پشت پرده استعفای رئیس سازمان بورس و ریزش های سنگین بازار

ژیوار

استعفای رئیس سازمان بورس که طبق آخرین اخبار با موافقت شواری عالی بورس مواجه شده و هنوز مشخص نیست چه کسی جانشین قالیباف خواهد شد این سوال را مطرح کرده است که چرا مسئولان اقتصادی و متولیان بورس از پاسخگویی به وضعیت آشفته کنونی بورس شانه خالی می کنند و وضعیت بازار سرمایه ایران چگونه به شرایط اسفناک کنونی رسیده است؟

استعفای قالیباف تنها خروجی اعتراضات سهامداران

به گزارش کاماپرس، سریالی شدن تجمعات اعتراضی علیه وضعیت نابسامان بازار بورس که به هر حال بخش قابل توجهی از اعتراض کنندگان حاضر در این تجمعات، انتقادات به حقی درباره از دست رفتن سرمایه خود با بازی ها و سیاه بازی های مشکوک بورسی دارند، تاکنون تنها یک خروجی ملموس داشته و آن استعفای حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس از این سمت است.

بررسی استعفانامه رئیس سازمان بورس نیز نشان می دهد وی خود را مدیر موفقی برای بازار سرمایه می داند و دخالت ها و سیاسی کاری ها را اصلی ترین دلایل وضعیت موجود بازار سهام قلمداد می کند.

گران فروشی سه برابری سهام به مردم

دریان سفر امید

روزنامه شرق در گزارشی به بازی های مشکوکی که در بورس اتفاق افتاده و وضعیت کنونی را ایجاد کرده پرداخته و از قول غلامحسین دوانی یکی از سرشناس ترین حسابداران صاحب تالیف کشور نوشته است؛ قابل تصور نیست که دولتی‌ها و دولتمردان برای 20 تا 30 درصد افزایش حقوق اقشار حقوق بگیر غائله به پا می‌کنند، اما سهام شرکت های دولتی را به‌ سادگی تا سه برابر قیمت واقعی، در بازار آب کنند!

ردیابی مسیر گران فروشی سهام و خروج پول از بورس امکان پذیر است

از خلال سخنان این عضو شناخته شده جامعه حسابداران رسمی ایران می توان این گونه دریافت که فروش سهام به قیمت گران و خارج کردن نقدینگی حاصل از بازار سهام، موضوعی جدی است که در بازار سرمایه ایران به وقوع پیوسته و زیان کنونی مردم را رقم زده است. دوانی در این باره گفته است: چنانچه ناظران دولتی و غیردولتی می خواهند بدانند چه کسانی در بازار سهام سوداگری کرده‌اند، سامانه‌بورس به روشنی نشان می دهد چه کسانی در چهار‌‌ماهه نخست امسال 87 هزار میلیارد تومان نقدینگی را از بازار خارج کرده‌اند.

دولت دامن بورس را آلوده کرد

دوانی  بر این باور است که در اتفاقاتی که به آشفته بازار بورس منتهی شده دولت نقش مهمی ایفا کرده چرا که به گفته او، دولت برای کسری بودجه دست به دامن بازار سرمایه شد و دامن بازار سرمایه را آلوده کرد. این عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مثال های قابل تاملی از اتفاقات حیرت انگیز و مشکوک روی داده در بورس زده و گفته است: از ماجراهای عجیب بورس یکی هم این که یک شرکت زیان‌ده را 300 میلیارد تومان فروختند یا این که سهام شرکت «سول ایران» را که منحل شده بود، نه ‌تنها خرید و فروش کردند، بلکه ارزش سهام این شرکت منحل شده بالا رفت!

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز