پرواز موفقیت آمیز نخستین پهپاد به قله اورست

ژیوار

با همکاری یک شرکت نپالی که در زمینه هوافضا فعالیت می‌کند و راهنمایان محلی، نخستین پهپاد ویژه حمل بار توانست با موفقیت به قله اورست برود و بازگردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این پرواز آزمایشی نشان داد که با استفاده از پهپاد می‌توان لوازم مورد نیاز کوهنوردها را به سرعت و با ایمنی زیاد به دست آن‌ها رساند. این دستاورد با استفاده از پهپاد FlyCart 30 به دست آمده است که می‌تواند محموله‌ای به وزن حداکثر 15 کیلوگرم را حمل کند. این پهپاد قادر است محموله‌اش را در شرایط آب و هوایی سخت و در ارتفاع بالا با ایمنی کامل به مقصد برساند.

در این پرواز آزمایشی، پهپاد FlyCart 30 سه کپسول اکسیژن و 1.5 کیلوگرم تجهیزات دیگر را از کمپ پایه اورست که در ارتفاع 5300 متری از سطح دریا قرار دارد تا کمپ شماره 1 در ارتفاع 6000 متری حمل کرد و هنگام بازگشت زباله‌های کمپ 1 را به همراه آورد.

پهپاد FlyCart 30 این قابلیت را دارد که با سرعت و ایمنی کامل لوازم و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردها را به دست‌شان برساند و زباله‌ها را از کمپ شماره 1 با خود بیاورد. به این ترتیب، انقلابی در لجستیک کوهستان به وجود می‌آید و به حفظ پاکیزگی محیط‌زیست نیز کمک شایانی می‌شود.

دریان سفر امید

البته هلی‌کوپترها نیز می‌توانند این وظایف را انجام بدهند ولی به خاطر خطرات و هزینه‌های زیاد به ندرت وارد چنین مأموریت‌هایی می‌شوند. علاوه بر این، پهپادها بهتر می‌توانند از میان شرایط آب و هوایی بسیار سخت اورست عبور کنند و مأموریت‌شان را با موفقیت به انجام برسانند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

 

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز