پروفسور فرهود: «نویان» افق جدیدی در صنعت آزمایشگاهی کشور گشوده است

ژیوار

در حاشیه آغاز پروژه تحقیق و توسعه شرکت نویان نگین پارسیان با مشارکت بیش از 180 دانشجو جوان کشور، پرفسور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران، طی بازدید از شرکت نویان نگین پارسیان، موفقیت این شرکت در ورود فناوری جدید کیت‌های تشخیصی و نسل نوین تجهیزات آزمایشگاهی به کشور را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی شرکت نویان نگین پارسیان، در ابتدای این بازدید- که روز چهارشنبه 26 خرداد 1400 برگزار شد – محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان ضمن اهمیت به انتقال فن‌آوری‌های مدرن در صنعت آزمایشگاهی کشور گفت: «امروزه بهترین راه بومی سازی فناوری‌ها استفاده از نیروهای خلاق و جوان کشور در قسمت تحقیق و توسعه است».

پرفسور فرهود در پایان این بازدید با بیان این که امروز یکی از پرافتخار ترین روزهای زندگی بنده است، اظهار کرد: «من شرکت‌های فراوانی را در داخل و خارج کشور در حوزه‌های مرتبط با بیوتکنولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی بازدید کرده‌ام اما کمتر سابقه داشته که چنین افتخار و مباهاتی از فعالیت نسل جوان کشورم در خود احساس کنم».

وی در ادامه افزود: «انتقال تجربه و فناوری نوین آن هم در شرایط تحریمی به کشور کار ساده ای نیست و من به سهم خود به مدیران و پرسنل شرکت «نویان» بابت زحماتی که برای بخش سلامت کشور متحمل شده اند خسته نباشید می گویم و از دستاوردهای آنها تقدیر می‌کنم».

دریان سفر امید

افزایش سرعت و دقت آزمایش‌ها در کشور

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی با بیان این که شرکت نویان افق جدید در صنعت آزمایشگاهی کشور گشوده است، تصریح کرد: «بسیاری از کارهای تشخیصی و آزمایشگاهی در کشور با فناوری های نوینی که نویان به ایران وارد کرده است با سرعت و دقت بالاتر و با کیفیت بهتر قابل انجام است و ثمرات این تلاش ها به زودی خود را در نظام سلامت کشور ما نشان خواهد داد».

آینده نویان بسیار روشن است

پروفسور فرهود به مدیرن نویان توصیه کرد در برابر فراز و فرودها و سختی های کار در ایران پایدار و صبور باشند و افزود: «افقی که اکنون شرکت نویان به روی نظام سلامت ایران گشوده فراتر از افزایش سرعت و دقت در آزمایش های روتین و شناخته شده است. تصور من این است که این شرکت می تواند امکان آزمایش های تشخیصی پیشرفته را در موارد جدید که تاکنون سابقه نداشته، در کشور ما فراهم کند. ضمنا بسیار امیدوار و خوش بینم که شرکت نویان ظرف چند سال آینده به شرکت اول ایران و منطقه در حوزه کیت‌های تشخیصی و تجهیزات نوین آزمایشگاهی بدل شود».

بنیانگذار و مدیر اولین گروه ژنتیک انسانی در ایران در پایان حمایت همه جانبه خود را از فعالیت‌های شرکت نویان اعلام و تصریح کرد: «نویان باید پیوندهای خود را با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور به صورت مستمر ادامه دهد و بخشی از توان و ظرفیت خود را به هموار کردن مسیر ورود نخبگان دانشگاهی به تحقیقات کاربردی و مورد نیاز این شرکت اختصاص دهد».

نویان آماده همکاری نزدیک با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است

محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان در حاشیه این رویداد هدف از دعوت پرفسور فرهود پدر علم ژنتیک ایران به این شرکت را تقدیر از شخصیت علمی و تلاش های وی برای اعتلای نظام سلامت در ایران برشمرد و افزود: «باعث افتخار مجموعه نویان است که دستاوردهای ما مورد بازدید و تشویق یکی از مفاخر علمی کشور قرار گرفت. امروز تفاهمنامه‌ای نیز به منظور استفاده بهینه از تجربیات، دانش و ارتباطات مثبت و موثر ایشان با مراکز علمی و دانشگاهی منعقد شد که امیدواریم منشا خیر و برکت برای شرکت نویان باشد».

مدیر عامل نویان افزود: «مهم‌ترین بخش در نویان بخش تحقیق و توسعه می باشد ما در تلاشیم با جذب نیروهای خلاق و جوان علاوه بر جلوگیری از خروج این نخبگان ارزشمند کشور با بومی‌سازی این فناوری‌ها زمینه صرفه‌جویی ارزی محصولات آزمایشگاهی را نیز فراهم کنیم. در واقع  نویان شرکتی متعلق به جوانان است و به کار گیری جوانان دانشگاهی را مسئولیت مهم خود می‌دانیم».

صالحی همچنین با اشاره به حضور دانشجویان رشته های مختلف علوم پایه در رویداد امروز ، بیان کرد: «در کنار دعوت از اساتید و بزرگان علمی کشور، بازدید دانشجویان و جوانان از ظرفیت‌های شرکت نویان را نیز دنبال می‌کنیم تا این عزیزان را با یکی از مهم ترین بازارهای کار رشته خود آشنا کرده و انشاالله بتوانیم مسیر کارآفرینی برای آنها را نیز هموارتر کنیم. در این راستا آمادگی داریم ضمن همکاری نزدیک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور، به عنوان اسپانسر از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی که طرح ها و ایده های کاربردی برای توسعه دانش و به‌روز رسانی تجهیزات نوین آزمایشگاهی داشته باشند، حمایت کنیم».

گشایش بازار صادراتی در کردستان عراق و اسپانیا

مدیرعامل شرکت نویان در ادامه با اشاره به فعال شدن ظرفیت های صادراتی این شرکت،اظهار کرد: «مذاکرات ما برای حضور در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در کردستان عراق به نتیجه رسیده و انشاالله در این رویداد حضور خواهیم داشت. ضمنا اخیرا میزبان هیات اسپانیایی بودیم و در حال طی کردن مقدمات لازم برای راه اندازی آزمایشگاه رفرانس در مادرید اسپانیا هستیم».

دولت آینده رویکرد اقتصاد مقاومتی را در تولید پررنگ‌تر کند

این فعال صنعت تجهیزات آزمایشگاهی در پایان با اشاره به انتخابات 1400، خاطرنشان کرد: «درخواست اصلی ما به عنوان یک شرکت بخش خصوصی دانش بنیان از دولت آینده این است که با توجه به روشن شدن اهمیت حوزه تشخیص برای دولت‌ها، خصوصا بعد از پاندمی اخیر کرونا و اهمیت تولیدکننده در رویکرد اقتصاد مقاومتی، شرایط را جهت توسعه و صادرات محصولات داخلی تسهیل کرده و از بروکراسی‌هایی که منجر به مانع یا تاخیر در تولید می‌شود، خودداری شود».

مرتبط با : نویان نگین پارسیان
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز