کره بادام زمینی چگونه تولید می شود؟ (ویدیو)

کره بادام زمینی سرشار از چربی، پروتئین، ویتامین B، فسفر و آهن است و ارزش غذایی بالایی دارد. در فرایند تهیه کره بادام زمینی به منظور این که ارزش غذایی آن بالا برود به آن روغن نباتی، شیره ذرت یا عسل، اسید اسکوربیک، مخمر و نمک نیز اضافه می شود. در ادامه ویدیویی از چگونگی تولید این ماده غذایی پر طرفدار تماشا می کنیم.

به گزارش کاماپرس، در سال 1890 یک پزشک آمریکایی برای نخستین بار کره بادام زمینی را تهیه کرد و به صورت تجاری به فروش رساند. کره بادام زمینی در همان سال در نمایشگاه بین المللی سنت لوئیس به نمایش گذاشته شد و به خاطر ارزش غذایی بالایش، مصرف آن به نوزادان و بزرگسالان توصیه گردید. تا سال 1920 کره بادام زمینی کاملاً به صورت دستی تهیه می شد ولی امروزه ماشین آلات تولید آن به اندازه ای ارتقاء یافته اند که در بزرگترین کارخانه، روزانه در حدود 250000 ظرف کره بادام زمینی تهیه می شود.

پس از این که دانه های بادام زمینی به دقت انتخاب شدند، بو داده می شوند، پوست آن گرفته شده و آسیاب می شوند. در هر 500 گرم کره بادام زمینی حدود 1100 دانه بادام وجود دارد و مواد افزودنی فقط 10 درصد از حجم آن را تشکیل می دهند.

راز آسمان پایتخت

امروزه در سراسر جهان تولید و مصرف کره بادام زمینی رو به افزایش است و به منظور بالا بردن کیفیت آن از روش ها و فرمول های پیشرفته ای استفاده می شود.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز