تجهیز اف – 15های مدرن‌سازی شده آمریکا به موشک‌های مافوق صوت

لست سکند

پنتاگون اعلام کرده است که جنگنده های به روز رسانی شده F-15EX خود را به موشک های جدید مافوق صوت مجهز می کند.

پنتاگون در نظر دارد در سفارش خرید اولین جنگنده های به روز رسانی شده F-15EX خود آنها را به سلاح های مافوق صوت مجهز کند. این خبر را شرکت بوئینگ روز سه شنبه ، 14 ژوئیه منتشر کرد.
براساس این خبر ، نیروی هوایی ایالات متحده برای ساخت اولین دسته از 8 جنگنده مدرن F-15EX تقریباً 1.2 میلیارد دلار با شرکت بویینگ قرارداد بسته است. چنین جنگنده ای قادر به حمل تعداد بیشتری از انواع موشک ها خواهد بود و قادر است سلاح های مافوق صوت به طول 7 متر و وزن تا 3.2 تن را حمل و شلیک کند.

قرارداد 23 میلیارد دلاری برای تولید f 15 های مدرن

به گزارش ایزوستیا، نیروی هوایی آمریکا همچنین از امضای قرارداد نامحدودی به ارزش 23 میلیارد دلار برای تولید این مدل هواپیماهای جنگنده خبر داد اما تعداد آنها را ذکر نکرده است. براساس داده های اولیه گمان می رود صحبت از ساخت حدود 144 جنگنده F-15EX در این قرارداد باشد. طبق برنامه، دو نمونه اولیه از این جنگنده باید در سه ماهه دوم سال مالی 2021 و شش فروند دیگر نیز در سال مالی 2023 تولید شوند.
پیش از این ، پنتاگون بارها از عقب ماندگی روسیه و چین در زمینه تسلیحات هایپرسونیک سخن گفته بود. در این راستا ، ایالات متحده آشکارا برنامه ایجاد سلاح های خود را تسریع بخشیده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور در حال ساخت “موشک فوق العاده قوی ای” است که 17 برابر سریعتر از موشک های دشمن بوده و حتی قادر به انهدام هدف 70 سانتی متری از فاصله 1600 کیلومتری خواهد بود.
در 18 ژوئن سال جاری، مایکل وایت ، مسئول توسعه سلاح های هایپرسونیک در پنتاگون ، برنامه هایی را برای تسریع آزمایش اینگونه موشک ها اعلام کرده بود.
در اوایل ماه ژوئن نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ساخت موشک های ضد مافوق صوت خبر داده بود. به گفته وی ، تجهیزات رهگیری اینگونه جنگ افزارها در فدراسیون روسیه زودتر از سایر کشورها ظاهر خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “تجهیز اف – 15های مدرن‌سازی شده آمریکا به موشک‌های مافوق صوت

    • محمدرضا گفته:

      چون اف ۱۵ سازه نظامی مقاومی داره و قابل ارتقاع تا چندین نسل هست همچنین به لطف موتور قدرتمند و ذخیره سوخت زیاد توان حمل مهمات سنگین رو در برد جغرافیایی زیاد داره و از طرفی اف ۱۵ یه شکاری بی نظیر پس از رها سازی تسلیحات و سوخت جانبی در آسمان کم رقیب و می تونه از خودش در مقابل جنگنده های دشمن دفاع کنه . اف ۱۵ یه شاهکار نظامی امریکایی هست به همراه تمام این ویژگی ها کم استهلاک بودنش رو هم اضافه کنید .

  1. علیرضا عزیزی یادکوری گفته:

    شاید اگر شاه به جای F14 پرهزینه f15 خریده بود خیلی ما از عراقی ها جلوتر بهتر بودیم در زمان جنگ چون هواپیمای F15 یه جنگده ای بود هم هزینه چون نیازی به پدافند و تعویض سیستم های فانتوم نبود با همین سیستم هوای بردی ناوبری راحت مچ میشد ولی f14 بکل باید از صفر تا ۱۰۰ سیستم مجزا تدارک میدادی ویک‌عیبی که داشت مصرف سوختش کمی بیستر از هواپیما ی دیگر بود

  2. روح الله آزاد گفته:

    با سلام جنگنده f15 یک جنگنده نسل ۴ قدیمیه چرا باید آمریکا بخواد جنگنده قدیمی تولید کنه در حالی که اونا داران رو پروژه جنگنده نسل ۶ کار میکنن و تقریبا داره به تولید انبوه می رسه این جنگنده ها دارای یک هوش مصنوعی فوق سری هستند و بدنه اونا کاملا آیرو دینامیک ساخته شده که از نظر من این مدل جنگنده ها نسل ۶ قابلیت پنهانکاری فوق العاده ای هستند وبا تکنو لوژیهایه جدید می تو آنند در آسمان نا مرئی بشن . و ساختن f15 جدید برای فروش به اعراب که فقط پول به صلاح میدن ولی نمیدونن باهاش چیکار کنند…

  3. بهروزکیان گفته:

    آمریکاییها برای سر کیسه کردناعراب راه های زیادیدارنددربرنامههای فضایی هم ار ژاپن وانگیلیس والمان خیلی عقب افتاده ان سالهای اخیر سرمایه گزاری های زیادی در کشورهای منطقه داشته اند یک جور ولخرجی در مداخله سباسی در منتقه آسیا حتی چاههای نفت پلمپ شده را برای صادرات نفت با ز کردندتقریبا باید بپزیرند که از دنیا عقب افتادند.

  4. محمود گفته:

    از ایران عقب افتاده تر جایی نیست البته خلایق هر چه لایق وقتی ایرانی به ایرانی رحم نمیکنه چه توقع از جای دیگه ایرانی و دروغ کلک حق کشی حسادت از بین برده از ماست که بر ماست دنبال جای دیگه نباشید هر مشکلی هست تو داخل ایرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز