ویژگی انواع دیوارپوش از چرمی تا سنگی + قیمت

دیوار-پوش-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دیوارپوش‌ها در انواع مختلف خود دارای دو نوع ضدآب و غیر قابل شستشو هستند. هر چه مقاومت آنها در برابر حرارت، آتش و یا ضربه بیشتر باشد، معمولا، برای مکان‌هایی مثل استخر و حمام هم مناسب‌تر هستند‌؛ با این حساب بسته به جنسی که دارند، دارای تفاوت قیمتی هم هستند.

کاماپرس در این گزارش تفاوت‌های دیوارپوش ضدآب و غیر قابل شستشو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیوارپوش‌های ضدآب و غیرقابل شستشو

نوع غیرقابل شستشوی دیوارپوش‌ها معمولا شامل فوم‌های دیواری، دیوارپوش پی‌وی‌سی و یا دیوارپوش‌های چرمی می‌شود. بنابراین معمولا علاوه بر آب، در برابر رطوبت، گرما، سرما و آتش هم مقاومت خاصی ندارند و دارای قیمت پایین‌تری هستند.

با این وجود دیوارپوش‌های غیرقابل شستشو را تنها باید با یک پارچه مرطوب تمیز کرد و اگر با لگن یا شیلنگ آب شروع به شستشو کنیم، به احتمال زیاد خراب خواهد شد.

اما در عوض، دیوارپوش‌هایی در بازار به فروش می‌رسند که مقاومت بالایی دارند. این دیوارپوش‌ها علاوه بر آب، در برابر حرارت هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. حتی بسیاری، از آن برای داخل حمام، سرویس بهداشتی و  اطراف استخر استفاده می‌کنند. اما به طور کل همه انواع دیوارپوش‌ها باعث زیبایی بیشتر محیط خواهد شد.

دیوارپوش-ضدآب-کاماپرس

انواع دیوارپوش موجود در بازار

از دیوارپوش‌ها برای نقاط خاصی از خانه، همچون حمام، سرویس بهداشتی، بالکن، دیوار حیاط یا باغ و بین کابینت‌ها و سینک ظرف‌شویی استفاده می‌شود. اما بسته به نیاز مصرف کننده هر کدام دارای انواع مختلفی هستند.

دیوارپوش آجری: دیوار پوش آجری، ظاهری قدیمی و نوستالژیک برای همه ما ایرانی‌ها دارد. معمولا نصاب‌های این نوع دیوارپوش، مایع مخصوص شستشوی دیوار را به افراد می‌دهند تا فقط با آن دیوارپوش را تمیز کنند؛ چراکه این مایع مانع از ایجاد لک روی دیوار می‌شود. نکته مهم هم اینکه دیوارپوش‌های آجری در دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو به فروش می‌رسند.

قیمت این نوع دیوارپوش در سایت‌های مختلف از 300 هزار تومان تا 2 میلیون متغییر است که هر چه قیمت آن بالاتر باشد، در برابر آب و ضربه مقاومت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید:

دیوار پوش بتنی: دیوارپوش بتنی به دلیل ترکیبات آب و سیمان، دارای مقاومت بسیار بالا و کاملا قابل شستشو است. در گذشته، دیوارپوش بتنی تنها برای حیاط و بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما حالا با محبوبیت بیشتر و ظهور طراحی مدرن، این دیوارپوش برای پذیرایی و اتاق خواب هم استفاده می‌شوند. معمولا نوع طرح‌دار دیوارپوش بتنی حدودا متری یک میلیون تومان قیمت دارد. اما قیمت این نوع از دیوارپوش‌ها معمولا در سایت‌های خرید به‌دلیل بالابودن قیمت این محصولات قید نمی‌شود.

دیوارپوش پی‌وی‌سی: این نوع از دیوارپوش‌ها با وجودی که مقاومت خیلی کمی در برابر آب دارد، اما به دلیل قیمت مناسب‌شان، در بازار محبوبند. در حال حاضر دیوارپوش پی‌وی‌سی دارای 40 مدل مختلف بوده، اما بهتر است بدانید که این دیوارپوش‌ها برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب نیستند و به سرعت خراب می‌شوند. دیوارپوش پی‌وی‌سی در سایت‌های خرید، برای هر مترمربع بین 200 تا 300 هزار تومان قیمت دارد.

دیوار پوش فومی: این نوع دیوارپوش دارای مقاومت بسیار پایین است و حتی استفاده از آن برای بین کابینت‌ها هم به دلیل مقاومت کمی که دارد، کار درستی نیست. در صورتی که قصد تمیزکردن این نوع از محصولات را داشته باشید، تنها باید از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید. دیوارپوش فومی قیمتی بین 85 تا 150 هزار تومان برای هر متر دارد.

دیوارپوش چرمی: نوعی از دیوارپوش وجود دارد که مخصوص افرادی با سلایق خاص است و آن‌هم دیوار پوش چرمی است. معمولا ضخامت این مدل بین یک تا 5 سانتی‌متر است. این دیوارپوش نیز مقاومت بالایی در برابر آب ندارد. برای تمیزکردن آن باید از یک دستمال خیس کمک گرفت. طبق قیمت‌های داخل سایت‌های خرید و فروش، قیمت دیوار پوش چرمی متری 100 تا 300 هزار تومان است.

دیوارپوش سنگی: یکی از سخت‌ترین دیوارپوش‌ها، نوع سنگی آن است که با توجه به قیمت نسبتا بالای آن معمولا برای فضاهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، خیلی از طلافروشان، مغازه‌دارها و حتی صاحبان خانه‌های لوکس، به دلیل مقاومت بالا، دیوارپوش سنگی را انتخاب می‌کنند. این دیوارپوش‌ها علاوه بر زیبایی، در برابر آب هم مقاومت بالایی دارد و آسیبی به آن وارد نمی‌شود. دیوارپوش سنگی تقریبا بین 200 تا 300 هزار تومان قیمت دارد، اما نوع خوب آن حتی متری 2 میلیون تومان هم به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : آرشام دکورکفپوشانمانامسترهوگونیک
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز