هات داگ می شناسیم تقریباً ناشناخته است. برخی معتقدند هات داگ نخستین بار در سال 1484 در شهر فرانکفورت آلمان تهیه شده است، برخی نیز منشاء آن را شهر وین در اتریش می دانند.

ماده اصلی هات داگ را گوشت تشکیل می دهد و برای تهیه آن از گوشت گاو، مرغ یا بوقلمون استفاده می شود. در خلال فرایند تولید، گوشت با مواد دیگری مخلوط می شود تا طعم بهتری بگیرد و ماندگاری آن نیز بالا برود. یکی از مواد اصلی که به گوشت اضافه می شود نمک است. نمک باعث می شود راحت تر بتوان روی گوشت کار کرد، به آن طعم می دهد و جلو رشد باکتری ها را می گیرد. شکر و شیره ذرت نیز به گوشت اضافه می شوند تا به هات داگ ها طعمی شیرین بدهند. طعم دهنده های طبیعی مانند فلفل سیاه، زنجبیل، جوز هندی، زیره و شوید نیز برای طعم دادن به هات داگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی مواقع، شیر بدون چربی، پروتئین سویا و یا شیر پرچرب نیز به هات داگ اضافه می شود تا ارزش غذایی آن را بالا ببرند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز