پرچمداران فناوری از وزیر ارتباطات دولت جدید چه می خواهند؟

ژیوار

برای یک وزیر ارتباطات در ایران، شاخص‌های مهمی وجود دارد که می‌توانند به ارزیابی عملکرد و موفقیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کنند. آنچه به نظر می‌رسد، اکوسیستم ارتباطات در ایران به دلیل مشکلاتی همچون تحریم و فیلترینگ دوران سختی را پشت سر گذاشته و حالا منتظر آن است که دولت جدید هوای تازه را به ریه‌های خسته فناوری ارتباطات بدمد.

جمعی از فعالان حوزه ارتباطات در گفت‌وگو با کاماپرس خواسته‌های خود را از وزیر آینده ارتباطات و فناوری ارتباطات بیان کرده‌اند تا کسب‌وکار آن‌ها رونق بگیرد.

 حق دسترسی آزاد به اینترنت

اشکان میرآرمندهی - کاماپرس

  • اشکان میرآرمندهی؛ مدیرعامل دیوار

اولین و مهم‌ترین خواسته من از رئیس‌جمهوری منتخب این است که حق دسترسی آزاد به اینترنت را به‌رسمیت بشناسد. جدا از تمام سنگ‌اندازی‌ها و مسائل مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی، مهم‌ترین اصل در دسترس بودن اینترنت آزاد و برابری در آزادی دسترسی به اینترنت برای تمام افراد جامعه است. تا زمانی‌که ما همچنان در این زمینه دچار مشکل هستیم و همچنان حق آزادی استفاده از اینترنت به‌عنوان حق شهروندی شناسایی نشده، صحبت از مابقی خواسته‌ها صرفا شعاری خواهد بود؛ و گویی که ما همچنان در لایه اول هرم مازلو قرار داریم. به نظرم بعد از رسیدن به این خواسته می‌توان در مورد مابقی مطالبات صحبت کرد.

 

دریان سفر امید

به موازی‌کاری‌ها پایان دهید

مسعود شکرانی - کاماپرس

  • مسعود شکرانی، مدیرعامل گرده داده‌ورز جویا و عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

به دلیل برخی از مسائل به‌وجود آمده، متاسفانه وظایف وزارت ارتباط پخش شده است. وقتی افتای ریاست‌جمهوری تشکیل‌شده، می‌بینم یکی از وظایف وزارت ارتباطات به‌جای دیگری منتقل شده است. ما به همین ترتیب ده‌ها ارگان دیگر را می‌بینیم که کار موازی می‌کنند. به‌نظر می‌رسد باید یک وحدت رویه ایجاد شود و بعد یکی‌یکی اینها حذف شوند و کار به وزارت ارتباطات باز گردد.

 

 

بیشتر بخوانید:

به داد سرعت اینترنت برسید

شهاب کاظمیان - کاماپرس

  • شهاب کاظمیان، مدیرعامل مامان پز

اینترنت مثل خون در رگ‌های یک کسب‌وکار اینترنتی ست. مثل این می‌ماند به نانوا آرد مناسب نرسانی اما نان باکیفیت طلب کنی؛ به بنّا سیمان و آجر نرسانی و ساختمان دوبلکس بخواهی. سرعت و کیفیت اینترنت کنونی ایران فاجعه است و بارها گزارش‌های کارشناسی از سوی نهادهای مربوطه اعلام شده، مانند گزارش تخصصی کمیسیون اینترنت و زیرساخت انجمن تجارت الکترونیک تهران.

تامین تجهیزات زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات

احسان زرینبخش - کاماپرس

  • احسان زرینبخش، عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و قائم مقام مدیرعامل مدیا پرداز سیستم

انتظار ما از دولت جدید، این است که یک تحول و نگاه ویژه‌ای به فضای آزاد اینترنت داشته باشد؛ نه اینکه بخواهد فرآیندهای قبلی را تا حدی اصلاح کند. ما در یک جاهایی احتیاج به تغییرات گسترده‌تری داریم. اگر بخواهم موارد را بگویم و اینکه اولویت‌بندی‌اش به چه صورت است، باید خود گروه دولت به آن برسند. اولین مورد به تامین تجهیزات زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات باز می‌گردد. ما با تحریم مواجه هستیم و ابتدایی‌ترین امر این است که ما باید برای اینکه تحریم‌ها را دور بزنیم، از پتانسیل‌های بازرگانان خارجی استفاده کنیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز