پشت پرده برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی

ژیوار

استعفای علیرضا صالح سر و صدای زیادی به پا کرده، حالا خیلی ها می خواهند بدانند پشت پرده استعفا یا برکناری هشتمین رئیس سازمان خصوصی سازی چیست؟

به گزارش کاماپرس، بعد از استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی در ۲۴ آبان ماه، گمانه زنی هایی درباره دلایل این استعفا مطرح شد. برخی از نماینده های مجلس به استعفای صالح واکنش نشان داند و برخی هم از ارتباط این استعفا با ابطال واگذاری هفت‌تپه و دشت ‌مغان و فشارهایی برای جلوگیری از اجرای دیگر برنامه‌های رئیس سازمان سخن گفتند.به همین دلیل این شائبه مطرح شد که آیا ابطال‌های دیگری در راه بود كه صالح را مجبور به كناره‌گیری از سازمان خصوصی‌سازی كرد؟

حمایت نمایندگان مجلس از صالح

برخی از نمایندگان مجلس بعد از اعلام استعفای صالح از او حمایت کردند. یکی از آنها نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس بود. او در توییتر نوشت: «مدیران خدوم و باانگیزه در دولت کنونی کم نیستند اما اجازه کار به آنها داده نمی‌شود. همچون صالح که پرونده دشت مغان و هفت‌تپه را به هیئت داوری فرستاد. وی مردانه برای حفظ بیت‌المال انجام وظیفه کرد اما به همین جرم عزل شد!»

احمد نادری، دیگر نماینده مجلس هم به استعفای صالح واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «حالا كه بحث لغو قرارداد هفت‌تپه و مغان جدی شده، این رفتارها توسط وزیر قابل قبول نیست و قطعا بر پرونده استیضاح كه مفتوح است، اثر می‌گذارد.»

دریان سفر امید

حمایتها و گفته های نمایندگان مجلس از رئیس سازمان خصوصی‌سازی این شبهه را مطرح می کند که برخی افراد در برابر اقدامات صالح مقاومت كرده و دوست نداشتند اقدامات او به سرانجام برسد. به گزارش روزنامه شرق اکنون این سوال مطرح می شود که آیا صالح می خواست بخش دیگری از پرونده‌های واگذاری را ابطال كند و به همین دلیل مجبور شد استعفا بدهد؟

پیش از استعفا، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی سلامت بخش اعظم واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی را تایید کرده و گفته بود فقط چهار درصد از واگذاری‌های این مجموعه دچار مشكل است. آیا چهار‌درصدی‌ها عامل استعفای او بودند؟ این سوالی است كه فقط خود رئیس مستعفی می‌تواند به آن جواب بدهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز