معتبرترین پاسپورت های جهان در سال 2022 (ویدیو)

پاسپورت کلید سفر کردن به کشورهای خارجی است، با این حال، بعضی از پاسپورت ها قوی تر از بقیه تلقی می شوند چون با در دست داشتن آن ها می توان بدون ویزا به کشورهای بیشتری سفر کرد. در برخی مواقع، سیاست های کنسولی یک کشور به گونه ای وضع می شود که به مسافران کشورهایی خاص اجازه می دهد برای یک دوره زمانی مشخص بدون ویزا به آن کشور سفر کند.

به گزارش کاماپرس، در سال 2022 برای سومین سال متوالی ژاپن و سنگاپور عنوان قدرتمندترین پاسپورت های جهان را به خودشان اختصاص داده اند. طبق داده های به دست آمده، شهروندان این دو کشور می توانند بدون ویزا به 192 تا 227 کشور سفر کنند. بهتر است بدانید هر کشوری که دارنده پاسپورتش بتواند بدون اخذ ویزا به کشورهای بیشتری سفر کند، پاسپورتش قوی تر تلقی می گردد.

در قعر جدول و هفت پله پایین تر از کره شمالی، افغانستان قرار دارد که شهروندانش می توانند بدون ویزا به 26 کشور و قلمرو سفر کنند. از کشورهای صدر جدول می توان به ژاپن، سنگاپور، آلمان، کره جنوبی، فنلاند، ایتالیا، لوگزامبورگ، اسپانیا، اتریش، دانمارک و فرانسه اشاره کرد. در قعر جدول نیز به ترتیب اعتبار نام این کشورها به چشم می خورد: جمهوری کنگو، ایران، لبنان، سریلانکا، سودان، بنگلادش، کوزوو، لیبی، کره شمالی، نپال و سرزمین های اشغالی.

لازم به ذکر است که در طول همه گیری بیماری کرونا، سیاست تنها چیزی نبوده است که در زمینه اعتبار پاسپورت ها ایفای نقش کرده و در این دوره محدودیت هایی برای سفر به کشورهای مختلف وضع گردیده است.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز