ویزای طلایی اسپانیا ؛ یک راه آسان و جدید برای مهاجرت به اروپا

گلدن ویزای اسپانیا-کاماپ
ژیوار

گلدن ویزا یا ویزای طلایی برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده و با اخذ این ویزا نیازی نیست به صورت دائمی در اسپانیا حضور داشته باشید، بلکه حضور یک بار در سال کافی است. افرادی که موفق به اخذ ویزای طلایی می‌شوند می‌توانند به مدت دو سال اقامت موقت بگیرند و در صورت دارا بودن شرایطی که از طرف این کشور اعلام شده، اقامت آنها تمدید می‌شود و پس از گذشت 5 سال باید برای اقامت دائم اقدام کنند.

به گزارش کاماپرس، اسپانیا جزو معدود کشورهایی است که با داشتن شرایط ویژه‌ای مانند قوانین آسان مالیاتی، نظام درمانی کارآمد و حتی کاهش ممنوعیت‌های دریافت ویزا، هرساله به تعداد مهاجران آن افزوده می‌شود و طبق آخرین آماری که در سال 2023 ثبت شده تعداد مهاجرین این کشور، 13 درصد کل جمعیت آن است.

بیشتر بخوانید:

در این میان، سایت منشور مهاجرت اسپانیا، تعداد ایرانیانی که در سال 2022 مجوز اقامت این کشور را گرفته‌اند، 8 هزار و 288 نفر اعلام کرده و طبق اطلاعات این سایت از سال 2009 تا 2022 به هزار و 239 نفر ایرانی، تابعیت اسپانیایی داده شده است.

شهروندان ایرانی عمدتا در شهرهای مادرید، بارسلونا و والنسیا اقامت دارند و صاحبان شرکت‌های خصوصی و تجار و دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی بیشترین ایرانیان ساکن در این کشور هستند.

دریان سفر امید

اسپانیا؛ بهشت گلدن ویزا

یکی از روزنامه‌های معروف اسپانیا به نام «ال‌پائیس» این کشور را به علت تعداد بالای درخواست‌های پذیرفته شده ویزای طلایی، به بهشت گلدن ویزا تشبیه کرده است. اما متاسفانه باید بگوییم شرایط ویژه گلدن ویزای اسپانیا ممکن است تا سال آینده پایان یابد، پس اگر قصد دریافت اقامت اسپانیا از این طریق را دارید، زودتر اقدام کنید.

گلدن ویزای اسپانیا-کاماپرس

میزان هزینه خرید ملک گلدن ویزای اسپانیا

در این روش مهاجرتی، متقاضی باید با 500 هزار یورو یک یا چند ملک خریداری کند، در واقع میزان ارزش املاک او باید به این عدد برسد. در صورتی هم که فرد مهاجر در نظر دارد با خانواده‌اش در این ملک سکونت کند از نظر امکانات و متراژ باید برای تمامی اعضای خانواده مناسب باشد. ذکر این مساله هم ضروری است که علاوه بر هزینه خرید ملک، هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تمبر مالیاتی و مالیات انتقال ملک نیز لحاظ می‌شود.

مزایای گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزا برای کسانی که از این طریق وارد اسپانیا شده و موفق به اخذ ویرا می‌شوند مزایایی را به همراه دارد:

  • داشتن حق سکونت
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن
  • امکان داشتن حساب در بانک‌های اسپانیا
  • امکان اخذ ویزای کشورهای دیگر
  • امکان تحصیل فرزندان
  • امکان اجازه کار حتی برای همراهان

راه‌های دریافت اقامت طلایی اسپانیا

همانطور که پیشتر توضیح دادیم راحت‌ترین و البته محبوب‌ترین روش برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا، خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو است. البته برای خرید ملک و اخذ ویزای طلایی هیچ نوع وامی پذیرفته نمی‌شود.

یکی دیگر از راه‌های مرسوم برای دریافت ویزای طلایی، خرید سهام یک شرکت اسپانیایی است که در این صورت باید یک میلیون یورو هزینه کنید.

همچنین داشتن سپرده بانکی در بانک‌های این کشور هم یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت است.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه اسپانیایی به ارزش حداقل دو میلیون دلار و ایجاد کسب و کار هم را می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا

این کشور برای بهترین روش مهاجرتی خود (گلدن ویزا) شرایطی از جمله حداقل سن 18 سال و نداشتن سابقه کیفری در 5 سال اخیر را تاکید کرده است. همچنین متقاضی نباید شهروند اتحادیه اروپا باشد و برای زندگی در این کشور تمکن مالی مورد نظر را نیز باید داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کاناداپیشگامان اپلایعلاالدین مهاجر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان