پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به گرجستان

سفر به گرجستان-کاماپرس
ژیوار

تاریخ غنی، زندگی شبانه شگفت‌انگیز، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، کوه‌های جذاب و دیدنی قفقاز، شهرهای سرسبز کنار دریاچه و رودخانه و کلیساهای نفیس از عمده‌ترین دلایل سفر گردشگران به گرجستان است. در سال 2023، تعداد مسافران ورودی به گرجستان 7 میلیون و 100 هزار نفر بوده که 30.3 درصد بیشتر از آمار سال قبل است و بیشترین درآمد، متعلق به مسافران گروه سنی 31 تا 50 بوده است.

در سفر به گرجستان پرسش‌هایی از سوی گردشگران مطرح شده که کاماپرس در گفت‌وگو با وحید ملک‌لو، کارشناس فناوری آژانس مسافرتی رادین گشت، پرتکرارترین سوالات را در میان گذاشته است.

آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به گرجستان است؟

تابستان زمان خوبی برای سفر به گرجستان است، به خصوص برای فعالیت‌های ساحلی و پیاده روی در کوه. از اواخر ماه مه تا آگوست، جزایر حائل گرجستان یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان ساحل به شمار می‌رود. جولای و آگوست ماه‌های مناسب پیاده‌روی در کوه‌های قفقاز هستند، زمانی که مسیرها پس از آب شدن برف باز می‌شوند. در مجموع تابستان‌های گرجستان گرم و مرطوب است و دمای هوا گاهی به 32 درجه هم می‌رسد. طبق نظر گردشگران بهار و پاییز هوای گرجستان معمولاً دلپذیرتر است و ازدحام کمتری را در شهرها و خیابان‌های این کشور می‌بینید.

ملک‌لو نیز در این رابطه توضیح می‌دهد: ماه ژوئیه تا اگوست برای تفریحات ساحلی و کوهنوردی مناسب است و به عنوان فصل طلایی این کشور شناخته می‌شود. بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به گرجستان را ماه ژوئیه تا اگوست (تیر و مرداد) معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در گرجستان کدامند؟

میانگین نرخ روزانه هتل، میانگین مدت اقامت، میانگین خدمات دهی هتل و نزدیکی به مرکز شهر از جمله ویژگی‌هایی است که بسیاری از گردشگرانی که به گرجستان سفر کرده‌اند برای انتخاب هتل آنها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. ملک‌لو نیز تمیزی هتل و دسترسی آسان به مراکز خرید و مکان‌های پر بازدید را از جمله مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در گرجستان عنوان می‌کند.

سفر با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

در سفر به گرجستان مدت زمانی که قر ار است آنجا بمانید را در نظر بگیرید بعد با توجه به اینکه با تور و یا به صورت شخصی به این کشور سفر می‌کنید، به برنامه ریزی بپردازید. اگر وقتتان کم است یا به تنهایی سفر می‌کنید، یک تور گروهی می‌تواند گزینه خوبی باشد. به عنوان مثال، یک تور گروهی به کازبگی در گرجستان معمولاً 10 تا 12 ساعت طول می‌کشد، اما انعطاف پذیری زیادی را از نظر خدمات ارائه نمی‌دهد.

ملک‌لو هم پاسخی مشابه دارد و سفر با تور را برای گرجستان به مسافران پیشنهاد می‌کند.

برای سفر تفریحی خانوادگی چند روز اقامت در گرجستان کافی است؟

طبق تجربه برخی مسافران، در سفر به گرجستان حداقل باید 5 روز در این کشور اقامت داشته باشید تا فرصتی برای کشف مکان‌های جالب برایتان فراهم شود. در روز اول سفر به این کشور می‌توانید از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده با معماری جذاب و کافه‌ها دیدن کنید. بازدید از بازارهای توریستی و خرید سوغات را به روز دوم سفر خود موکول کنید و در روز بعد از عبادتگاه پادشاهان و کلیساها و صومعه‌ها نیز دیدن کنید. این فقط یک برنامه سفر سه روزه به پیشنهاد گردشگران است که شاید در روند اقامت در این کشور به دردتان بخورد.

اما ملک‌لو هدف سفر و میزان هزینه شخصی را در تعداد روزی که قصد دارید در گرجستان باشید مهم ارزیابی می‌کند.

گرجستان-کاماپرس

برای انتخاب پرواز، شرکت های هواپیمایی ایرانی بهتر است یا دیگر شرکت‌ها؟

انتخاب پرواز همواره یکی از دغدغه‌های گردشگران در سفر به گرجستان است که این کارشناس آژانس مسافرتی رادین گشت در این باره به «اولویت ساعت پرواز» اشاره می‌کند.

جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در گرجستان

تفریحات تابستانی گرجستان جذاب و پرشمار است. می‌توانید در اطراف فانوس دریایی در جزیره تایبی کایاک سواری کنید، در دریاچه اوکونی ماهی بگیرید، یا در پارک آبی ایستگاه مارینا در هتل ریجز ریزورت و یا کنار دریاچه چاتوج قدم بزنید. همچنین از آکواریوم جورجیا در آتلانتا یا باغ وحش آتلانتا دیدن کنید.

ملک‌لو نیز در پاسخ به این سوال پرتکرار گردشگران از قلعه ناریکالا (Narikala)، کلیسای جامع تثلیث، باغ گیاهشناسی، حمام‌های گوگرد، پل صلح، بازدید از قلعه راباطی در آخالتسیخه، بازدید از خیابان روستاولی و بازدید از باغ وحش تفلیس نام می‌برد.

جاذبه‌های تفریحی گرجستان برای بازدید یک روزه

اکثر گردشگران تمایل دارند بدانند در اطرف گرجستان جاذبه‌های گردشگری وجود دارد یا نه که ملک‌لو در این باره توضیح می‌دهد: پارک آبی جینو پارادایس که بزرگ‌ترین پارک آبی گرجستان است یکی از بهترین مکان‌های گردشگری این کشور است. مجموعه لبوسکی؛ جایی است که می‌توان در آن به طور همزمان از چند تفریح متفاوت استفاده کرد. بالن سواری؛ فرصتی برای تماشای تمامی شهر از بالاترین نقطه را برایتان فراهم می‌کند. شهربازی متاتسمیندا که شهربازی واقع در ارتفاعات است در نزدیکی واقع شده و امکان بازدید از آن را دارید. پیست اتومبیل رانی کارتینگ که فرصتی مناسب برای بازی‌های رقابتی است، پارک رایک که مکان مورد علاقه عکاسان است، تماشای حیوانات خاص و جذاب مانند فیل هندوستان در باغ وحش تفلیس و تفریحات آبی در یورو پارک که یکی از مهیج‌ترین مکان‌ها برای کودکان است از دیگر جاذبه‌های تفریحی گرجستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : رادین گشت پایتخت
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز