پرواز جنگنده های سوخو 30 ارمنستان بر فراز منطقه درگیری با آذربایجان

جمهوری آذربایجان از پرواز جنگنده های سوخو 30 نیرو هوایی ارمنستان بر فراز منطقه درگیری اخیر بین این کشور و ارمنستان انتقاد کرد.

به گزارش کاماپرس، در روزهای گذشته تنش های مرزی بین دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان بار دیگر افزایش پیدا کرد که موجب کشته و زخمی شدن مرزبانان این دو کشور شد. جمهوری آذربایجان در حالی از پرواز تحریک آمیز جنگنده های سوخو 30 نیروی هوایی ارمنستان گزارش می دهد که سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ارتباط پرواز این جنگنده ها با درگیری های اخیر را رد می کند. پرواز جنگنده های ارمنستان بر فراز این منطقه را می توان به معنای آمادگی این کشور برای تنش های بیشتر با آذربایجان تلقی کرد.
به نقل از ریانووستی، شوشان استپانیان وزر دفاع ارمنستان در این باره گفت: “Su-30SM های نیروی هوایی ارمنستان روزانه مشغول تمرین های رزمی هستند و این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش تنش ها در مرز با آذربایجان ندارد.”
تنش ها از آنجا شروع شد که باکو، ایروان را به شلیک توپخانه با کالیبر بالا به سمت روستاهای مرزی آذربایجان متهم کرد.
در 12 ژوئیه درگیری و تبادل آتش در منطقه تووز آذربایجان در مرز با ارمنستان آغاز شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام كرد كه ابتدا نیروهای مسلح ارمنستان شلیك را آغاز كردند. وزارت دفاع ارمنستان ادعا كرد كه طرف آذربایجانی در تلاش بود تا نقطه ای استراتژیک را در آن ناحیه تصرف كند. به گزارش خبرگزاری ها در جریان این درگیری ها ، سه سرباز آذربایجانی کشته شدند. در ارمنستان نیز چندین سرباز این کشور زخمی شدند اما به گفته مسئولان ارمنی نیروهای این کشوری تلفاتی تا این لحظه نداشته اند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از دو طرف خواست تا فوراً آتش بس اعلام كنند.
وزارت امور خارجه ترکیه نیز به نوبه خود از طرف ارمنی خواست “به خود بیاید” و آمادگی کامل خود را برای کمک به آذربایجان در صورت افزایش تنش ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “پرواز جنگنده های سوخو 30 ارمنستان بر فراز منطقه درگیری با آذربایجان

  1. حسین ازارومیه گفته:

    ازقاهرچخبرفقط قاهررادنبال میکنم نکنه پروژه قاه متوقف شده ازخریدبگیدازساخت بگیداینهابدردنمیخوره

  2. حسن حورانی گفته:

    جنگ چیز خوبی نیست و فقط باعث سود بردن کشورهایی می شود که سلاح و تجهیزات نظامی خود را به فروش می رسانند. پ جنگ : باعث: ویرانی و خرابی، دو طرف ،می شود !

  3. بینام گفته:

    ترکیه هم شده نخود هر آش ظاهراً سرش بوی قرمه سبزی میده . کسی نیست که یاد آوری کنه که در مقابل روسیه در سوریه عقب نشست

  4. پژوهش رحیمی گفته:

    ارمنستان در این شرایط کرونایی از نظر اقتصادی ورشکسته کامل است و در عرض این 30 سال برخلاف گرجستان و آذربایجان روابط و اوضاع اقتصادی خوبی ندارد، پس یک درگیری برای افکار عمومی داخلی خوب است.

  5. پیام گفته:

    ببخشید من سوادم نمیرسه یکی به من میتونه توضیح بده که یک درگیری برای افکارعمومی داخلی خوب است یعنی چه؟ ! ! پدرم بهم میگفت بچه جون درس بخونا !!

  6. یاشاسین قره داغ و قره باغ گفته:

    ترکیه و آذربایجان یک ملت و دو دولت هستن
    و طبیعتا از هم نژاد خود دفاع خواهد کرد و این همان غیرت تورکی هست که سالیان سال به گوشتان رسیده،همان غیرت باکری ها و تجلایی ها و… که نزاشتن عراقیها پاشون به این خاک برسه
    من هم اگه قرار بشه از رود ارس رد میشمو با دست خالی و پای پیاده برای دفاع از خاکمون میرم
    تمام
    درسته میدونم این نظرات رو تایید نمیکنن ولی نوشتم تا نویسنده بدونه تورک بخاهد میکند،،همانند تاریخی که برای کل بشر ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز