پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به تایلند

تور تایلند-کاماپرس
ژیوار

با شروع تابستان و كاهش شديد قيمت‌ها در تايلند به‌دليل گرمای هوا، سفر به شهرهای مختلف اين كشور رونق می‌گیرد و خیلی از آژانس‌های مسافرتی با ارائه تورها و پکیج‌‌های مختلف خدمات خوبی را به مسافران عرضه می‌کنند. در این بین بسیاری از متقاضیان، سفر اولی هستند و با مجموعه‌ای از پرسش‌ها در خصوص جزییات تور و ویژگی‌های سفر به این کشور پر رمز و راز روبه‌رو می‌شوند. بنا به اهمیت موضوع با نوید رضاییان، کارشناس فروش آژانس مسافرتی آویسا الهه باستان، درباره سوالات پرتکرار مسافران تايلند گفت‌وگو كرديم.

چه زمانی به تایلند سفر کنیم، بهتر است؟

آب و هوای تایلند در تابستان گرم و شرجی است؛ زیاد هم فرقی نمی‌کند به کدام شهر تایلند سفر کنید، حتی اگر به بانکوک هم بروید، این هوای شرجی را حس خواهید کرد. در دیگر شهرهای این کشور نیز شرایط به‌همین صورت است. گرما در کنار شرجی بودن هوا ممکن است، مسافران را اذیت کند. در انتهای فصل همچنین باران‌های شدید موسمی نیز به این مشکل اضافه خواهد شد.

به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به تایلند از بهمن تا فروردین ماه است. از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت هم هوا به‌شدت گرم است و حتی دما تا 40 درجه هم می‌رسد. به این نکته هم توجه داشته باشید که در ماه‌های موسمی کمی هوا خنک‌تر می‌شود و تقریبا از مهر ماه تا اواسط اسفند به تدریج رطوبت هوا کاهش می‌یابد.

در این میان، رضاییان در پاسخ به این دغدغه کاربران که آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به تایلند است یا خیر، در گفت‌وگو با کاماپرس تاکید می‌كند: در تمام طول سال آب‌وهوای تایلند به یک‌صورت (گرم و شرجی) است و از نظر بارش‌ها، در تابستان بارندگی بیشتری را نسبت به ماه‌های دیگر شاهد هستیم و هرچه هم به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم، بارندگی‌ها کاهش می‌یابد. البته اغلب بارندگی‌ها به صورت موسمی است.

در سفر تایلند چه ارزی را به‌ همراه داشته باشیم؟

همانطور که می‌دانیم واحد پول تایلند بات است و مسافران تایلند بهتر است در بدو ورود کمی بات همراه خود داشته باشند. اما اگر نتوانستید بات تهیه کنید، نگران نباشید چراکه در تمامی فرودگاه‌ها و در تمامی شهرهای توریستی به‌وفور صرافی وجود دارد و دلار آمریکا به راحتی در این کشور تبدیل به بات می‌شود. برای تبدیل پول هم می‌توانید به صرافی‌های بانکی بروید و هم کیوسک‌ها و کانترهای زیادی در این کشور، ارز مسافران را تبدیل و به اصطلاح چنج می‌کنند.

دریان سفر امید

کارشناس فروش آژانس مسافرتی آویسا الهه باستان هم در این باره می‌گويد: برای سفر به تایلند، همراه داشتن دلار الزامی است؛ اما مسافر هرگز نبايد دلار را در فرودگاه‌های تایلند تبديل کند، بلکه بهتر است ارز خود را در صرافی‌های داخل شهر تبدیل به بات کند.

تور تایلند-کاماپرس

برای انتخاب هتل مناسب، چه نکاتی را باید درنظر گرفت؟

بدون شک انتخاب هتل برای هر مسافرتی مهم است اما در تایلند به‌واسطه تفاوت شهرها بایکدیگر، هتل‌های با سبک‌های مختلف و البته قیمت‌های متفاوت وجود دارد. برای مثال، در جزیره پوکت با سواحل چشم‌نواز، هتل‌های دنجی وجود دارد که برای تمامی مسافران اقامت در آنان جذاب هستند. در اینجا برای نمونه می‌توانه به هتل 5 ستاره زنجیره‌ای پانوا اشاره کرد که استخری بزرگ قوس‌دار در آن ساخته شده است. این استخر در فضای بسته شیشه‌ای در نزدیکی سوئیت‌ها طراحی شده به‌گونه‌ای که مهمان‌ها از اتاق خواب وارد استخر می‌شوند. البته خیلی از مسافران اقامت در هتلی لوکس‌تر را ترجیح می‌دهند و مثلا می‌خواهند در برج هتل “بانیان تری” که لوکس‌ترین هتل در بانکوک است، اتاقی را رزور کنند. با این اوصاف مسافران در انتخاب محل اقامت خود در تايلند گزینه‌های متنوعی را پیش‌رو دارند؛ اما انتخاب هتل و اقامتگاه در تایلند، دارای شاخص‌هایی است که اتفاقا یکی از سوالات پرتکرار کاربران نیز محسوب می‌شود و رضاییان در این‌باره اشاره می‌کند: دسترسی و موقعیت مکانی هتل نسبت به ساحل سنجیده می‌شود. همچنین سلیقه شخصی و کیفیت صبحانه و نظافت هتل هم در انتخاب هتل نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در تایلند سفر انفرادی جذاب‌تر است یا سفر گروهی با تور؟

تایلند کشور جاذبه‌ها است و برای آشنایی با این جاذبه‌ها مسلما همراه بودن راهنما و لیدری که مسافران را با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا کند، توفیقی دو چندان خواهد بود. اما بسیاری از مسافران بین سفر با تور و یا سفر شخصی مردد هستند. رضاييان در اين‌باره می‌گويد: سفر به همراه تور مناسب‌تر است، چراکه تمامی ترانسفرها از قبل به قیمت مناسب رزرو شده و در صورت بروز هر مشکلی، تور لیدر و آژانس مسافرتی، پشتیبان مسافر در تمام طول سفر خواهد بود. مهمتر از همه اینکه پروازی که در پكيج تور است، پرواز چارتری به حساب می‌آید و قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به پرواز سیستمی دارد. در هر صورت رزرو تور کامل، قیمت به‌صرفه‌تر و خدمات بیشتر و دردسر کمتری به نسبت سفر به صورت شخصی دارد.

برای دیدن جاذبه‌های تایلند چند روز کافی است؟

اماکن تاریخی و مذهبی تایلند، بازارهای آبی و تفریحات دریایی این کشور خاص و منحصربه‌فرد است، تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های تایلند به قدری غنی است که به کشور ماجراجویان شهرت دارد. سفر به این کشور و بازدید از حیات‌وحش آن، تفریحات شبانه، معابد بودایی و کافه‌های ساحلی تجربه لذت‌بخشی برای مسافران رقم می‌زند. پس با وجود جاذبه‌های بی‌شمار این کشور شاید سفری 5 و یا 6 روزه کافی نباشد. اما اگر می‌خواهید تنها به پوکت و ساموئی سفر کنید، 7 روز اقامت کافی است. برای بانکوک و پاتایا هم بهتر ایت بین 6 تا 8 روز برنامه سفر بچینید.

رضاییان در گفت‌وگو با کاماپرس در خصوص مدت زمان اقامت در تایلند تاکید می‌کند که معمولا پکیج‌های تایلند به صورت 7 شب و رزور و به صورت یک شهر و ترکیبی از چند شهر است. اما انتخاب پکیج بستگی به پیشنهاد و بودجه مسافر دارد. ترجیحا برای سفر به یک شهر 7 شب، مناسب است و برای سفر به چند شهر و رزرو پکیج‌های ترکیبی، حداقل 10 شب را برای رزور باید در نظر گرفت.

کدام خطوط هوایی برای سفر به تایلند بهترین گزینه است؟

ارائه خدمات مطلوب پرواز در کنار هتل برای خیلی از مسافران در اولویت است؛ اینکه در حین پرواز، سفر راحت و بدون دردسر و توقف داشته باشند، دغدغه مهمی تلقی می‌شود. برخی از خطوط پرواز، در طول سفر چندین بار توقف دارند که همین طولانی شدن مدت زمان سفر، گلایه‌های مسافران را در پی دارد.

در همین راستا، کارشناس فروش آژانس مسافرتی آویسا الهه باستان می‌گويد: تنها ایرلاین ایرانی که در مسیر تهران-تایلند فعالیت دارد، هواپیمایی ماهان و تنها پرواز مستقیم متعلق به این ایرلاین است. دیگر ایرلاین‌ها از جمله ایرلاین‌های عربی و ترکی نیز در این خط هوایی فعالیت دارند، ولی با توجه به توقف آن‌ها در کشور دوم، طول پرواز بیشتر می‌شود. در عين حال، بعضی از آنها قیمت اقتصادی‌تری نسبت به ایرلاین ایرانی ارائه می‌دهند. اما از سوی ذیگر، ایرلاین قطر و امارات خدمات بیشتر و همچنین قیمت بالاتری دارند. در مجموع پیشنهاد ما سفر با ایرلاین ایرانی است، زیرا طول مسیر کمتر، خدمات مناسب و قیمت بهتری دارند و در مسیر هم توقف ندارند.

تور تایلند-کاماپرس

در تایلند بازدید از کدام جذابیت‌ها برای مسافران در اولویت است؟

یکی از مهمترین دلایل سفر به تایلند، بازدید از جزایر دیدنی این کشور است و در این میان جزیره جیمز باند یکی از محبوب‌ترین جزیره‌ها برای گردشگران ایرانی است. این جزیره در شمال غربی خلیج فانگ‌نگا واقع شده و یکی از تفریحات مفرح و فراموش‌نشدنی در تایلند محسوب می‌شود. همچنین از دیگر جاذبه‌های توریستی شهر پوکت که سالانه ایرانی‌ها زیادی به آن می‌روند، می‌توان به دهکده فیل‌ها و بازارهای شناور هم اشاره کرد.

رضاییان درباره تجربه سفری به‌یادماندنی می‌گوید که در طول سال فستیوال‌های جذابی از جمله جشن آب و فول‌مون در این کشور برگزار می‌شود و این جشنواره‌ها گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، بازدید از بیگ بودا و معابد، رفتن به ساحل و آفتاب گرفتن، کافه و کلاب‌های متنوع نیز بسیار جذاب است. همچنین اقامت و یا گشت یک روزه به جزیره‌های مختلف که طبیعت بسیار فوق العاده‌ای دارند، از دیگر جاذبه‌های گردشگری تایلند به شمار می‌رود. البته مسافران این را هم در نظر بگیرند که می‌توانند تورهای آپشنالی که توسط تور لیدر پیشنهاد می‌شود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آژانس مسافرتی آویسا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز