پراید با راهکار جدید سایپا ارزان می شود؟

ژیوار

یک مقام مسئول در سایپا از احتمال ازسرگیری تولید پراید به منظور رفع نیاز بازار و جلوگیری از گرانی بی رویه این خودرو خبر داد.

به گزارش کاماپرس، طی روزهای اخیر قیمت پراید در بازار رو به افزایش گذاشته و قیمت 85 میلیونی برای مدل هاچ بک این خودرو – سایپا 111 – و 75 میلیونی برای پراید 132 و 131 رقم خورده است. بر اساس گزارش های میدانی بخشی از این افزایش قیمت به دلیل کمبود این خودروها به صورت صفر کیلومتر در بازار است به نحوی که برای خرید سایپا 111 هاچ بک صفر متقاضیان زیادی وجود دارد اما خودروهای کم تعدادی برای فروش عرضه می شود.

این وضعیت –  به ویژه با توجه به توقف کامل تولید دو مدل سایپا 111 و سایپا 132 و توقف قریب الوقوع سایپا 131 – می تواند به سونامی قیمت در ارزان ترین خودروی پرتیراژ کشور منتهی شود. در این حال یک مقام مسئول در سایپا از احتمال تولید مجدد پراید به منظور متعادل کردن قیمت این خودرو در بازار در صورت تصویب مجوزهای لازم توسط مراجع قانونی خبر داده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

حسین کاظمی معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در این باره به سایپانیوز گفت: پس از انتشار خبر توقف تولید پراید و افزایش قیمت‌ها در بازار، برخی از منتقدان تولید آن، که پیش از این نقدهای غیرکارشناسی و مخربی راجع به تولید این خودرو داشتند، تغییر رویکرد داده و بیان می‌کنند که با خروج این خودرو، به عنوان ارزان‌ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می‌دهد.

دریان سفر امید

پیشنهاد جدید سایپا در انتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار

متاسفانه جوسازی و واسطه‌ها پس از توقف تولید دو مدل خودرو سایپا 111 و سایپا 132 باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشورها وقتی تولید یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می کند.

کاظمی با بیان اینکه در روزهای اخیر پیشنهادهایی به سایپا برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، افزود: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را از سر گرفت.

معاون فروش سایپا ادامه داد: تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز