پرتکرارترین سئوالات گردشگران درباره سفر به ژاپن

مجتبی سادات - کاماپرس
ژیوار

در سفر به ژاپن سنت‌های چندصد ساله، معابد باستانی، نوآوری‌های فنی شهرهای فوق‌ مدرن، آیین‌های باستانی، زیارتگاه‌ها و چشمه‌ها را خواهید دید؛ اما جالب است بدانید طبق نظر گردشگران، رایج‌ترین دلیلی که آنها را برای بازدید از ژاپن ترغیب می‌کند، امتحان کردن غذاهای محلی است. اپیدمی کرونا تاثیر منفی بالایی بر تعداد گردشگران ورودی به این کشور داشت، بعد از آن با شیب آهسته صنعت گردشگری ژاپن دوباره رونق گرفت و اکنون جز کشورهای پربازدید به شمار می‌رود؛ به‌طوریکه در سال 2023 تعداد بازدیدکنندگان ورودی به ژاپن به حدود 25.07 میلیون نفر رسید که نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

همچنین بر اساس گزارش سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO)، تعداد تخمینی مسافران بین‌المللی به ژاپن در ماه می 2024، از سه میلیون نفر گذشته است که این تعداد در نوع خود کم‌نظیر است.

ژاپن کشوری افسانه‌ای و پررمز و راز است و همین هم گردشگران را با پرسش‌های زیادی درباره سفر به این کشور روبرو می‌کند. کاماپرس در این گزارش پرتکرارترین سوالات گردشگران را با مجتبی سادات، مدیر ارشد مارکتینگ آژانس مسافرتی طاها گشت در میان گذاشته است.

آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به ژاپن است؟

مسافران در سفر به ژاپن همواره باید این سوال را مدنظر قرار دهند که آب و هوای خوب را ترجیح می‌دهند یا خلوت بودن را؟ در این صورت انتخاب لذت بخش‌تری را خواهند داشت. در هر صورت بهترین زمان برای سفر به ژاپن فصل بهار اعلام شده است. در این فصل آیین هانامی – یا “گل دیدن” – که بخش مهمی از فرهنگ ژاپنی در طول بهار است، برگزار می‌شود. در این آیین مردم دور هم جمع می‌شوند تا از همراهی یکدیگر لذت ببرند و از زیبایی گذرای شکوفه‌های بهاری قدردانی کنند. این می‌تواند با قدم زدن در پارک شروع شود و با پیک نیک با عزیزان خاتمه یابد. اغلب مسافران نیز تابستان را برای سفر به ژاپن انتخاب می‌کنند، چراکه می‌توانند نظاره‌گر فعالیت‌های فصلی مانند ماتسوری تابستانی (جشنواره‌ها) باشند.

سادات نیز در رابطه با این دغدغه مسافران می‌گوید: برای ایرانی‌ها تابستان فصل مناسبی است که به ژاپن سفر کنند ولی هوا شرجی و بارانی است و از نیمه شهریور به بعد هوا به دلیل بارندگی کمتر، بهتر می‌شود.

دریان سفر امید

مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در ژاپن کدامند؟

طبق توصیه گردشگرانی که به ژاپن سفر کرده‌اند، بهترین مکان برای اقامت در توکیو برای کسانی که دنبال هتل تاپ و لوکس هستند، اینترکانتینتال پیشنهاد می‌شود و سادات در این زمینه توضیح می‌دهد: این هتل با امکانات و خدمات متنوع، محیطی دلنشین و چشم‌انداز زیبا به خلیج توکیو، انتخاب مناسبی برای اقامتی لوکس و راحت در این شهر است. این هتل همچنین در نزدیکی مراکز خرید، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری قرار دارد و دسترسی آسانی به حمل‌ونقل عمومی دارد. هتل اینترکانتینتال چندین رستوران با انواع غذاهای بین‌المللی و ژاپنی دارد که می‌توانید از طعم‌های مختلف آن لذت ببرید. برای شهر اوساکا پیشنهاد ما هتل ماریوت میکاو است که در منطقه آبنو واقع شده و دسترسی آسانی به حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و رستوران‌ها دارد. از اتاق‌های هتل می‌توانید از منظره پانوراما شهر لذت ببرید. این هتل همچنین دارای اتاق‌های جادار و شیک با امکانات مدرن است.

سفر به ژاپن-کاماپرس

در ژاپن سیستم حمل‌ونقل عمومی چگونه است؟

سفر شخصی و تنهایی به ژاپن برای مسافران خیلی سخت و نشدنی نیست. چراکه سیستم قطار خدمات عالی را به مسافران ارائه می‌دهد و علائم انگلیسی آن هم مناسب است. با سفر مستقل، می‌توانید نقاطی را که می‌خواهید بازدید و انتخاب کنید و در برنامه ثابت دیگران گیر نکنید. از طرفی ژاپن کشوری امن است، بنابراین نیازی نیست نگران محله‌های خطرناک باشید. اما این را هم درنظر بگیرید سفر با تور هم مزیت‌های زیادی دارد و برای رزرو هتل و مراکز دیدنی دردسر نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

او درباره این سوال پرتکرار گردشگران می‌گوید: سفر با تور چند مزایت دارد؛ اولا تهیه بلیط به صورت شخصی کاری مشکل و هزینه‌بر است. دوما از لحاظ قیمت، رزور هتل‌های تاپ در ژاپن یا تهیه ورودی‌ها به صورت تکی به نسبت تور گران‎تر تمام می‌شود. برای مراکز دیدنی هم تهیه بلیط در زمان حضور در ژاپن نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی دارد. به همین خاطر سفر به تور گزینه منطقی‌تری به حساب می‌آید.

چند روز اقامت در ژاپن کافی است؟

برای اینکه سفری خاطره انگیز را در ژاپن تجربه کنید باید حداقل 10 روز اقامت داشته باشید و حتی برای سفر به فراتر از توکیو، کیوتو و اوزاکا، برخی از خانواده‌ها یک تور طولانی 12 تا 14 روزه را برای کاوش در هاکون ویا هیروشیما انتخاب می‌کنند. سادات نیز در این رابطه تاکید می‌کند: چون ژاپن کشور تفریحی است و هر شهر جاذبه خودش را دارد، حتی 10 روز هم برای این سفر کم بوده، ولی پیشنهاد ما این است که حداقل همین 10 روز برای حضور در ژاپن در نظر گرفته شود.

مراحل اخذ ویزای ژاپن به چه صورت است؟

برای دریافت ویزای توریستی ژاپن باید مدارکی از جمله گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس رنگی، تکمیل فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه ویزا، ارائه مدرک تمکن مالی و غیره داشته باشید. اما سادات هم در این زمینه یادآور می‌شود: در صورتی که شخص به صورت تور (گروهی) اقدام کند باید ترجمه مدارک به همراه تمکن مالی را فراهم کند و نیاز به دعوت نامه یا سایر مدارک نیست.

تمکن مالی برای سفر به ژاپن چقدر است؟

برای سفر به ژاپن اثبات تمکن مالی از سوی مسافر الزامی است و متقاضی باید ثابت کند که توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت در این کشور را دارد. تمکن مالی لازم برای دریافت ویزا ژاپن هم برای هر نفر حداقل 500 میلیون تومان اعلام شده است که سادات هم در این باره نظری مشابه دارد و می‌گوید: مسافران باید بین 500 تا 600 میلیون تومان را برای هر نفر در سفر به ژاپن در نظر بگیرند.

ویزای ژاپن چندروزه صادر می‌شود؟

روند صدور ویزای ژاپن ممکن است متغیر باشد و معمولا بین 7 تا 20 روز زمان می‌برد. اعتبار ویزا نیز 90روزه و اقامت 15 روزه است.

مدیر تورهای گروهی طاها گشت در باره این سوال پرتکرار گردشگران توضیح می‌دهد: مسافرانی که با تور اقدام به دریافت ویزا کنند از زمانی که مدارک خود را تحویل سفارت دهند، صدور ویزای آنها کمتر از 15 روز کاری زمان می‌برد.

سفر به ژاپن-کاماپرس

جاذبه‌های گردشگری ژاپن کدام است؟

کوه فوجی از جاودانه‌ترین جاذبه‌های ژاپن و الهام بخش شاعران است. در موزه ملی توکیو بزرگترین مجموعه هنر ژاپنی را خواهید دید. پارک صلح ناکازاکی، مکانی آرام و یادآور بمباران اتمی شهر در 9 اوت 1945 است. بازار سرپوشیده نیشیکی یکی از جاذبه‌های واقعی توکیو است، به خصوص اگر به آشپزی و غذاخوری علاقه دارید.

سادات نیز در رابطه با جاذبه‌های گردشگری اطراف ژاپن می‌گوید: گشت تله کابین و کشتی دزدان دریایی، بازدید از معبد طلایی، برج اومدااسکای، آکواریوم بزرگ اوساکا و چرخ و فلک اوساکا از مراکز دیدنی نزدیک ژاپن است که مسافران امکان بازدید از آن را دارند.

اصلی‌ترین دلایل ریجکتی ویزای ژاپن چیست؟

دلایل زیادی برای ریجکتی ویزای ژاپن وجود دارد، برای مثال اگر تقاضای اخذ ویزای کشور ژاپن، برای افراد متولد ایران، به سفارت کشور ژاپن در کشوری غیر از ایران داده شده باشد، امکان ریجکتی ویزا وجود دارد. سادات نیز در رابطه با این دغدغه گردشگران می‌گوید: کسانی که مجرد کم سن هستند و یا سفر خارجی نرفته باشند امکان ریجکتی ویزای ژاپن آنها وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : طاها گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز