غذاهایی که باید در مالزی حتما امتحان کنید

تور لحظه آخری-کاماپرس

فرهنگ غذایی کشور مالزی بسیار متنوع بوده و می‌توان رنگ و بویی از غذاهای هندی، چینی، مالایی و قومیت‌های دیگر را در آن پیدا کرد. گردشگران می‌توانند در تور مالزی، طعم‌های شگفت‌انگیزی از غذاهای متنوع را بچشند و با فرهنگ و ذائقه غذایی مردم این کشور بیشتر آشنا شوند.

کاماپرس در این گزارش استثنایی‌ترین غذاها در تور مالزی را معرفی ‌کرده است. 

ناسی لمک (Nasi Lemak)

این غذای مالزیایی به عنوان غذای ملی در نظر گرفته می‌شود و یکی از بهترین غذاها برای طرفداران برنج است. این غذا در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما هر جزء آن نیاز به مقدار قابل توجهی آماده­‌سازی دارد. در این غذا برای پخت برنج، به جای آب از شیر نارگیل استفاده می‌شود.

دورچین‌های این غذا بسته به اینکه در کدام یک از شهرهای این کشور سرو می‌شود، متفاوت است، اما به طور کلی از تخم مرغ آب‌پز، سامبال (سس چیلی)، سبزیجات، گوشت، مرغ، خورشت کاری، غذاهای دریایی و نظایر آن در این غذا استفاده می‌شود. ناسی لمک به عنوان یک میان وعده صبحانه فراهم می‌شود، اما امروزه تمامی رستوران‌های مالزی، آن را در همه ساعات روز آماده می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

روتی کانای (Roti Canai)

روتی کانای، یک صبحانه کلاسیک مالزیایی بوده که در واقع اصالت آن به هند باز می‌گردد. این خوراک ترد و خوشمزه در هر وعده از روز سرو می‌شود، اما نوش جان کردن آن در صبح همراه با سس مخصوص لذت دیگری دارد.

خمیر این نان با آرد، تخم مرغ و کره آب شده درست می‌شود که حالت کشسانی فوق‌العاده‌ای دارد و آن را در ماهی­تابه سرخ می‌کنند و ظاهر آن همچون کروسان، ترد و همراه با بافت درونی نرم آماده می‌شود.

در بعضی از قسمت‌های کشور مالزی، برای تهیه این نان، از موز و میوه‌های متنوع استفاده می‌شود که طعم و عطر دیگری به آن می‌بخشد و لذت آن را چند برابر می‌کند. اگر از افرادی هستید که دوست دارید طعم نان‌های گوناگون را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور مالزی یا سنگاپور حتما این صبحانه را امتحان کنید.

چار کوای کاک (Char Koay Kak)

چار کوای کاک به غذایی گفته می‌شود که با کیک تربچه (آرد برنج بخارپز، آب و دایکون سفید خرد شده) سرخ شده با تخم مرغ، تربچه، جوانه لوبیا و چاشنی تهیه می‌شود. این یک غذای آسان و محبوب است و بسیاری از مردم در مالزی طرفدار آن هستند؛ به طوری که این غذا در غرفه‌های ساده دستفروش تا گران‌ترین رستوران‌های چینی سرو می‌شود.

می گورنگ ماماک (Mee Goreng Mamak)

طعم این غذا برای دوستداران نودل، عالی و شگفت‌انگیز است. در زبان مالایی به Mee، نودل و به گورنگ، سرخ شده می‌گویند. در واقع می گورنگ یک نوع نودل سرخ شده است.

می گورنگ ماماک، یکی از غذاهای خیابانی محبوب مالزیایی است که طعم تند آتشین آن می‌تواند برای دوستداران طعم تند، تجربه‌ای جدید و عالی باشد. پایه اصلی این غذا نودل بوده که همراه با سیب زمینی آب‌پز، سس سویا، سبزیجات، توفوی سرخ شده، جوانه لوبیا، تخم مرغ و پودرکاری آماده و سرخ می‌شود. همچنین در برخی از قسمت‌های مالزی، همراه با این نودل تند، ماهی مرکب، گوشت گاو، مرغ یا میگو نیز سرو می‌شود.

هوکین می (Hokkien Mee)

هوکین می، یکی از پرطرفدارترین غذاهای مردم شهر کوالالامپور است. این غذا با رشته‌فرنگی‌های پخته شده در سس سویا همراه با گوشت قرمز، کلم، کیک ماهی و ماهی مرکب آماده می‌شود. همچنین از گوشت سرخ شده برای تزئین آن استفاده می‌کنند.

مردم مالزی این غذا را در موقعیت‌های مختلف همچون جشن‌ها و مراسم‌های بزرگ و مهم سرو می‌کنند. این غذا به قدری معروف و محبوب است که اگر در سفر به مالزی، آن را نخورید، انگار هیچ‌گاه به این کشور سفر نکرده‌اید.

سفر به مالزی با تورهای گردشگری “ایوار”

آژانس گردشگری ایوار با داشتن 20 سال سابقه، مرجعی برای انتخاب بهترین تورهای خارجی آسیایی و اروپایی به­شمار می‌رود. تور مالزی پاییز و زمستان ایوار، گردشگران را به سفری هیجان‌انگیز در دل طبیعت، بهترین رستوران‌ها، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های دیدنی فرهنگی – تاریخی مالزی دعوت می‌کند و سفری به یاد ماندنی و شیرین را برای آنان رقم می‌زند.

متقاضیان تور مالزی می‌توانند با مراجعه به وبسایت www.eavar.com از ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده از سوی آژانس معتبر ایوار اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز