ویژگی های مشاور حقوقی ملکی مجرب

ژیوار

به گفته معاون ثبت اسناد کشور، نزدیک به 70 درصد پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌های کشور مربوط به دعاوی ملکی است. این آمار اهمیت بهره‌مندی از یک وکیل و مشاور حقوقی ملکی باتجربه را در پرونده‌های حقوقی ملکی مشخص می‌کند.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های یک مشاور حقوقی ملکی مجرب و نکاتی برای انتخاب بهترین مشاور در این حوزه را بررسی کرده است.

امین و رازدار بودن

یک مشاور حقوقی ملکی باید در وحله نخست، امین و رازدار باشد. مشاور حقوقی در ابتدا محرم اسرار و امانتدار پرونده است و ممکن است افشای اطلاعات به هر نحوی به ضرر موکل تمام شود. به همین دلیل مشاوران حقوقی خوشنام همیشه به رازداری معروف هستند.

تجربه و دانش کافی در زمینه قوانین ملکی

قوانین ملکی بخش مهمی از قوانین کشور هستند که مناسبات ملکی اعم از خرید و فروش، اجاره، قولنامه و سرقفلی را شامل می‌شوند. تسلط کامل به این قوانین می‌تواند برگ برنده یک وکیل و مشاور حقوقی در پرونده ملکی باشد. معمولا دعاوی ملکی تنوع بسیار بالایی دارند و هرچه تجربه و دانش یک مشاور در این زمینه بیشتر باشد، احتمال زیادی برای موفقیت در دعاوی حقوقی ملکی وجود خواهد داشت.

دریان سفر امید

داشتن قدرت کلام و بیان مسائل حقوقی به زبان ساده

قوانین حقوقی کشور بعضا شامل جملات پیچیده‌ای می‌شود که فهم دقیق آن‌ها برای افراد عادی و بدون دانش حقوقی سخت است. از سوی دیگر افراد درگیر در این پرونده‌ها را اقشار مختلف جامعه با دانش فنی و حقوقی متفاوت تشکیل می‌دهند. یک مشاور حقوقی ملکی مجرب علاوه بر اینکه باید به زبان قوانین برای پیشبرد پرونده مسلط باشد، بهتر است که بتواند این قوانین را به زبان ساده نیز به موکل و طرف مشاوره خود بیان کند. مشاور حقوقی مسلط به این دو موضوع، هم در ارتباط با افراد حرفه‌ای مثل قضات و هم در ارتباط با افراد غیرحقوقی طرف مشورت خود، موفق عمل خواهند کرد.

داشتن صداقت و عدم منفعت طلبی

پرونده‌های حقوقی ملکی معمولا برای رقم‌های بزرگی تشکیل می‌شود اما یک مشاور حقوقی ملکی باتجربه همیشه صداقت در رفتار و گفتار را به منفعت طلبی شخصی ترجیح می‌دهد. بهتر است که در مشاوره حقوقی تمام جوانب پرونده بدون در نظر گرفتن ملاحضات بررسی و به طرف مشورت گیرنده اعلام شود. این رفتار مشاور در نهایت باعث کاهش ضر و زیان احتمالی موکل در پرونده‌های حقوقی می‌شود.

قدرت تصمیم گیری در زمان کوتاه

معمولا جلسات مشاوره حقوقی کوتاه هستند و در بیشتر مواقع در این جلسه برای ادامه کار و پیشبرد پرونده‌های حقوقی تصمیم‌گیری نیز می‌شود. به همین دلیل مشاور حقوقی باید بتواند در همین زمان کوتاه بر اساس تجربیات و دانش فنی خود، بهترین تصمیم را به اطلاع فرد مشورت گیرنده برساند. قدرت تصمیم‌گیری در کمترین زمان ممکن از ویژگی‌های بسیار مهم یک مشاور حقوقی مجرب و تضمین کننده موفقیت در پرونده حقوقی است.

مسلط بودن به دانش روز و خلاقیت

مطالعه و پژوهش مستمر قوانین حقوقی ملکی و بررسی دائمی پرونده‌های حقوقی موفق کشور از جمله وظایف مشاور حقوقی ملکی است. گاهی ممکن است که یک پرونده حقوقی ملکی دارای چندین راه‌حل و روش رسیدگی باشد و در این حالت، خلاقیت باید به کمک مشاور آمده و بهترین و به روزترین روش برای موفقیت در پرونده به کار گرفته شود.

چگونه بهترین مشاور حقوقی ملکی را انتخاب کنیم؟

توجه به ویژگی‌های گفته شده، سابقه کاری و سال‌های فعالیت در حوزه تخصصی ملکی می‌تواند تا حد زیادی به شما در انتخاب بهترین مشاور حقوقی کمک کند. همچنین شما می‌توانید از موسسات حقوقی مطرح در این حوزه نیز بهره بگیرید. موسسات حقوقی معمولا در انتخاب وکلا و مشاوران دقت لازم را دارند و وظیفه بررسی ویژگی‌های لازم را به جای شما، برعهده می‌گیرند.

استفاده از مشاوره ملکی در موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان

موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان از جمله موسساتی است که با کادری باتجربه از وکلای پایه یک دادگستری، دعاوی بسیاری را در تهران و سایر شهرهای ایران برعهده گرفته و با موفقیت به پایان رسانده است. این موسسه در حوزه‌های تخصصی وکالت مانند وکالت ملکی، ارث، حقوقی، کیفری، کلاهبرداری و سایر شاخه‌های تخصصی وکالت، خدمات خود را به متقاضیان ارائه می‌کند.

همچنین این موسسه خدماتی چون مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین و تنظیم اوراق قضایی را نیز برعهده می‌گیرد. علاقه‌مندان برای مشاوره ، انتخاب وکیل و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان به آدرس www.haghgostar.com مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 09193756168 و 02191300023 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز