همکاری مشترک میگ و سوخو در ساخت جنگنده های نسل 6

لست سکند

دو شرکت بزرگ صنایع هوایی روسیه؛ میگ (MiG ) و سوخو( Sukhoi ) به طور مشترک در ساخت جنگنده های نسل ششم همکاری خواهند کرد.

به گزارش کاماپرس، رئیس شرکت های هواپیماسازی میگ و سوخو با اعلام این خبر افزود: این طرح که زیر نظر “شرکت متحد هواپیماسازی” روسیه (United Aircraft Corporation) انجام خواهد شد، رقبای جدی ای در اروپا و امریکا دارد.

ایلیا تارسنکو که از ابتدای سال میلادی جاری به طور همزمان بر دو غول هواپیماسازی روسیه ریاست می کند در گفتگو با ریانووستی گفت: “برای حفظ رهبری قدرتمند در صنعت نظامی هوایی، ما باید بهترین خصوصیت هایی را که امروزه در MiG و Sukhoi وجود دارد تحکیم کنیم و ساخت هواپیماهای نسل ششم جدید را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیب توانایی ها با اهداف و وظایف مشترک فرصتی فوق العاده برای یک جهش بزرگ رو به جلو در این حوزه است که شرکت های خارجی چنین توانایی هایی ندارند”

به گفته کارشناسان نظامی، جنگنده های نسل ششم در سرعت مافوق صوت، قدرت مانور فوق العاده و ویژگی های چند منظوره با نسل قبلی خود تفاوت بسیاری خواهند داشت که انتظار می‌رود در تولید این هواپیماها از مواد کامپوزیت و فن آوری های رادارگریز استفاده گسترده شود.

راز آسمان پایتخت

آیا دو میگ و سوخو در هم ادغام می شوند؟

تاراسنکو در پاسخ  حتمال ادغام این دو شرکت، می گوید: ما قصد نداریم این دو شرکت را در هم ادغام کنیم. مکتب مهندسی MiG و Sukhoi هر کدام به صورت مجزا کماکان به کار طراحی و توسعه هواپیماها ادامه می دهند. البته که از نظر هم افزایی اگر دو شرکت با هم ادغام شوند قطعا به روند توسعه و طراحی مشترک، انتقال فناوری و سایر فرایندها به عنوان بخشی از یک استراتژی واحد کمک خواهند کرد. با این حال ، من می خواهم یک بار دیگر به این موضوع تاکید کنم که هر یک از این دو مکتب طراحی و اصالت منحصر به فرد خود را حفظ خواهد کرد، که در پروژه های جدید سیستم های حمل و نقل سبک و سنگین مشاهده خواهد‌شد.

وی در خصوص نام محصول جدیدی که میگ و سوخو در آینده تولید خواهند کرد گفت:  برندهای MiG و Su به یک اندازه در جهان مشهور و گسترده هستند. هواپیماهای ما در بیش از 60 کشور جهان استفاده می شوند، بنابراین ، مطمئناً این هواپیماها با نام خودشان به شکوه و عظمت صنعت هوایی روسیه ادامه خواهند داد. در حال حاضر ایجاد نام جدید برای محصول مشترک این دو شرکت برنامه ریزی نشده است و من و همکارانم متقاعد شده ایم که این امر ضرورتی ندارد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “همکاری مشترک میگ و سوخو در ساخت جنگنده های نسل 6

  1. حسین ازارومیه گفته:

    کشورماچندسال است که ازقاهرعقب مانده هنوزهم نمیخادقاهررارونمای کندروسیه درساخت نسل ششم حرف میزندماازفانتوم دست برنداشتیم ماازلحاظ جنگند30سال ازکشورهاعقب هستیم تسلیحات فقط موشک نیست اگرکشورنیروی هوائ راارتقاع ندهدکشوربه مشکل جدی برمیخورد

  2. حسام گفته:

    اگر صنعت هوایی رو تو چند سال گذشته برسی کنیم میبینیم هر روز فاصله غرب و روسیه کمتر میشه و روزی میرسه که روسیه دست برتر رو داره
    البته هنوز خیلی مونده که به غرب برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز