ویژگی‌ هایی که قبل از خرید عایق پشم سنگ باید بدانید

ژیوار

پشم سنگ یکی از پرکاربردترین عایق‌های صوتی حرارتی است که از ذوب سنگ بازالت از بازمانده‌های فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد می‌شود. عایق پشم سنگ از عایق‌های مشابه خود عملکرد بهترین به نمایش می‌گذارد. با توجه به این که در حال حاضر مسائل مربوط به مصرف بهینه انرژی در ساختمان در اولویت قرار گرفته و افراد با خرید عایق پشم سنگ می‌توانند برای عایق‌بندی ساختمان خود اقدام کنند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی که قبل از خرید عایق پشم سنگ باید در نظر گرفت، پرداخته است.

عایق پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ یکی از بهترین عایق‌های حرارتی صوتی است که از الیاف معدنی ساخته شده و ماده‌ی اولیه آن بازالت است. برای تولید پشم سنگ بازالت باید در دمای هزار و 500 درجه ذوب شود و با استفاده‌ از روش‌های خاصی به الیاف ریز تبدیل شود. این الیاف در مقیاس میکرون تولید می‌شوند و با داشتن خاصیت ضدحریق می‌توان از آن به عنوان عایق حرارتی صوتی استفاده کرد. پشم سنگ از نظر زیست‌محیطی به عنوان یکی از بهترین عایق‌های موجود در بازار شناخته می‌شود و به هیچ وجه عوارض نامطلوب عایق‌های مشابه را ندارد.

یکی از بهترین ویژگی‌های عایق پشم سنگ، ایجاد کردن فضای مناسب برای حفاظت از مواد لازم برای رشد گیاهان است. به همین جهت به میزان زیادی از عایق پشم سنگ در امور مربوط به کشاورزی نیز استفاده می‌شود. عایق‌های پشم سنگ در  شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و یا مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شوند.

دریان سفر امید

عایق پشم سنگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

باید در نظر داشت که عایق پشم سنگ با ضریب رسانایی 0.040 وات بر متر  درجه کلوین، مهم‌ترین خواص عایق‌های حرارتی را دارد. در صورتی که از عایق پشم سنگ با ضخامت پنج سانتی‌متر در ساختمان‌های مسکونی استفاده شود، مقاومت حرارتی آن دیوار معادل دیوار با قطر یک متر خواهد بود. استفاده از این عایق‌ پشم سنگ در ساختمان‌های مسکونی باعث می‌شود که دما ساختمان در زمستان گرم و در تابسنان خنک باشد.

یکی از بهترین ویژگی‌های عایق پشم سنگ، مقاومت بسیار زیاد در برار شعله‌های مستقیم آتش است. پشم سنگ نقطه ذوب 130 درجه سانتی گراد می‌تواند تا چهار ساعت در برابر سوختن در آتش مقاومت کند و به عنوان یکی از بهترین عایق‌های ضدحریق شناخته شود. مقاومت بسیار زیاد این عایق را به بهترین گزینه‌ برای استفاده در بسیاری از صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و صنایع سیمان تبدیل کرده است. همچنین از این عایق در هنگام ساخت سازه‌های فلزی ساختمان استفاده می‌شود تا در زمان آتش‌سوزی و حریق ساختمان ریزش نکند.

اکسیدهای آلومینیوم، آهن، کلسیوم و سیلسیم موجود در این این عایق باعث می‌شود که عملکرد خوبی در برابر خورندگی از خود نشان دهد. همچنین استریل بودن عایق سنگ شیشه و خاصیت آنتی‌باکتریال آن از رشد قارچ، آفت و باکتری جلوگیری می‌کند.

معرفی انواع مدل‌های عایق پشم سنگ

پشم سنگ تخته‌ای یکی از پرکاربردترین عایق‌ها در زمینه‌های مختلف است و از آن تقریبا در همه صنایع استفاده می‌شود. این عایق‌ها به صورت تخته‌ای و با رزین مخصوص تولید می‌شود و قابل استفاده در سطوح شیب‌دار در ساختمان است. پشم سنگ تخته‌ای به عنوان یکی از عایق‌های صوتی و حرارتی دیوار استفاده شده و در صنایع کوره‌سازی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی نیز کاربرد دارد. عایق‌های تخته‌ای در دانسیته‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید شده و افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند بهترین مدل را خریداری کنند.

پشم سنگ پتویی به عنوان یکی از بهترین عایق‌‌های صوتی در بسیاری از صنایع شناخته می‌شود و از آن برای عایق‎‌بندی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. سنگ شیشه پتویی از الیاف خام به صورت چند لایه متراکم و بدون اضافه کردن رزین تولید می‌شود. عایق‌های سنگ شیشه پتویی در مدل‌های مختلف یک طرف تور و یا دو طرف تور به بازار عرضه می‌شوند.

عایق پشم سنگ لوله‌ای برای عایق‌بندی لوله‌ها و تاسیسات ساختمانی کاربرد دارد. این عایق‌ها در مدل‌های مختلف با پوشش فویل آلومینیوم و یا کاغذ کرافت در ضخامت‌های متنوع تولید می‌شوند.

پشم سنگ هیدروپونیک یا گلخانه‌ای یکی از عایق‌هایی است که به صورت قالب‌های مکعبی و بلوکی تولید شده و بستر مناسبی برای رشد گیاهان در سیستم‌های باغبانی فراهم می‌کنند. این عایق‌ها قدرت جذب آب و رسانایی بالایی دارند و به همین جهت به عنوان یک راه‌حل موثر برای حفظ آب در مناطق کم‌آب و خشک شناخته می‌شوند.

خرید بهترین عایق پشم سنگ از «کارا انرژی»

کارا انرژی ماندگار از سال 1400 فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه انواع‌ عایق‌های صوتی، حرارتی و رطوبتی آغاز کرده و در حال حاضر محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می‌کند. انواع عایق‌های الاستومری، پلی یورتان و پشم سنگ در این مجموعه وجود دارند و افراد می‌توانند از متنوع‌ترین محصولات بهره‌مند شوند. این مجموعه در تلاش است که بهترین و متنوع‌ترین اجناس و عایق‌ها را به قیمت مقرون‌به‌صرفه به مشتریان خود ارائه کند. افراد از طریق مشاوره‌های تخصصی این مجموعه برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://www.karaaa.com مراجعه کنند و یا با شماره‌ 02136735322 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارا انرژی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز