پرتکرارترین سوالات گردشگران در سفر به آنتالیا

انتالیا-کاماپرس
ژیوار

آنتالیا در یک سال گذشته یکی از بهترین سال‌های گردشگری خود را ثبت کرده است؛ طبق داده‌های منتشرشده از سوی اداره فرهنگ و گردشگری آنتالیا، تنها از یک ژانویه تا 7 ماه می 2023، حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر به آنتالیا سفر کردند. در این بازه زمانی، گردشگران بین‌المللی به‌ویژه شهروندانی از آلمان، بریتانیا و یا حتی روسیه ترجیح داده‌اند که تعطیلات خود را در این شهر س‍پری کنند. در کنار شهروندان اروپایی، ایرانی‌های بسیاری نیز دوست دارند که در تابستان به این شهر ساحلی ترکیه سفر کنند؛ تاجایی‌که توانسته‌اند رده پنجم فهرست گردشگران بین‌المللی آنتالیا را به خود اختصاص دهند.

به گزارش کاماپرس، به همین دلیل همواره سئوالات بسیاری درباره زمان سفر به آنتالیا، انتخاب هتل و غیره در ذهن گردشگران وجود دارد که برای رسیدن به پاسخی دقیق، با علیرضا علی‌نژاد یکی از کارشناسان محتوا در آژانس مسافرتی نهال گشت گفت‌وگو کرده‌ایم.

آب‌وهوای آنتالیا برای سفر در تابستان مناسب است؟

آب وهوای آنتالیا مدیترانه‌ای و تابستان‌های آن گرم و خشک است. از آنجاکه اکثر هتل‌های آنتالیا یوآل و مجهز به استخر است، یکی از بهترین فصل‌ها برای رفتن به این شهر، ماه‌های تیر و مرداد است. در مجموع متوسط دما در روزهای گرم سال در این شهر ساحلی، به 36 درجه می‌رسد و در روزهای سرد به 5 درجه کاهش می‌یابد.

علی‌نژاد در گفت‌وگو با کاماپرس در پاسخ به این سوال که آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به آنتالیا است یا خیر، می‌گوید: بله؛ تابستان بهترین فصل برای سفر به آنتالیا است؛ چرا که بسیاری از مسافران تمایل به آفتاب گرفتن و رفتن به لب ساحل و استفاده از تفریحات آبی دارند؛ از این رو تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. همچنین از نظر تفریح‌های شبانه مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی، این فصل بهترین زمان سفر به شمار می‌رود.

آنتالیا - کاماپرس

دریان سفر امید

در آنتالیا چه ارزی به همراه داشته باشیم؟

در آنتالیا مسافر، محدودیتی در استفاده ارزهای کشورهای مختلف ندارد؛ اما بهتر است دلار و یورو به همراه داشته باشد و آن را به لیر تبدیل کند. هرچند خیلی از رستوران‌ها و مراکز خرید، دلار و یورو هم قبول می‌کنند و جالب اینکه در آنتالیا برخی از قیمت‌ها به یورو به مشتریان نمایش داده می‌شود. این پرسش کلیدی که در آنتالیا چه ارزی به همراه داشته باشیم، یکی از سوالات پرتکرار کاربران است که علی‌نژاد در پاسخ تاکید می‌کند: مسافران آنتالیا بهتر است مقداری لیر برای پرداخت مخارج عادی مثل کرایه تاکسی یا خرید بلیط اتوبوس و مترو به همراه داشته باشند. از طرفی با توجه به نوسانات قیمت ارز، به همراه داشتن دلار در آنتالیا الزامی است و باعث حفظ ارزش پول مسافر هم می‌شود.

برای انتخاب هتل در آنتالیا چه شاخص‌هایی را باید مدنظر قرار داد؟

یکی از جذابیت‌های آنتالیا، هتل‌های آن است. امکانات هتل‌های all و uall این شهر به اندازه‌ای کامل است که عموما گردشگران فرصت خارج شدن از هتل را ندارند. امکانات تفریحی این هتل ها، تمام نیازهای مسافران را پوشش می‌دهد. البته هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره آنتالیا هم محبوب است و هر شخصی با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌تواند هتلی را برای اقامت در این شهر ترکیه انتخاب کند.

در همین زمینه علی‌نژاد می‌گوید: مسافران لازم است خدمات هتل‌های all و uall را در نظر بگیرند و به معیارهایی مانند ساحل اختصاصی و برنامه‌های تفریحی در ساحل توجه کنند. همچنین موقعیت هتل و نزدیکی به منطقه لارا در مرکز شهر یا منطقه بِلِک که یک منطقه لوکس و خلوت حساب می‌شود، بسیار پراهمیت است. در اینجا باید گفت که برای مثال منطقه کِمِر که یک ساعت از شهر فاصله دارد و کوهستانی محسوب می‌شود و دارای ساحل اختصاصی است، خلوت‌تر از بقیه مناطق آنتالیا است. همچنین در فصل‌هایی که هوا رو به سردی می‌رود، مثل اوایل بهار یا فصل پاییز، وجود استخر آب گرم در هتل فاکتور مهمی محسوب می‌شود.

سفر به آنتالیا با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

اغلب مسافران در سفر به آنتالیا به فاکتورهایی مانند امنیت، حمل و نقل و  میزان بودجه توجه می‌کنند و ترجیح می‌دهند سفری بدون ریسک و راحت را تجربه کنند. به گفته اکثر آژانس‌های مسافرتی سفر با تور به آنتالیا ویژگی‌های خاص خود را دارد و انجام فرآیندهایی مانند رزور هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت و تهیه مدارک به عهده آژانس است. کارشناس محتوای آژانس نهال گشت نیز تاکید می‌کند، قطعا سفر با تور مزیت‌های بیشتری برای مسافر دارد.

بیشتر بخوانید:

برای سفر به آنتالیا چند روز اقامت کافی است؟

مدت زمان سفر به آنتالیا بسیار شخصی است اما عموما آژانس‌های گردشگری تورهای 5 و یا 7 روزه را برای این مقصد پرطرفدار در نظر می‌گیرند. علیرضا علی‌نژاد در خصوص اینکه چند روز اقامت در آنتالیا کافی است، می‌گوید: تورهای آنتالیا معمولا یک هفته‌ای برگزار می‌شوند و همین مدت هم برای تفریح‌ و گشت‌وگذار در این شهر مناسب است.

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بهتر است یا ترک؟

دو شرکت ماهان و ایران‌ایر پروازهای بسیاری را به مقصد آنتالیا در طول هفته انجام می‌دهند. این پروازها معمولا در اسپارتا و یا فرودگاه سلیمان دمیرل به زمین می‌نشینند. پرواز تا فرودگاه اسپارتا سه تا چهار ساعت طول می‌کشد و حدود سه ساعت سفر زمینی از اسپارتا به آنتالیا را نیز باید به این مدت اضافه کرد. در مورد ایرلاین‌های خارجی هم می‌توان به ترکیش ایرلاین، آنادولوجت، پگاسوس ایرلاین و سان اکسپرس اشاره کرد که در فرودگاه آنتالیا فرود می‌آیند.

اما در پاسخ به این پرسش کلیدی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بهتر است یا ترک، این کارشناس توضیح می‌دهد: هر کدام از پروازها، مزیت‌های خودشان را دارند. پروازهای ایرانی به صورت غیرمستقیم و به مقصد شهرهای اطراف آنتالیا یعنی اسپارتا و دنیزلی برگزار می‌شوند و به‌خاطر همین ارزان‌تر از پرواز ایرلاین‌های ترکی هستند. البته از اسپارتا و دنیزلی با یک ترانسفر زمینی (ماشین ون) حدود ۴ ساعت به آنتالیا راه است. اما مزیت پروازهای ترک این است که مستقیم در فرودگاه آنتالیا می‌نشیند و آن مسیر ۴ ساعته با ون حذف می‌شود.

جاذبه‌های تفریحی آنتالیا کدام‌اند؟

آنتالیا یکی از شهرهای پرطرفدار گردشگری است. پارک ملی کوپرولو چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای دارد. در این پارک امکانات تفریحی مانند قایق‌سواری نیز برای مسافران فراهم است. یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر، چشمه کارست، تله‌کابین کوه تحتلی و آبشار و رودخانه ماناوگات است که هرکدام در نوع خود بی‌نظیر هستند. علی‌نژاد نیز در گفت‌وگو با کاماپرس می‌گوید: آبشارهای خارج از شهر، طبیعت‌گردی، سافاری، تورهای یک روزه از جمله جاذبه‌های تفریحی داخل و خارج از آنتالیا به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز