پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به مالزی

سفر به مالزی-کاماپرس
ژیوار

یکی از بهترین کشورها برای سفر، به‌ویژه در تابستان قطعا مالزی است. این کشور در سه ماهه نخست سال 2024 حدودا 5 میلیون و 800 هزار نفر گردشگر را جذب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی 32 درصدی را نشان می‌دهد. مالزی به دلیل جاذبه‌های گردشگری همواره جز کشورهای پربازدید است؛ به‌طوریکه در سال 2019 رکورد گردشگران بین‌المللی این کشور با بیش از 26 میلیون نفر شکسته شد و در بین کشورهای آسیایی رتبه چهارم ورود مسافر را به خود اختصاص داد.

ارتباطات گردشگری مناسبی بین دو کشور ایران و مالزی برقرار است و در سال‌های گذشته ایرانیان بیشماری شهرهای پرجاذبه این کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اند. از طرفی تنوع فرهنگی، حیات وحش منحصربه‌فرد، موقعیت جغرافیایی، بازارهای محلی و هتل‌ها و اقامت‌های تفریحی و لوکس، این کشور را بین ایرانی‌ها محبوب و پربازدید کرده است؛ اما همواره چه بین کسانی که سفر اولی هستند و چه گردشگرانی که تجربه سفر به این کشور را دارند، پرسش‌هایی مطرح می‌شود.

کاماپرس در همین زمینه سوالات پرتکرار گردشگران درباره سفر به مالزی را با مهسا رحیمی، مدیرعامل آژانس مسافرتی نیک‌سام سفر در میان گذاشته و به دغدغه مسافران پاسخ داده است.

آیا تابستان زمان مناسبی برای سفر به مالزی است؟

مالزی فاصله زیادی از خط استوا نداشته و آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. دما در اکثر ماه‌های سال 30 درجه بوده و از آن جایی که رطوبت در مالزی بالا است، باید در هر فصلی انتظار بارش را داشته باشید. اما در تمام طول سال از تفریحات ساحلی این کشور می‌توان لذت برد. طبق گزارش‌ها، در مناطق پنانگ و لنگکاوی و ساحل غربی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش‌های سیل‌آسایی را شاهد خواهید بود؛ در حالی که در همان زمان در سواحل شرقی، بارش‌ها در کمترین حالت ممکن است و برای کسانی که به بارش علاقه‌ای ندارند، این ماه‌ها بهترین زمان سفر به مالزی و اقامت در مناطق شرقی و سواحل شرقی است.

اما شهر کوالالامپور تقریبا در تمام طول سال گرم و مرطوب است. بهترین زمان سفر به مالزی می‌تواند بهار (از ماه مارس تا می) باشد؛ زیرا در این فصل بارش‌ها کمتر است. ولی در هرصورت گردشگران از به همراه داشتن چتر در سواحل و لباس‌های خنک غافل نباشند. فصل تابستان در مالزی از ژوئن آغاز می‌شود و تا اگوست ادامه دارد. برای کسانی که با گرما و رطوبت مشکلی ندارند، این فصل بهترین زمان رفتن به مالزی است چراکه بارش هم در این فصل کمتر می‌شود.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

رحیمی در پاسخ به این سوال کاربران که آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به مالزی است یا خیر؟ تاکید می‌کند: بله یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به مالزی با توجه به قیمت پایین آن، تابستان است.

 در سفر به مالزی چه ارزی به همراه داشته باشیم؟

واحد پول مالزی، رینگیت است که به صورت RM نشان داده شده است. یک دلار هم تقریباً معادل 4.66 رینگیت است. در مورد صرافی و چنچ دلار در مالزی هم نگران نباشید چراکه تعدا زیادی صرافی در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد که می‌توانید پول خود را تبدیل کنید. پوند استرلینگ و دلار آمریکا مفیدترین ارزهای خارجی در مالزی هستند. در فرودگاه و هنگام ورود به این کشور، دستگاه‎‌های خودپرداز و صرافی‌های زیادی هستند که کار شما را برای تبدیل ارز راحت می کنند. اگر هم می‌خواهید قبل از رسیدن پول خود را تغییر دهید، توجه داشته باشید که نرخ‌ها به خوبی نرخ‌هایی که در مالزی دریافت می‌کنید، نخواهد بود.

اینکه در سفر به مالزی چه ارزی به همراه داشته باشیم از مهمترین سوالات گردشگران است که آن را با مدیرعامل آژانس مسافرتی نیک سام سفر در میان گذاشتیم. او در پاسخ اظهار می‌کند: در سفر به مالزی مسافران بهتر است دلار به همراه داشته باشند.

سفر به مالزی-کاماپرس

بهترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در مالزی چیست؟

باتوجه به ورود گردشگران به مالزی، بازار هتل‌های این کشور و اقامتگاه‌های لوکس آن، درحال رشد است. طبق اطلاعاتی که از سمت مسافران در شبکه‌های مجازی در خصوص انتخاب هتل نوشته شده، گردشگران اقامتگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که از لحاظ فرهنگی، شیوه‌های سازگار با محیط‌زیست و غذاهای محلی با ذائقه و سلیقه آنها هم‌خوانی داشته باشد. در چند سال اخیر بوتیک هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس مالزی نیز، تجربه خاصی را برای مسافران رقم زده است. همچنین اکثر مسافران بعد مسافتی هتل تا فرودگاه، تا مراکز خرید و مرکز شهر را مورد توجه قرار می‌دهند تا هزینه‌های جانبی‌شان کاهش پیدا کند.

در همین رابطه رحیمی هم با این گروه از گردشگران موافق اشت و بهترین شاخص برای انتخاب هتل در مالزی را نزدیکی به مرکز شهر عنوان می‌کند.

سفر با تور به‌صرفه‌تر است یا به صورت شخصی؟

اگر به صورت مجردی قصد سفر به مالزی را دارید باتوجه به تجربیات گفته شده مسافران، بهتر است با تور به مالزی بروید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید، می‌توان به صورت شخصی هم به این کشور سفر کرد. به بیان دیگر، زمانی که دو یا چند نفر با هم سفر می‌کنند، رزرو تاکسی و راهنما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. سفر با تور مزیت‌های زیادی برای مسافر دارد، از امنیت گرفته تا کاهش هزینه‌ها. اما یکی از بهترین دلایل داشتن تور لیدر در مالزی، آگاهی از فرهنگ و تاریخ این کشور است.

مدیرعامل نیک‌سام سفر، در رابطه با این دغدغه گردشگران که سفر با تور به‌صرفه‌تر است یا به صورت شخصی؟ سفر با تور را به مسافران پیشنهاد می‌کند.

برای سفر تفریحی خانوادگی چند روز اقامت در مالزی کافی است؟

مالزی به اندازه‌ای دیدنی است که حتی در روزهای گرم هم می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. برای تجربه جنگل‌های بارانی غنی از حیات‌وحش، استراحت در سواحل شنی سفید و غواصی در دریای سولو، 5 روز اقامت کافی است. چهار یا پنج روز به شما زمان کافی برای کشف کوالالامپور و اطراف آن را می‌دهد. اما اگر بیشتر زمان دارید، طی 7 تا 10 روز می‌توانید در صخره‌های مرجانی جزایر لاک پشت غواصی کنید. در مجموع کسانی که به ماجراجویی، سواحل، فرهنگ، تاریخ و حیات وحش علاقه دارند، باید مدت زمان بیشتری را در مالزی باشند. در این میان رحیمی در پاسخ به این سوال پرتکرار گردشگران به کاماپرس، می‌گوید 6 روز اقامت در مالزی زمان مناسبی است.

آیا مالزی برای سفرهای مجردی دخترانه، مقصد امنی است؟

طبق نظرسنجی صورت گرفته، مالزی به‌طور کلی برای مسافران زن که به صورت انفرادی سفر می‌کنند، کشور امنی است. سطح بالایی از امنیت در شهرهای اصلی و مناطق توریستی مالزی وجود دارد که امکان سفر را برای دختران مجرد فراهم می‌کند. مناطق پر نور و شلوغ مانند مقاصد خرید عموماً ایمن هستند، اما در مناطق کم جمعیت کمی باید حواس‌تان را جمع کنید؛ به خصوص اگر شب هنگام قصد پیاده‌روی را دارید، از مکان‌های بدون نور و از جدال با محلی‌ها خودداری کنید. رحیمی نیز مالزی را برای سفر مجردی دخترانه مقصدی ایمن تلقی می‌کند و می‌گوید: نباید نگران این بود که کسی مورد اذیت و آزار قرار بگیرد.

جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در مالزی کدام است؟

جزایر مالزی به اندازه‌ای شگفت انگیز است که به یک‌بار بازدید از آنها بسنده نخواهید کرد. برای مثال جزیره لانکایان بهشت ​​غواصی است، در جزیره ردانگ صخره‌های مرجانی را به نظاره خواهید نشست و در جزیره پنانگ از غذاهای محلی لذت خواهید برد. غارهای باتو، پارک ملیکه Gunung Mulu یکی از نمادهای طبیعی مالزی است. همچنین کوه کینابلو و مراکز خرید بزرگ و لاکچری، از دیگر جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در مالزی به شمار می‌روند. مدیرعامل نیک سام سفر، نیز درباره این سوال پرتکرار گردشگران، مراکز خرید، آکواریوم و شهربازی را به مسافران پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : نیک سام سفر
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز